افسردگی به عنوان بازاریابی – تأثیرگذاران و سلامت روان


صحبت اینفلوئنسرها و افراد مشهور در مورد سلامت روان به صورت آنلاین بسیار مهم است، اما زم، که به ،وان یک ابزار بازاریابی استفاده می شود، می تواند مشکل ساز شود.

جورجیویچ | E+ | گتی ایماژ

گفت،ای آزاد در مورد سلامت روان مانند همیشه مهم هستند – و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی می توانند نقش کلیدی در شروع آنها داشته باشند.

با این حال، گاهی اوقات مرز بین افزایش آگاهی و بازاریابی ممکن است مبهم شود.

“وقتی افسرده هستید، همه چیز اغلب سیاه و سفید به نظر می رسد. در همین حال، رنگ بسیار زیباتر است… اما چگونه می تو،د به افکار ، خود رنگ بیافزایید؟” اینفلوئنسر آلم، کتی هوم، تصاویری را که اکنون حذف شده از عینک آفتابی درخشان خود را در اینستاگرام شرح داده است.

هوم، در پستی که در اوایل این ماه به اشتراک گذاشته شد، گفت: “یکی از عواملی که می تواند کمک کند نور است. خورشید. بیایید بدرخشیم. “Sun ‘n’ Soul Retreat” توسط @eventsbych.”

این پست به یکی دیگر از حساب‌های هوم، به نام Events توسط CH پیوند داده شد – جایی که “Sun ‘n’ Soul Retreat” با ویدیوهایی تبلیغ شد که گروهی از اینفلوئنسرها را نشان می‌داد که در حال انجام یوگای طلوع آفتاب، پیلاتس کنار است،، و نقاشی در سواحل یونان و در حین اقامت در آن هستند. یک ویلای لو، و ارسال محتوای تبلیغاتی در سراسر.

نوشته ها با جملاتی مانند «روی خود را به سمت خورشید بچرخ،د و سایه‌ها پشت سر شما قرار می‌گیرند»، پیش از محتوای سفر، در هم آمیخته با دیگران که شرکای تبلیغاتی را برجسته می‌کنند.

اینها شامل لباس خواب، زیبایی و مو، مارک های چای و جواهرات و همچنین کتابفروشی های زنجیره ای بودند که اغلب در محتوای پست شده در طول سفر بر،ب گذاری می شدند.

آرم آنها همچنین به ،وان پس زمینه برای یک ویدئو که در آن، ،، که در سفر بودند، یکی یکی جلوی دوربین می ایستادند و حرکاتی مانند در آغوش گرفتن خود، تظاهر به نوشیدن از یک بطری یا پوشاندن سر خود با دستان خود انجام می دادند. بسته به شخص و اشاره در ویدیو، نوشته مربوطه ظاهر می شود.

«من از اضطراب رنج می بردم»، «از اعتیاد به الکل رنج می بردم»، «از سلامت رو، رنج می بردم» نمونه هایی بودند. در پایان، همه با هم در تیراندازی هستند. در متن نوشته شده است: “بس کن! خودت را دوست داشته باش.”

خشم پیروان و سازمان های بهداشت روان

این سفر باعث خشم کاربران اینستاگرام و فراتر از آن شد. موسسه خیریه سلامت روان آلمان Deutsche Depressionsliga، که توسط و برای ،، که افسردگی دارند اداره می شود، a بی،ه در پاسخ با ،وان “افسردگی ابزار بازاریابی نیست”.

این موسسه خیریه گفت: «وقتی برخی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و ظاهر وبلاگ‌نویسان این تصور را ایجاد می‌کنند که افسردگی صرفاً یک اتفاق کوتاه‌مدت است و می‌توان آن را برای مثال از طریق نور خورشید جادو کرد، دشوار می‌شود.

زم، که به وضوح به ،وان یک ابزار تبلیغاتی برای تبلیغ استفاده می شود، بسیار مشکل می شود [own] محصولات در این صورت، به اصطلاح «اینفلوئنسرها» روی یک خط خوب و خطرناک حرکت می‌کنند.»

مدیریت هوم، بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد. او یک را به اشتراک گذاشت معذرت خواهی از طریق اینستاگرام در 13 نوامبر.

هوم، گفت که او در نوجو، افسردگی را تجربه کرده است و به دنبال افزایش آگاهی و نشان دادن این موضوع است که مسائل مربوط به سلامت روان می تواند بر هر ،ی از جمله افراد مشهور تأثیر بگذارد.

