انواع روش‌های درمانی در دندانپزشکی دندانپزشکی دکتر یزدی زاده

گرایش روزافزون داوطلبان به این رشته و مراجعه رو به افزایش شهروندان به شاغلان این حرفه ، می‌تواند اهمیت قابل ملاحظه و نیاز به متخصصان را در این رشته ، حتی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی به وضوح نشان دهد. شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، موضوع نمره دهی و ملاک قبولی در آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی برای کلیه ورودی های دستیاری دندانپزشکی را تایید کرد. جزئیات و زمان بندی آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. انواع ارتودنسی دندان از روش‌های درمانی بسیار رایج برای رفع ناهنجاری‌های فک و دندان است. در حالتی که فرد دارای دندان‌های بهم ریخته، اوربایت (جلوبودن فک بالا)، آندربایت (جلو بودن فک پایین) و همچنین کجی دندان‌ها باشد، از این روش برای درمان و مرتب سازی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندانپزشک عمومی یا جراح دندانپزشک بعد از گذراندن دوران عمومی می تواند در یکی از رشته های فوق به تحصیل تخصصی بپردازد که این مستلزم قبولی در امتحان جامع تخصصی می باشد.

این افراد باید بدانند که شاید لازم باشد، ساعت ها به صورت ثابت نشسته و درمان را انجام دهند. همراهان همیشگی پازل کلینیک، در ادامه پاسخ تمامی این سوالات را به دست خواهید آورد. اما شاید از نظر امکانات و تجهیزات تفاوت چندانی با سایر دانشگاه های کشور نداشته باشد. همچنین می توانید برای مشاهده ی معرفی سایر رشته های دانشگاهی به لینک زیر مراجعه کنید. در این مطلب از طریق مصاحبه با دانشجویان دانشگاه‌های برتر در هر رشته سعی کرده ایم شما را به شناخت کافی در مورد آن رشته برسانیم.

  • درس رادیولوژی یکی از درسهای دندان‌پزشکی و از علوم اساسی جهت دستیابی و شناسایی حالات طبیعی و غیرطبیعی استخوان فکها و دندانها می‌باشد.
  • باکتری‌هایی که روی این پلاک‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند سبب بیماری لثه و پوسیدگی‌های دندانی شوند.
  • بنابراین، شهریه‌ها با توجه به سطح‌بندی واحدهای دانشگاهی و وضعیت رشته‌ها مشخص می‌شود.
  • برای دریافت مشاوره در زمینه بازار کار رشته دندانپزشکی در شهرهای مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید.
  • مشکل دیگری که در درمان ارتودنسی وجود دارد امکان برگشت نامنظمی‌های دندان است.

دانشجویان این رشته بعد از گذراندن طرح 2 ساله، امکان فعالیت در درمانگاه ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی را دارند. اغلب دانشجویان ترجیح می دند برای خود مطبی شخضی داشته باشند و برای خود کار کنند. دانشجویانی که علاقه مند به آموزش می توانند با دریافت تخصص و بورد تخصصی در دانشگاه ها به تدریس بپردازند و یا تحقیقات علمی انجام دهند.

خدمات و درمان های دندانپزشکی درمانی و ترمیمی

بسته به سطح تخصص و اینکه پرسنل مراکز درمانی باشد و یا خودش مطب داشته باشد، درآمد متفاوتی دارد. همچنین برخی پزشکان که در کلینک ها مشغول به کار هستند دارای حقوق ثابت به همراه درصدی از تعرفه به ازای هر بیمار هستند. میانگین حقوق رشته دندانپزشکی بین بازه 20 میلیون تا 30 میلیون متفاوت است. دندانپزشکانی که دارای مدرک فوق تخصصی باشند حقوق بیشتری دریافت می کنند. به عنوان مثال حقوق دندانپزشکی که دارای مدرک فوق تخصصی جراحی فک و صورت باشد، بین بازه 1 تا 2 میلیارد در ماه درآمد دارد. این کلینیک در مدت 15 سال سابقه درخشان خود نقش بسزایی در بهداشت و درمان دهان و دندان و ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در غرب تهران و خارج از منطقه داشته است .

معرفی رشته تكنولوژي ماشينهاي كشاورزي

در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد. خدمات درمانی معمولا به دنبال دندان‌درد، پوسیدگی دندان، جرم گرفتن دندان‌ها، عفونت لثه و دندان، عفونت‌های ریشه و دیگر خدمات دندان پزشکی موردنیاز است. درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد. در رشته‌های پزشکی نظیر دندان پزشکی، دسته بندی های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است. شهریه گروه های فرعی آن بر اساس سیاست های وزارت بهداشت و حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می شود.

البته همانطور که گفته شد دندانپزشک عمومی نیز می تواند ارتودنسی را انجام دهد.برخی از ناهنجاری های مربوط به ناحیه فک و همچنین ایرادات ظاهری دندان ها با ارتودنسی قابل درمان هستند. دندانپزشکی شاخه ای از پزشکی است که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها، اختلالات و شرایط حفره دهان، معمولا در دندان ها، همچنین مخاط دهان و ساختارها و بافت های مجاور و مرتبط، به خصوص در فک و ناحیه صورت. بنابراین ارتودنسی سبب تصحیح روابط نامناسب فک و دندان شده و موجب ردیف شدن دندان‌های نامنظم می‌شود که این امر مشکلات فرد را در غذا خوردن کاهش داده و علاوه بر این بر زیبایی ظاهری دندان‌ها نیز می‌افزاید. دوره درمانی ارتودنسی حدوداً تا 2 سال طول می‌کشد و بعدازآن نیز بیمار تا مدتی باید از پلاک‌های نگه‌دارنده دندان استفاده کند.