اعداد اعداد هستند، اما مردم هنوز برای خودشان صحبت می کنند – اخبار روانشناسی مثبت


دونالد افسر، MA ’89، یک متخصص تفکر استراتژیک است که مدل های تحقیق حل مسئله را ،یب می کند تا به مشتریان کمک کند تا سناریوها و فرصت های غیرمنتظره را پیش بینی کنند و در عین حال آنچه را که برای آنها م،ادارتر است را دنبال کنند. علاوه بر مربیگری، تسهیل، و مشاوره وبلاگ های Don در مربی قصد، جایی که او از نظرات استقبال می کند. او یک تسهیل کننده معتبر و عضو فدراسیون بین المللی مربی و انجمن روانشناسی مثبت گرا کانادا است. مقالات دونالد را می تو،د در اینجا بیابید.

جان کلیفتون

جان کلیفتون

اگر نام کلیفتون یک زنگ به صدا در می آید، باید. برای سه نسل که با دونالد کلیفتون شروع شد، این خانواده آمریکایی قابل توجه با نظرسنجی ها و مطالعه سیستماتیک قدرت یابی مترادف بوده است. برخلاف بسیاری از سازمان‌های نظرسنجی، شرکت Gallup Inc. به همان اندازه که بر روی افراد مورد نظرسنجی متمرکز است، بر گرایش‌ها در سیاست یا ترجیحات مصرف‌کننده متمرکز است. بنابراین، جای تعجب نیست که در نقطه کور مدیر عامل گالوپ، جان کلیفتون، از خوانندگان می خواهد که به طور جدی در مورد یک تغییر رو به پایین در رفاه فکر کنند که نظرسنجی های اخیر پی در پی نشان می دهد. این روند چه چیزی را می تواند پیش بینی کند؟

توجه به اقدامات ذهنی

جلد کتاب نقطه کور

ا،ر کشورها و مؤسسات جهان به اقدامات عینی یا دقیق تر، مانند تولید ناخالص داخلی، ،وجی های تولید یا مشاغل ایجاد شده ترجیح می دهند. کاهش این اقدامات به دقت توسط مشاغل، ،ت ها و رسانه ها مشاهده می شود. یک سوگیری طول، مدت در برابر معیارهای ذهنی مانند کیفیت زندگی وجود دارد، زیرا هم توسط افراد تجربه می شود و هم ارزیابی می شود. اما به سختی می توان از افت 7.4 درصدی بهزیستی شخصی گزارش شده در سراسر جهان از سال 2006 چشم پوشی کرد.

یک نقطه عطف برای طرف حقایق سخت در سال 1970 ظاهر شد، زم، که میلتون فریدمن، اقتصاددان، مقاله‌ای در حال حاضر معروف برای مجله نیویورک تایمز نوشت. او در آن اعلام کرد که مسئولیت اجتماعی ،ب و کار شامل ،ب سود صادقانه است. ،ب و کارها و ،ت ها توجه ،د. کلیفتون این نقطه عطف را مورد بحث قرار می‌دهد و نتیجه می‌گیرد که منجر به کمبود مسئولیت شده است. او داده هایی برای حمایت از این نتیجه گیری دارد.

اندازه‌گیری‌های ذهنی، گرایش‌های دیگر را بازتاب می‌دهند

کلیفتون می پذیرد که معیارهای کیفیت زندگی همیشه ذهنی خواهند بود. اما این آنها را بی ربط یا ناچیز نمی کند. برای مثال، ثروتمندتر بودن، جایگزینی برای نمایندگی یا صمیمیت نیست. از سوی دیگر، نداشتن امکانات لازم برای تغذیه، پوشیدن یا پناه دادن به خود و خانواده به طور مستقیم بر رفاه و در نتیجه شادی تأثیر می گذارد.

