این مطالعه نشان می‌دهد که پزشکان و دانشگاهیان باید هنگام بررسی برنامه‌های سلامت روان، کاربران را درگیر کنند


– گتی ایماژ

مطالعه: نظرات حرفه ای و مصرف کننده در مورد کیفیت برنامه سلامت روان متفاوت است (اخبار موبی هلث):

محققان به توافق کم بین نظرات متخصصان و مصرف کنندگان در مورد برنامه های سلامت روان پی بردند.

این مطالعه که در JMIR منتشر شد، 11 اپلیکیشن سلامت روان را با استفاده از نظرسنجی‌های وب که بین دسامبر 2020 و آوریل 2021 انجام شد، ارزیابی کرد. برنامه‌های ارزیابی شده شامل Breethe، Calm، Head،e، Insight Timer Meditation، MindDoc، MindShift، Reflectly، Remente، Sanvello، Self-Help بودند. برای اضطراب و Woebot.

به طور کلی، محققان دریافتند که بیش از نیمی از رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها، اختلاف نظر بین شرکت‌کنندگان در مطالعه و رتبه‌بندی‌های حرفه‌ای را نشان می‌دهد… یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث توسط شرکت‌کنندگان در مطالعه، هزینه بود، زیرا بسیاری از آنها زم، که به دیوار پرداختی رسیدند یا نیاز به پرداخت هزینه داشتند، ناامید شدند. محتوای برتر آنها همچنین به توانایی ردیابی و اندازه گیری پیشرفت خود و همچنین دسترسی به محتوای آموزشی، مانند اطلاعات مربوط به مک،سم های مق، یا علائم، اهمیت دادند … بیشترین تعداد منفی شرکت کنندگان مربوط به دامنه “مشکلات استفاده” بود، که نشان می دهد رتبه بندی های حرفه ای فعلی بیش از حد برآورد شده است. سهولت استفاده از برنامه ها

مطالعه:

مقایسه رتبه‌بندی‌های حرفه‌ای و مصرف‌کننده اپلیکیشن‌های سلامت روان: مطالعه روش‌های ،یبی (تحقیقات تکوینی JMIR). از چکیده:

  • زمینه: با افزایش تعداد اپلیکیشن‌های سلامت روان، تلاش‌های فزاینده‌ای بر ایجاد بررسی‌های متن، با کیفیت متمرکز شده است. این بررسی‌ها به جای نظرات افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌ویژه ،، که تجربیات زندگی‌شان از مشکلات سلامت روان دارند، به دیدگاه‌های بالینی و دانشگاهی اولویت می‌دهند.
  • هدف، واقعگرایانه: این مطالعه با هدف درک نظرات افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان در مورد برنامه های بهداشت روان و تفاوت آنها با رتبه بندی های ثابت شده توسط متخصصان انجام شد.
  • نتایج: ما توافق کمی بین رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان و متخصصان پیدا کردیم. بیش از نیمی از رتبه‌بندی برنامه‌ها اختلاف نظر بین شرکت‌کنندگان و متخصصان را نشان می‌داد… شرکت‌کنندگان به‌ویژه جنبه‌های خاصی از برنامه‌های سلامت روان را که به نظر می‌رسد توسط بازبین‌های حرفه‌ای نادیده گرفته می‌شود، ارزش قائل بودند. اینها شامل کارکردهایی مانند توانایی ردیابی و اندازه گیری سلامت روان و ارائه آموزش عمومی بهداشت رو، بود. هزینه برنامه ها یکی از مهم ترین عوامل برای شرکت کنندگان بود. اگرچه این قبلاً توسط متخصصان در نظر گرفته شده است، این اطلاعات همیشه به راحتی قابل دسترسی نیست.

مطالعه در زمینه:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/10/03/clinicians-and-academics-s،uld-engage-users-when-reviewing-mental-health-apps-study-finds