انواع روش‌های درمانی در دندانپزشکی دندانپزشکی دکتر یزدی زاده

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نسبتا دید دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته انجام می‌شود. باید به این مورد اشاره کنیم که هر ساله در ایران حدود ۱۲ هزار دندانپزشک در دانشگاه ها پذیرش می شوند. معمولا در کلینیک ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارند و علاوه بر آن به ازای هر بیمار، درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد. در ادامه دروسی را آورده ایم، که در هر دوره از دندانپزشکی گذرانده می شود. ، اندودانتیکس، پاتولوژی دهان، ترمیمی، پروتزهای دندانی و… را بگذراند.

  • برای پذیرش در این رشته ها، داوطلبان باید تلاش بسیاری کنند و توانایی های زیادی داشته باشند.
  • همچنین باید دستانی قدرتمند و در عین حال با قدرت مانور بالا و توانمند در انجام کارهای ظریف داشته باشد.
  • در رشته‌های پزشکی نظیر دندان‌پزشکی دسته‌بندی‌های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است.
  • دوم راه این هست که اگر روزانه نباشید میتونید انصراف بدید و برای گرفتن دیپلم تجربی اقدام کنید سپس در کنکور تجربی شرکت کرده و بعد از کسب رتبه قبولی، وارد رشته دندانپزشکی بشید.

افرادی که به رشته های پزشکی علاقه دارند، اما نمی توانند شیفت های سنگین آن را تحمل کنند، می توانند دندانپزشکی را انتخاب نمایند. اولین اقدامات دندانپزشکی به حدود 7 هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. جالب است بدانید که اولین کسانی که در چین و فرانسه به ارائه خدمات دندانپزشکی پرداختند، آرایشگران بودند.

تعمیر پکیج در منظریه با 180 روز گارانتی، سرویس تخصصی

یکی دیگر از مهمترین تخصص های دندانپزشکی تخصص جراحی لثه است؛ این تخصص مربوط به لثه و بافت های نگهدارنده اطراف دندانهاست. این بافتها شامل نسج نرم و استخوان می باشند که تکیه گاه و پایه دندانها هستند. معمولا با افزایش سن و بویژه رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، لثه دچار تحلیل و بیماری می شود. با توجه به پیشرفت آهسته و بدون درد بیماری لثه، بسیاری از بیماران در مراحل پایانی متوجه بیماری خود می شوند که درمان را بسیار مشکل خواهد کرد.

آسیب شناسی (پاتولوژی دهان و صورت)

اگر این پلاک باعث شکسته شدن مینای دندان بشود، باکتری ها وارد هسته ی دندان شده و باعث آلوده شدن خون و اعصابی که در هسته ی دندان وجود دارد می‌شود و این امر می‌تواند آسیب جدی به دندان وارد کند. اگر دندان ها اوربایت یا بیرون زده باشد و یا بیشتر از حد معمول باشند، توصیه می‌شود که از این روش استفاده شود. دندان های مصنوعی خود را حتما قبل از خواب از دهانتان بیرون آورده و با آن ها نخوابید چون این دندان ها باید روزانه تمیز شوند. در بعضی مواقع فضایی برای این روکش نیست، در نتیجه دندانپزشک مجبور است شکل دندان ها را کمی تغییر دهد.

سن مناسب ارتودنسی

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، در خصوص واردات ۴۵۰۰ یونیت دندانپزشکی که مجوز آنها تحت عنوان یونیت دندانپزشکی اطفال صادر شده است، توضیحاتی ارائه داد. اما لامینیت این مزیت را دارد که برای کسانی که انجام ارتودنسی برای آنها غیر قابل انجام است، میتواند برای رفع کجی احتمالی دندانها مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال نوع و شدت ناهنجاری، سن و سال، تمایل بیمار برای همکاری در طول درمان و ….