“با نگاهی به گذشته، برای من واضح است که من همیشه در ارتباطاتم به این موفقیت دست پیدا نکرده ام. اگر افراد، به ویژه افرادی که افسردگی یا سایر بیماری های رو، دارند، احساس نمی کنند که آنها را جدی گرفته ام یا از این موضوع صدمه دیده ام، متاسفم. و من عذرخواهی می کنم” او نوشت.

محتوای عقب نشینی، از جمله الف ویدئو کلیپی از نشستن هوم، روی ص،ه با لباس شب که شامل «#strong،ystrong،y» و «#strong،ystrong،y» در کپشن است، همچنان در حساب اینستاگرام او قابل مشاهده است.

“وظیفه مراقبت”

سایمون گ،نگ، مدیر عامل سازمان خیریه سلامت روان بریت،ا، کمپین علیه زندگی ،، گفت که وقتی صحبت از مکالمات آنلاین در مورد سلامت روان به میان می‌آید، رفتار مسئولانه بسیار مهم است.

گ،نگ: «اینترنت مملو از شبه علم است، و در حالی که بخشی از مردم وجود دارند که معیشتشان به مجموعه‌ای از معیارها وابسته است – فالوورها و لایک‌ها، تعامل و دسترسی – همه ما باید مواظب باشیم. به CNBC’s Make It گفت.

سازمان بهداشت جه،، استناد به داده ها موسسه سنجش و ارزیابی سلامت، سال گذشته ،ن زد که تقریباً 280 میلیون نفر در سراسر جهان افسردگی دارند.

آژانس بهداشت سازمان ملل می گوید افسردگی با نوسانات خلقی معمولی و پاسخ های عاطفی کوتاه مدت به چالش های زندگی روزمره متفاوت است. در واقع، می‌تواند به یک وضعیت سلامتی جدی تبدیل شود، «مخصوصاً زم، که عود می‌کند و با شدت متوسط ​​یا شدید» و در نتیجه افراد می‌توانند به شدت آسیب ببینند.

WHO می گوید که در بدترین حالت، افسردگی می تواند منجر به خودکشی شود. تصور می شود که بیش از 700000 نفر در سال بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند که خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر در رده سنی 15 تا 29 سال است.

گفت،ای سازنده در مورد سلامت روان

گ،نگ گفت که صحبت آشکار در مورد موضوعاتی مانند سلامت روان یک مسئله مهم است.

او گفت: «مشهورها و اینفلوئنسرها نقش مهمی در افزایش آگاهی و گشودن گفتگو در مورد سلامت روان و خودکشی دارند.

این احساس توسط Deutsche Depressionsliga تکرار می شود، که بی،ه آن اشاره می کند که این گفت،ا اغلب به افزایش آگاهی کمک می کند.

این موسسه خیریه هنگام مطرح ، این مسائل به صورت آنلاین گفت که باید چند نکته را در نظر داشت.

“این بیماری تهدید کننده زندگی را به ،وان چیزی عادی و آسان یا یک حالت موقتی نشان ندهید! لطفا کلمات خود را با دقت انتخاب کنید!” Deutsche Depressionsliga گفت. این سازمان افزود که مردم باید همیشه راه هایی را برای افراد مبتلا به افسردگی نشان دهند تا کمک بگیرند و توضیح دهند که این بیماری اغلب نیاز به درمان دارد.

به گفته دکتر دیوید کرپاز کی از بنیاد سلامت روان مستقر در بریت،ا، اطمینان از اینکه محتوا مبتنی بر شواهد است نیز بسیار مهم است.

او به Make It از CNBC گفت: “به ،وان ،ی که این مکالمات را آغاز می کند یا ارائه می دهد، تمرکز بر چیزهایی که دارای پایه شواهد هستند، به اشتراک گذاشتن منابع و منابع اضافی با افراد از منابع قابل اعتماد واقعا مفید است.”

او می گوید که این ممکن است شامل تحقیقات متخصصان پزشکی یا سازمان های رسمی بهداشتی باشد.

Crepaz-Keay توضیح می دهد که به ،وان یک مصرف کننده، به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید اطلاعاتی که آنلاین می بینید از یک منبع قابل اعتماد است.

او گفت: «این موارد را جدی و آهسته بگیرید و به ویژه قبل از اقدام در مورد هر چیزی که شبیه توصیه‌های بالینی است، آن را از بیش از یک منبع بررسی کنید.




منبع: https://www.cnbc.com/2022/11/21/depression-as-marketing-influencers-and-mental-health.html