افزایش تقاضا برای داروهای ADHD که سیستم مراقبت بهداشتی ایالات متحده را تحت فشار قرار می دهد


داستان‌های مربوط به اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی یا ADHD، در چندین سال گذشته در رسانه‌های اجتماعی تجدید حیات کرده‌اند و ممکن است افراد بیشتری را به جستجوی تشخیص این بیماری سوق دهد.

دکتر ساشا حمد، گفت: “بسیاری از بیماران من تلفن خود را به سمت دوربین می گرفتند و می گفتند: “این ویدیویی است که در TikTok دیدم و به همین دلیل است که من ADHD دارم.” او یک روانپزشک و متخصص ADHD است که همچنین با بیش از 800000 دنبال کننده در TikTok، سازنده محتوایی در مورد این بیماری است.

حمد، ،ن می‌زند که حدود 50 درصد از بیمار، که در مورد این بیماری پرس و جو می‌کنند، در واقع تشخیص ADHD را نشان می‌دهند.

تشخیص ها و نسخه های ADHD در همه گروه های سنی از قبل از روزهای رسانه های اجتماعی افزایش یافته است. تعداد تشخیص ADHD در سال 2010 بود تقریبا پنج بار و بین سالهای 2007 و 2016 تعداد تشخیص ADHD در بزرگسالان بیش از دو برابر شده است.

دکتر لنارد آد،، مدیر برنامه ADHD بزرگسالان، گفت: «مسلماً تأثیرات همه‌گیری از نظر افزایش استرس واضح بوده است، اما همچنین ظهور سلامت از راه دور دسترسی بیشتر به افراد بیشتری را به ارمغان آورده و افراد بیشتری را تحت درمان قرار داده است. در دانشکده پزشکی NYU Grossman. فکر نمی‌کنم پاسخ روشنی داشته باشیم، اما مطمئناً تعداد نسخه‌های داروهای ADHD در چند سال گذشته افزایش یافته است.»

محتوای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منبع مشکل‌ساز اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی باشد. یک تحلیل رسانه ای از ویدیوهای محبوب TikTok نشان داد که تقریباً نیمی از ویدئوهای نمونه حاوی اطلاعات گمراه کننده یا احتمالی نادرست بودند.

دکتر آنتونی یونگ، روانپزشک در بیمارستان سنت پل در ونکوور، بریتیش کلمبیا و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: “من فکر می کنم افزایش آگاهی همیشه چیزی است که من آن را شمشیر ،به می نامم.” من فکر می‌کنم که ما قطعاً وارد حوزه‌ای شده‌ایم که در مورد سلامت روان صحبت می‌کنیم که واقعاً مثبت است. این انگ بسیار کمتر است.

یونگ می گوید: «طرف دیگر این شمشیر دو لبه، گاهی اوقات اگر در مورد علائم یا تشخیص سلامت روان صحبت می کنیم، ممکن است دوباره چیزهایی را که در طیف طبیعی به ،وان آسیب شناسی هستند اشتباه تعبیر کنیم. گفت.

این هجوم در افرادی که به یکباره به دنبال درمان هستند می تواند باعث مشکل عرضه و تقاضا شود.

آد، گفت: “چیزی که من در تمرین خود می بینم این است که ما یک لیست انتظار شش ماهه برای ورود داریم. و ما فوق العاده شلوغ هستیم.” برخی از آن‌ها ناشی از همه‌گیری است، اما من فکر می‌کنم در این مرحله نیاز کلی به خدمات وجود دارد.»

برخی از افراد در صورت عدم دسترسی به درمان ممکن است شروع به خودتشخیصی کنند که ممکن است هزینه داشته باشد.

یونگ گفت: «یکی از چالش‌های خودتشخیصی این است که ممکن است باعث افزایش اضطراب در افراد شود. زم، که مردم در مورد علائم آنلاین صحبت می کنند، گاهی اوقات این علائم ممکن است ،وماً نشان دهنده یک بیماری یا اختلال خاص نباشد، اما ممکن است به گونه ای در مورد آن صحبت شود که هر،ی که آن ویدیو را تماشا می کند ممکن است واقعاً آن را ببیند و فکر کند که دارای چنین بیماری است. تشخیص.”

این تنگنا فقط در مورد ویزیت پزشک صدق نمی کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرد در ماه اکتبر، کمبود نام تجاری و شکل عمومی Adderall در ایالات متحده وجود داشت

حمد، گفت: از نظر لجستیکی، این یک کابوس برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات بوده است. “[Stimulant medications] بسیار کنترل می شوند، شما نمی تو،د آن را فقط انتقال دهید [to a different pharmacy]. شما باید یک اسکریپت را لغو کنید. سپس باید بروی داروخانه دیگری که آن را دارد پیدا کنی. تا آن زمان، ممکن است پر نشود زیرا افراد دیگری آن را در آنجا پر کرده اند. این تغییرات لجستیکی و کار در این جبهه زیاد است. و این برای بیمار بسیار ناامید کننده است.”

تماشای ویدئو در بالا برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد افزایش ADHD در ایالات متحده و اینکه آیا سیستم مراقبت های بهداشتی می تواند افزایش تقاضا را مدیریت کند یا خیر.


منبع: https://www.cnbc.com/2022/12/07/adhd-medication-demand-us-healthcare.html