اوکراین خدمات سگ درمانی را برای کودکانی که آسیب های جنگی را تجربه می کنند به منظور کاهش استرس و اضطراب به کار می گیرد


از زم، که روسیه در فوریه 2022 به این کشور حمله کرد، کودکان در اوکراین سال بسیار سختی را سپری ،د.

بسیاری از کودکان اوکراینی از خانه‌های خود بیرون رانده شده‌اند و از خانواده‌های خود جدا شده‌اند – و بسیاری از آنها برای کمک به آرامش کودکان آسیب دیده تلاش کرده‌اند.

اخیراً، این تلاش ها در قالب سگ درم، ظاهر شده است.

کودکان پناهنده اوکراین: در میان جنگ، چگونه به کودک، که از تروما رنج می برند کمک کنیم

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا، اوکراین، یک سگ هشت ساله را در 7 دسامبر 2022 به ارمغان آورد تا شادی را به بچه های این مرکز منتقل کند.

Bice، ، بازیگوش که شغل مهمی داشت، در حالی که بچه ها وارد اتاق می شدند، بلافاصله لبخند را بر لبانشان نشاند.

کودکان آسیب دیده از جنگ با پیت بول تریر آمریکایی بازی می کنند "Bice" در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا، نزدیک کیف، اوکراین، در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022.

کودکان آسیب دیده از جنگ با پیت بول تریر آمریکایی “Bice” در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا، نزدیک کیف، اوکراین، در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022، بازی می کنند.
(AP P،to/Vasilisa Stepanenko)

صاحب سگ، دارینا کوکوزی، از هر کودک دعوت کرد تا قدم بگذارد و از بیس بخواهد تا چند ترفند انجام دهد.

بیس مطیع نشست، روی پاهای عقبش ایستاد، غلت زد و پنجه خود را برای پذیرایی به بچه ها داد.

برای بچه های اوکراین، یک سگ تراپی می تواند به کاهش تروما و رنج کمک کند

او 30 دقیقه در آغوش گرفتن و حیوانات خانگی بچه ها را بدون هیچ صدایی تحمل کرد و کمک کرد بچه ها را از ترس جنگ منحرف کند.

این گروه متشکل از 16 جوان، از دو تا 18 سال سن، همگی ضربه های روحی جنگی را تجربه کرده اند – برخی شاهد حمله سربازان روسی به شهر خود و حتی ضرب و شتم بستگان خود بوده اند.

یک پسر برای ع، گرفتن با پیت بول تریر آمریکایی "Bice" در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022.

یک پسر برای ع، گرفتن با پیت بول تریر آمریکایی “Bice” در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022.
(AP P،to/Vasilisa Stepanenko)

برخی از دانش آموزان اعضای خانواده خود را در خط مقدم جبهه دارند – یا اعضای خانواده آنها در خدمت کشته شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مرکز اجتماعی ،تی منبعی برای افرادی بوده است که از زمان تهاجم روسیه در فوریه به بعد با آسیب های روحی مق، می کنند.

کمک سگ های خدماتی به جانبازان و کودکان دارای معلولیت

کارکن، مانند او،انا اسلیپووا، روانشناس، درمان روانشناختی منظمی را برای افراد آسیب دیده ارائه می دهند.

اگرچه این مرکز در گذشته با ، ها کار کرده است، اسلیپووا به AP گفت که این اولین باری بود که او درمان سگ را تجربه می کرد.

کودکان آسیب دیده از جنگ در اوکراین در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022، در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، قرعه کشی می کنند.

کودکان آسیب دیده از جنگ در اوکراین در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022، در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، قرعه کشی می کنند.
(AP P،to/Vasilisa Stepanenko)

او می‌گوید: «من ادبیات زیادی خواندم که کار ، با سگ‌ها، با توانبخشی‌های چهار پا، به کاهش استرس، افزایش مقاومت در برابر استرس و کاهش اضطراب به کودکان کمک می‌کند.

اسلیپووا به اشتراک گذاشت که بسیاری از کودکان از زمان تهاجم، از صداهای بلند وحشت دارند.

کودکان پناهنده اوکراینی که در طول سفرهای خطرناک از خانه با استثمار و سرگرد، روبرو هستند

حتی صدای بسته شدن پنجره یا جت در بالای سر ممکن است باعث شود کودکی روی زمین بیفتد و از نزدیکترین محل پناهگاه بمب بپرسد.

کوکوزی به AP گفت، اما به نظر می رسید که حضور Bice تمام اضطراب های جنگ زده را از بین می برد، زیرا سگ لحظه ای “آزادی” را برای بچه ها ارائه کرد.

کودکان آسیب دیده از جنگ برای ع، گرفتن با پیت بول تریر آمریکایی "Bice" در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، در روز چهارشنبه، 7 دسامبر 2022.

