انواع روش‌های درمانی در دندانپزشکی دندانپزشکی دکتر یزدی زاده

لکه هایی که در لایه بیرونی دندان ها قرار دارند و لکه هایی که زیر مینای دندان قرار دارند با این روش به طور کامل حذف می‌شود. این روش مشابه روش ارتودنسی است ولی تفاوتشان در این است که در روش کراودینگ از روش های ساده تری برای ترمیم دندان ها استفاده می‌شود. در این روش، مینای دندان با سوهان کشی و یا برداشتن کمی از مینا توسط دندانپزشک تغییر شکل می‌دهد.این روش به سرعت تاثیرگذار است و دردی در این روش حس نمی‌شود. این روش یکی از رایج ترین و موفق ترین روش ها برای اصلاح ناهنجاری های مربوط به فک و دندان است. تیتانیوم استفاده شده در ایمپلنت، ماده های امن است و استخوان ها می‌توانند به راحتی در کنار این ماده رشد کنند.

  • در بسیاری از مواقع که درد در ناحیه دندان وجود دارد و به خصوص زمان هایی که منشا این درد مشخص نیست، اندودنتیست ها میتوانند کمک شایانی به درمان فرد نمایند.
  • شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
  • به روکش طبیعی که روی دندان ها قرار دارد، مینا گفته می‌شود که ظاهری سالم و مرتب و یکدست به دندان ها می‌دهد.
  • بنابراین این رشته به دلیل ارتباط مستقیم با افراد گاهی اوقات موجب دردسرهایی می‌شود.

این روش ایمپلنت‌های دندانی را با پروتز ترکیب می‌کند تا به بیمار کمک کند احساس کند مجموعه کاملی از دندان‌ها را به روشی طبیعی دارد. گرفتن اوردنچر نیز در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد.

به روی دیوار مطب یک دندانپزشک، شعاری به این مضمون نصب شده بود “یا نخ دندان یا مردن، کدام را انتخاب میکنید؟” اگر چه باور این سخن مشکل است اما محققین ثابت کرده اند که این شعار گفته ای بی محتوا نیست و اصلا جنبه شوخی ندارد. در واقع هرگونه عفونت در ناحیه دهان به ویژه عفونت ناشی از بیماری های پیرامون دندان و لثه و چرکی که بین فاصله دندان و لثه تجمع می کند، می تواند وارد جریان خون شده و در نهایت سبب سکته قلبی، سکته مغزی یا حتی مرگ شود. مطالب تئوری و دروس این رشته به نسبت پزشکی و داروسازی راحت تر هستند. همچنین کسب مدرک سریع تر و حدود 1 تا 5/1 زودتر از رشته پزشکی می باشد. البته باید گفت که فشار دروس عملی و امتحان های آن در دندانپزشکی بیشتر است. سایت دندانپزشکان ایران ، مرجع نوبت دهی و معرفی بهترین دندانپزشکان در ایران می باشد.

مشاوره با دکترهایدندانپزشک دکترِتو

رشته دندان‌پزشکی یکی از پر تقاضاترین رشته‌های تحصیلی است که هر ساله تعداد زیادی از افراد به فکر ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور می‌باشند. متقاضیان این رشته، برای ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور باید در آزمون ورودی ویژه هر دانشگاه شرکت کنند. در بعضی موارد برخی از دانشگاه‌ها شرط گذراندن دوره‌های پیش _ دندان‌پزشکی را گذاشته‌اند که باید این دوره‌ها گذرانده شوند. شهریه دانشگاه‌های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولأ به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شود. شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان پزشکی و دندان‌پزشکی به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از 10 میلیون 500 تا 10 میلیون و 900 هزار تومان بوده است. گفتنی است شهریه کلیه دانشگاه‌های پردیس و ظرفیت مازاد هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

گاهی اوقات بیماران طرز رفتار مناسبی ندارند و پس از درمان خود دندانپزشکان را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. بنابراین این رشته به دلیل ارتباط مستقیم با افراد گاهی اوقات موجب دردسرهایی می‌شود. نوع نشستن یک دندانپزشک موجب می‌شود که او در طولانی مدت دچار مشکلات گردن و کمر شود. به عبارت دیگر مهره‌های کمر دندانپزشکان در مقایسه با سایر افراد زودتر دچار مشکل می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین سختی های رشته دندانپزشکی به سلامت دندانپزشک مربوط می‌شود.

