بدون سلامت مغز، سلامتی نخواهید داشت.


در طول زندگی، مغز شما دچار رشد خارق‌العاده‌ای خواهد شد. مغز شما سازگارترین و قابل تغییرترین اندام بدن شماست و بسته به اینکه هر روز از آن استفاده می کنید، می تواند هم مثبت و هم منفی تغییر کند. فقط با خواندن این کتاب، مغز شما تغییر کرده است.

در سال ها و دهه های آینده چقدر و چگونه تغییر خواهد کرد؟ خبر خوب این است که بسیاری از کاهش های مرتبط با افزایش سن قابل پیشگیری و حتی مع، هستند. این واقعیت که شما در حال خواندن این کتاب هستید به من می گوید که انگیزه دارید تا نحوه عملکرد مغز خود را درک کرده و بهبود بخشید، که بهترین مکان برای شروع است.

دکتر ساندرا باند چپمن

هنگامی که من برای اولین بار آلوارو فرناندز ایبانز را ملاقات کردم، پس از شرکت در اج، بزرگ مجازی شارپ برین در سال 2012، ذهن ما به هم متصل شد و ایده های خود را در مورد اینکه چه شکاف های اصلی را باید پر کنیم تا به بزرگترین مزیت ها در سلامت مغز دست یابیم به اشتراک گذاشتیم. مجرد و جه، من و آلوارو از رشته‌های بسیار متفاوتی هستیم، اما هر دوی ما عملکرد مغز را مهم‌ترین و ضروری‌ترین مرز برای ساختن جامعه‌ای سالم‌تر و سازنده‌تر می‌د،م.

معمولاً بیست تا چهل سال و حتی بیشتر طول می کشد تا اکتشافات علمی به طور قابل توجهی برای افراد نیازمند مفید باشد. ما نمی تو،م آنقدر صبر کنیم. برای بسیاری از ما خیلی دیر خواهد بود. ما نمی تو،م اجازه دهیم مغزمان ،اب شود – حتی برای یک روز. ما آسیب به قلب، چشم یا ریه را نمی پذیریم، پس چرا باید چنین تاخیری را برای گرانبهاترین دارایی شما اجازه دهیم؟ مطالعات و اکتشافات علمی رو به رشدی که در مرکز تحقیقاتی من (مرکز سلامت مغز در دانشگاه تگزاس در دا،) و سایرین انجام شد، امروزه نشان می‌دهد که همه می‌توانند سرمایه فکری خود را افزایش دهند، پتانسیل شناختی خود را به حدا،ر برسانند و از مزایای بهتری بهره ببرند. از ظرفیت عظیم مغز شما

چگونه می تو،م عمر سالم مغز را طول، کنیم تا بتواند زندگی سالم بدن را همراهی کند؟

من پیشنهاد می کنم که باید شروع کنیم به طور متفاوت به مغزمان فکر کنیم و از فرصتی که به ما ارائه می شود استقبال کنیم. من شما را به چالش می کشم:
• هر گونه باور منسوخ شده در مورد مغز را به روز کنید.
• عادات منفی که ممکن است بر عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد را کنار بگذارید.
• زمان بیشتری را صرف فعالیت های مهمی کنید که نیازمند تصمیم گیری های جدید و حل مشکلات پیچیده هستند.
• امروز، برنامه ای برای هفته آینده آماده کنید. چه گام مشخصی برای بهبود سلامت مغز خود می خواهید بردارید؟
• برای همه اطرافیانتان – چه در محل کار، چه در خانه و چه در جامعه – نمونه و سفیری برای سلامت مغز باشید.

شما با خواندن این کتاب اولین قدم مهمی را به سمت مغزی تیز برداشته اید. شما هرگز آنقدر جوان یا آنقدر پیر نیستید که بتو،د عاداتی را که برای سلامت مغز مفید هستند، به چالش کشیدن و بهبود قدرت مغزتان، و هوشمندتر زندگی کنید، بپذیرید. هیچ وقت آن را فراموش نکن…

سلامتی شما با سلامت مغز شما شروع می شود و به پایان می رسد.

مغز شما پایه و اساس تمام فعالیت های روزانه شماست، از جمله توانایی شما در تفکر، یادگیری، استدلال، ایجاد، حل مشکل، تصور، تصمیم گیری یا برنامه ریزی. ما باید هر روز را با فکر ، به اینکه چقدر از سلامت مغز خود مراقبت کرده‌ایم، شروع کنیم و به پایان برس،م. ارزیابی و بهینه سازی سلامت مغز به همان اندازه مهم است که سلامت جسمی خود را ارزیابی و بهینه کنید.

برای اینکه شما را در مسیر درست قرار دهید، توصیه های به اشتراک گذاشته شده در این کتاب عالی و پیامدهای آنها را جدی بگیرید. به طور خاص، من شما را به درک، تصور، نوآوری و الهام بخشی دعوت می کنم.

  • مداح. ما همیشه می خواهیم کاری آسان انجام دهیم، مانند انجام چند پازل هر روز یا مصرف یک قرص جادویی که مغز ما را سالم نگه می دارد. اما فرمول‌های ساده‌گرایانه تأثیر اساسی و ماندگاری بر عضوی به پیچیدگی مغز ما ندارند.
  • خیالی. علوم مغز و ذهن یک رشته در حال رشد است. تحقیقات علمی نشان می دهد که هر فردی بر اساس نحوه استفاده روزانه از آن مغز منحصر به فردی می سازد. شما سرنوشت مغز خود را کنترل می کنید. امکانات بی پایان را تصور کنید.
  • نوآور. امروزه، پیشگامان از سراسر جهان از پیشرفت‌های پیچیده در علم و فناوری برای اندازه‌گیری تغییرات سریعی که در تمام سطوح مغز رخ می‌دهد – از جریان خون در مغز، سیناپس‌ها، و حتی مغز استفاده می‌کنند. شبکه های. برنامه تمرینی و سلامت مغز خود را طراحی کنید تا این امکانات را عملی کنید.
  • الهام بخش. اطرافیان خود را تشویق کنید تا عادات سالم مغز را اتخاذ کنند. به یک الگو تبدیل شوید و نشان دهید که چگونه می تو،د سطوح بالای استرس را مدیریت کنید، تغذیه من، بخورید، زندگی اجتماعی محرکی داشته باشید و در فعالیت های شناختی پیچیده شرکت کنید.

در ده سال گذشته، دانشمندان علوم اعصاب در مورد نحوه عملکرد مغز، چگونگی بهبود سلامت و عملکرد مغز و ذهن در طول زندگی و اینکه چگونه به سلامت و تندرستی ما کمک می کند، چیزهای زیادی کشف کرده اند. به طور کلی به ما بپیوندید و مطمئن شوید که بهترین سال های مغز شما هنوز در راه است با به خاطر سپردن این موارد: بدون سلامت مغز، سلامتی نخواهید داشت.

– ساندرا باند چپمن، دکترا، بنیانگذار و مدیر ارشد مرکز سلامت مغز و پروفسور برجسته دانشگاه دی ویلی در دانشگاه تگزاس در دا، است. این اقتباسی از پایان نامه او در کتاب است چگونه روی مغز خود سرمایه گذاری کنید: راهنمای SharpBrains برای بهبود ذهن و زندگی خود، به ،وان بهترین کتاب توسط AARP انتخاب شده و (در نسخه ،یسی آن) توسط ،ی کینگ بزرگ برجسته شده است. و این را به خاطر بسپار هفته سلامت مغز از 20 تا 24 فوریه برگزار می شود!




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/02/14/sin-salud-cere،l-usted-no-tiene-salud