گالوپ پیشرفت قابل توجهی در کاهش ناامنی غذایی تا سال 2014 گزارش کرد که 8.3 درصد از جمعیت جهان با ناامنی غذایی شدید (خطر مرگ بر اثر گرسنگی) و 14.3 درصد با ناامنی غذایی متوسط ​​(احتمال سوء تغذیه طول، مدت) مواجه شدند. متأسفانه از آن زمان تاکنون دچار لغزش شده ایم. همه گیری عامل بزرگی بود که منجر به افزایش به ترتیب به 11.9 درصد و 18.5 درصد شد، اما اعداد در حال حاضر در حال افزایش بودند. وقتی افزایش جمعیت جهان را در مدت مشابه در نظر بگیرید، این رشد یک فاجعه پیوسته برای رفاه در سراسر جهان است.

درگیری و امنیت عمومی مشکلاتی را برای شهروندان در بسیاری از مناطق ایجاد کرده است. کشورهای آفریقای شمالی نیز در مقیاس شادی پایینی دارند و از زمان بازگشت هرج و مرج یا سرکوب پس از محو شدن جنبش‌های بهار ،ی، شاهد آن بوده‌اند. مصر، جایی که ثبات تحمیلی دیکتاتوری نظامی باعث افزایش استانداردهای زندگی شده است، جو سیاسی دلسرد کننده سطح ناامیدکننده بالایی از ناراحتی را با خود به همراه آورده است. آژانس شخصی برای شهروندان اهمیت دارد اگر برای رهبران آنها نباشد. این یکی از نقاط کور در ،وان بزرگ نوشته شده است.

پاسخ به داده ها: سنگاپور

دو پرونده ملی قابل توجه دیگر در این زمینه برجسته هستند نقطه کور. سنگاپور و رواندا هر دو شگفتی های توسعه هستند. سنگاپور پس از جدایی از ما،ی در دهه 1960 با چالش بزرگی روبرو شد. ایالت شهری کوچک، توسعه نیافته و منابع فقیر، فقط مردم خود را داشت که باید به آنها نگاه کرد. طی چندین دهه، این کشور کوچک به یک معجزه مالی و تجاری تبدیل شد که به خوبی با نظارت تجاری محکم اداره می شد. یک جامعه تمیز، امن و ثروتمند، موفقیت سنگاپور به طور گسترده مورد حسادت قرار گرفت.

خط افق سنگاپور

خط افق سنگاپور

سپس نظرسنجی جه، گالوپ یک ناهنجاری را نشان داد: اگرچه سنگاپوری‌ها همه کادرها را برای کیفیت زندگی مثبت علامت می‌زدند، اما تنها تجربیات مثبت ضعیفی را در زندگی خود به اشتراک می‌گذاشتند. در طول دهه اول این قرن، معیارهای لذت شخصی 20٪ کاهش یافت! تاریخ پاسخی را پیشنهاد می کند. پس از استقلال سنگاپور، زندگی سخت بود. همه برای تضمین بقا تلاش طول، و سختی ،د. با این حال، با موفقیت شهر بر اساس بسیاری از استانداردها، نگرش‌های بی‌سابقه و انضباط پدرانه همچنان پابرجا بود! نشانه‌هایی از جدایی احتمالی در زیر سطح در زندگی روزمره بی‌احساس و بی‌احساس مردم ظاهر می‌شد.

سنگاپور با دیدن تغییر به احتمال زیاد، اقدام کرد. ساعات کار کاهش یافت و اخلاق کاری تعدیل شد. سرگرمی مورد استقبال قرار گرفت. به رفتار متواضعانه نیروی کار رسیدگی شد. نیاز به نشان دادن قدرد، و نشان دادن مشارکت بین تیم‌ها فراتر از ا،امات قراردادی انجام شد. این طرح جواب داد و سطح رفاه ذهنی بالا رفت. گالوپ مح،ات جه، خود را تغییر داد تا معیاری متعادل تر از زندگی را ایجاد کند.

درک داده ها: رواندا

خیابان های شلوغ در رواندا

رواندا نیز اختلاف مشابهی را ارائه کرد. پس از بهبودی از نسل کشی وحشتناک دهه 1990، این کشور با درک نقاط قوت خود جای خود را پیدا کرد. یک روند حقیقت و آشتی برای قرب،ان و مجرمان انجام شد. رواندا پیش رفت و بازسازی ارتجاعی موفق شد. با این حال، نشانه های قابل مشاهده پیشرفت اقتصادی نمرات رضایت از زندگی موازی را به همراه نداشت.