معرفی رشته مهندسي مواد

کشورهایی نظیرآمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه و سوئیس از اعتبار علمی بالایی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی برخوردارند. پرستاری دندان‌پزشكی، در مقطع كاردانی ارائه می‌شود و فقط خانم‌ها در آن پذيرفته می‌شوند. دانشجويان در اين رشته در طول دوره تحصيل با اصول و كليات مربوط به دندان‌پزشكی آشنا شده و در پايان دوره تحصيل می‌توانند بعنوان دستيار در مطب‌های دندان‌پزشكی مشغول كار شوند. از مهم‌ترین دانشگاه‌های رایگان اتریش برای تحصیل دندان‌پزشکی، می‌توان به دانشگاه وین، دانشگاه اینسبورگ، دانشگاه گراس، دانشگاه آنتون بروکنر، دانشگاه جووان نیوم و دانشگاه پزشکی گراس اشاره کرد. در ضمن اساتید دندان‌پزشکی معمولأ در کنار کار تدریس، به تحقیقات علمی و فعالیت‌های پژوهشی نیز می‌پردازند. البته ناگفته نماند، امروزه در دانشگاه‌ها استخدام هیئت علمی به سختی اتفاق می‌افتد و اکثر دانشگاه‌ها، اساتید را به صورت پیمانی دعوت به کار می‌کنند.

مهارت‌های عالی شناختی به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که تصمیمات محکمی در کار اتخاذ کنند. یکی دیگر از عواملی که ممکن است عموما مورد توجه قرار نگیرد، این است که یک فرد در زمینه دندانپزشکی باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشد. البته در صورت وجود بودجه کافی، دندانپزشک می‌تواند یک مدیر دفتر برای نظارت بر کار روزانه مطب استخدام کند.

یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، جرم گیری و تمیزکردن دندان‌هاست. این ضایعات ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک‌های نرم (ناشی از رشد باکتری‌ها) یا جرم سخت (ناشی از تجمع مداوم پلاک و مواد معدنی از بزاق روی دندان‌ها) باشد. در رشته پزشکی شیفت های اجباری وجود دارد؛ اما در رشته دندانپزشکی این طور نیست. بعد از گذراندن این دو سال، دانشجویان باید در امتحان جامع علوم پایه شرکت کنند پس از آن، دانشجو وارد دوره تخصصی خواهد شد. طبق چارت اعلامی برای این رشته، داوطلبان در دو سال اول درس های پایه پزشکی را می گذرانند که این دروس عبارتند از فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی، باکتری شناسی، بیوشیمی، ژنتیک و… . میزان شهریه دانشگاه آزاد از طریق هیئت امنا تعیین می‌شود و معمولا هر ساله ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

این روکش ها از متریال و مواد مختلفی ساخته می‌شود و انواع مخالف و زیادی دارند. اگر می‌خواهید لبخندی زیبا داشته باشید و به دنبال دندان هایی با ظاهر منظم، تمیز، سفید، یکدست و سال هستید می‌توانید از این روکش ها استفاده کنید. برای از بین بردن لکه هایی که به مرور زمان روی دندان ایجاد شده و رفع زردی و سیاهی دندان ها از این روش استفاده می‌شود. وقتی باکتری ها روی دندان ها و لثه جمع شود باعث ایجاد حفره و سوراخ روی دندان و ایجاد پلاک که لایه ای چسبنده است می‌شوند در نتیجه این پلاک ها با تولید اسید باعث فرسایش لثه و دندان ها می‌شود.

متاسفانه برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند در رشته دندانپزشکی یا رشته مورد علاقه خود قبول شوند. این داوطلبان در چنین شرایطی به دنبال راه‌های جایگزین برای قبولی در رشته دندانپزشکی هستند. برای انتخاب کشور و دانشگاه مد نظر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، باید به نکاتی مانند مخارج سالانه زندگی، اجاره مسکن، هزینه تحصیل، مدت زمان تحصیل، شرایط دریافت ویزا، مدارک و آزمون مورد نیاز را در نظر گرفت. معمولا معتبرترین دانشگاه‌ها برای پذیرش آزمون ورودی دارند که باید با مدرک کالج یا دبیرستان در آن شرکت کرد و یا از مقطع لیسانس با شرکت در آزمون جامع علوم پایه می‌توان وارد رشته دندانپزشکی شد. در چند سال اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت‌کنندگان افزایش یافته ولی با این حال در برخی از شهرستان‌های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. دندانپزشکان امکان کار در دانشکده دندانپزشکی، مراکز دولتی و بیمارستان‌ها، کلینیک متعلق به یک دندانپزشک دیگر با اجاره یونیت یا در صورت داشتن شرایط لازم، امکان تأسیس مطب خصوصی را دارند.