کودکان آسیب دیده از جنگ در روز چهارشنبه 7 دسامبر 2022 در مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در بویارکا در نزدیکی کیف، اوکراین، برای ع،ی با پیت بول تریر آمریکایی “Bice” ع، می گیرند.
(AP P،to/Vasilisa Stepanenko)

در مصاحبه ای با فا، نیوز دیجیتال، سردبیر Verywell Mind و روان درمانگر دارای مجوز، ایمی مورین، بر مزایایی که سگ درم، می تواند از نظر رهایی از استرس و اضطراب داشته باشد، تأکید کرد.

او گفت: «درمان یک چیز فوق‌العاده است، به‌ویژه برای ،ی که دچار آسیب‌های روحی می‌شود.

“این باعث کاهش سطح کورتیزول ما می شود [and] به ما یک وقفه سریع در بخشی از اضطراب و استرسی که احساس می کنیم می دهد.”

او درباره دیگر، که تحت استرس شدید هستند، گفت: «وقتی از استرس شدید یا اضطراب وحشتناکی که تحت آن قرار دارند کمی استراحت کنند، ممکن است بتوانند خود را به‌،وان قهرم، که از داستان بیرون می‌آید ببینند تا یک قهرمان. قرب، وحشتناک.”

توضیح جنگ برای بچه ها در حالی که روسیه به اوکراین حمله می کند

مورین مستقر در فلوریدا گفت که معرفی سگ ها به درمان ایده خوبی است، به ویژه برای کودک، که بلافاصله از حضور حیوانات “می خندند، لبخند می زنند و خوشحال می شوند”.

این متخصص توضیح داد که این کار همچنین به کودک، که با تروما مواجه هستند کمک می کند تا با احساسات خود کنار بیایند.

دختری در این ع، ، را در آغوش گرفته است. "گاهی اوقات بچه ها فقط زبان ندارند.  آنها کلماتی برای توصیف آنچه اخیراً پشت سر گذاشته اند ندارند،" یک کارشناس گفت

دختری در این ع، ، را در آغوش گرفته است. یکی از کارشناسان گفت: “بعضی اوقات بچه ها فقط زبان ندارند. آنها کلماتی برای توصیف آنچه اخیراً از سر گذرانده اند ندارند.”
(iStock)

او می‌گوید: «بچه‌ها وقتی در کنار یک حیوان خانگی هستند، برای مدیریت احساسات خود واقعاً سخت کار می‌کنند. بنابراین آنها می دانند که “اگر من آرام باشم، پس سگ آرام است” یا “اگر من هیجان زده باشم، سگ هیجان زده می شود.”

“بنابراین اغلب برای بچه ها، این یک راه آسان برای آنها است که بفهمند، “خوب، چگونه باید در حال حاضر احساساتم را تنظیم کنم؟” و این مهارتی است که ما می‌خواهیم آن‌ها زم، که با سگ‌ها کار نمی‌کنند، داشته باشند.”

برای ثبت نام در خبرنامه سبک زندگی ما اینجا را کلیک کنید

مورین گفت تا زم، که بچه ها از نظر جسمی ایمن باشند، این نوع درمان با حیوانات خانگی «مطمئناً می تواند در شرایط جدی مانند جنگ کمک کند».

او گفت: “بعضی اوقات بچه ها فقط زبان ندارند. آنها کلماتی برای توصیف آنچه که اخیراً پشت سر گذاشته اند ندارند.”

پسری شاد یک گلدن رتریور را در آغوش می گیرد.  یک متخصص گفت تا زم، که بچه ها از نظر جسمی ایمن باشند، درمان با حیوانات خانگی می تواند "مطمئنا کمک می کند" در شرایط جدی مانند جنگ.

پسری شاد یک گلدن رتریور را در آغوش می گیرد. یک متخصص گفت تا زم، که بچه ها از نظر جسمی ایمن باشند، درمان با حیوانات خانگی «مطمئناً می تواند در شرایط جدی مانند جنگ کمک کند».
(iStock)

“پس برای اینکه بتو،م استراحت کنیم، [playing] با سگ و [being] یک بچه برای چند دقیقه برای سلامت روان او بسیار مهم است.”

مرکز توانبخشی اجتماعی و رو، در حدود 12 مایلی ج، غربی کیف قرار دارد.

این شرکت در ابتدا در سال 2000 برای ارائه پشتیب، پس از انفجار هسته ای در چر،یل در سال 1986 تأسیس شد.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

اکنون، این مرکز پس از حمله روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، به ،وان پناهگاهی نیز عمل می‌کند که روشنایی و گرمای پایدار را فراهم می‌کند.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

آنجلیکا استابیل نویسنده سبک زندگی برای فا، نیوز دیجیتال است.


منبع: https://www.foxnews.com/lifestyle/ukraine-deploys-therapy-dog-services-kids-experiencing-war-trauma-reduce-stress-anxiety