به ،وان مدیر عامل کلیفتون توسط رئیس جمهور رواندا به دلیل اختلاف آشکار به چالش کشیده شد. کلیفتون با یک نامه سر،ه آشتی جویانه پاسخ داد و به دنبال آن یک سفر به رواندا برای جلب تفاهم انجام شد. بهترین توضیح را یک اسقف مسن بیان کرد که پس از کشتارهای دسته جمعی، نه قرب،ان و نه قاتلان نمی توانند وحشت وصف ناپذیری را که دهه ها پیش رخ داده است، درک کنند. برای نفع عمومی، همه با هم کار ،د، اگرچه گذشته هنوز به ،وان یک ترومای حل نشده در حال جوشیدن بود.

وضعیت ،ن؛ تاثیر همه گیری

مدیر عامل گالوپ به درستی فصلی را به نابرابری‌های ظالمانه‌ای اختصاص می‌دهد که ،ن هنوز با مقاومت قهرمانانه تحمل می‌کنند.

دیگری به تأثیر همه گیری بر رفاه می پردازد. از نظر کلیفتون، نتایج نظرسنجی سوالاتی را ایجاد می کند، اما او تحقیقات را به دانشمندان و متخصصان حرفه ای تنها با ارائه دلایلی برای نتایج، واگذار می کند. این کتاب با ارجاع به روانشناسی مثبت گرا، مجموعه ای از داده های مرتبط برای محققان و پزشکان در عرصه های سلامت روان و بهبود انسان است.

پاسخ های توصیه شده به داده ها

برای تسهیل رویکردهای مؤثرتر، جان کلیفتون اقداماتی را فهرست می‌کند که ،ت‌ها و بخش خصوصی می‌توانند انجام دهند، از جمله ابتکارات مش،ی که ممکن است سازماندهی کنند. او دوباره با آگاهی از علم روانشناسی مثبت گرا، اقتصاد رفتاری و رشته های مرتبط، روش های نظرسنجی سالانه گالوپ را در سراسر جهان شرح می دهد. یکی از موضوعاتی که به طرز عجیبی کم اهمیت جلوه داده می شود، تأثیر رفاه نابرابری رو به رشد اجتماعی و اقتصادی است. رهبران آشکارا نسبت به این امر نابینا می مانند و غالباً محرومان آن را از دست می دهند. به طرز شگفت انگیزی، نظرسنجی های گالوپ استناد کرده اند نقطه کور به خودی خود، بر آسیب بزرگی که برای همه وارد می شود، همانطور که در مطالعات دقیق ترسیم شده و مورد بحث قرار گرفته است، تأکید می کند سطح روح.

در این کتاب چیزهای زیادی برای باز ، و ستایش وجود دارد. خواندن آن آسان است، اما نقاط کور ارزش واقعی به ،وان یک مرجع است. بسیاری از اسطوره ش،تن!.


منابع

کلیفتون، جی (2022). نقطه کور: ظهور جه، ناخشنودی و چگونه رهبران آن را از دست دادند. واشنگتن دی سی: گالوپ پرس.

ویلکینسون، آر و کیت پیکت (2010). سطح روح: چرا برابری برای همه بهتر است؟ لندن، نیویورک، تورنتو: گروه پنگوئن.

برو،، دیوید (2022، 27 اکتبر). موج فزاینده غم و اندوه جه،. نیویورک تایمز نظر.

دونالد او. کلیفتون. ویکیپدیا.




اعتبار تصویر:
ع، جمعیت توسط CHUTTERSNAP در Unsplash
ع، خط افق سنگاپور توسط Mike Enerio در Unsplash
ع، خیابان های شلوغ رواندا توسط Maxime Niyom،eri در Unsplash


منبع: https://positivepsyc،logynews.com/news/donald-officer/2023031350073?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=numbers-are-numbers-but-people-still-speak-for-themselves