بدون سلامت مغز، شما سلامتی ندارید


همانطور که در زندگی سپری می کنید، مغز شما دستخوش رشد خارق العاده ای می شود. مغز شما سازگارترین و قابل اصلاح‌ترین اندام بدن شماست و می‌تواند با نحوه استفاده شما از آن در هر روز تغییرات مثبت و منفی داشته باشد. فقط با خواندن کتابی مانند این، مغز شما تغییر کرده است.

مغز شما در طول زندگی چگونه تغییر کرده است؟ چگونه ممکن است در سال ها و دهه های آینده تغییر کند؟ خبر خوب این است که بسیاری از کاهش های مرتبط با افزایش سن به احتمال زیاد قابل اجتناب و حتی برگشت پذیر است. این که ،یدی و خوانده ای این کتاب تا انتها به من می گوید که انگیزه ای برای انجام کاری در مورد عملکرد مغز خود دارید. سلامت مغز شناختی ما به مرور زمان رو به کاهش است زیرا ما اجازه می دهیم، اما شما می تو،د مربی تن، اندام سلامت مغز خود باشید تا عملکرد مغز را به حدا،ر برس،د. تحقیقات رو به رشد مغز نشان می دهد که ا،ر افراد می توانند هر روز مغز خود را باهوش تر کنند.

دکتر ساندرا باند چپمن

هنگامی که من برای اولین بار آلوارو فرناندز ایبانز را پس از سخنر، در اج، مجازی شارپ برینز در سال 2012 ملاقات کردم، مغزهایمان به هم متصل شد و افکارمان را در مورد اینکه چه شکاف های عمده ای باید پر شود تا به دستاوردهای مغزی بیشتر برای سلامت فردی و جه، مغز دست یابیم به اشتراک گذاشتیم. به ،وان یک دانشمند مغز شناختی، زندگی من وقف کشف راه هایی برای بهینه سازی سلامت مغز و به کارگیری نوآوری های به سرعت در حال ظهور برای ایجاد تغییر در زندگی مردم شده است. من و آلوارو از رشته‌های متفاوت دور هم جمع شده‌ایم، اما هر دوی ما عملکرد مغز را حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین مرز برای ساختن جامعه‌ای سالم‌تر و از نظر اقتصادی مولدتر می‌د،م.

به طور معمول بیست تا چهل سال یا بیشتر طول می کشد تا اکتشافات علمی به طور م،اداری برای زندگی انسان مفید باشند. ما نمی تو،م آنقدر صبر کنیم. امروز برای ا،ریت مردم خیلی دیر خواهد بود. هیچ یک از ما نمی تو،م اجازه دهیم مغزمان از بین برود – حتی برای یک روز. شما آن را برای قلب، چشم یا ریه خود نمی پذیرید، پس چرا اجازه چنین لغزشی را برای ارزشمندترین دارایی خود بدهید؟

تحقیقات و اکتشافات علمی فزاینده از مرکز تحقیقات من، مرکز سلامت مغز در دانشگاه تگزاس در دا،، و دیگران نشان داده اند که همه می توانند سرمایه فکری خود را افزایش دهند، پتانسیل شناختی خود را به حدا،ر برسانند، و از ظرفیت عظیم مغز خود برای بازسازی خود استفاده کنند. در سلامتی و حتی پس از آسیب مغزی یا بیماری مغزی.

چگونه می تو،م طول مغز را افزایش دهیم تا با دستاوردهای گسترده در طول عمر انسان مطابقت بیشتری داشته باشد؟

همانطور که در مورد توصیه‌های سلامت مغز و شواهد علمی که در سراسر این کتاب آشکار شده است، تامل می‌کنم، امیدوارم شروع به تفکر متفاوت در مورد مغز خود کنید و فعالانه این واقعیت هیجان‌انگیز و امیدوارکننده را در آغوش بگیرید که سلامت مغز شما عامل قرن است.

من شما را به چالش می کشم:
• هر گونه باور منسوخ شده در مورد مغز را به روز کنید.
• عادت هایی را که عملکرد مغز شما را مختل می کنند، مرتب کنید و آنها را کنار بگذارید.
• وقت خود را صرف فعالیت های واقعی زندگی واقعی کنید که نیاز به تصمیم گیری حیاتی و حل مشکلات پیچیده دارند.
• از امروز شروع کنید و یک برنامه برای هفته آینده آماده کنید. یکی از گام های ملموسی که می خواهید برای بهبود سلامت مغز خود بردارید چیست؟
• برای همه اطرافیانتان – چه در محل کار، چه در خانه، چه در اجتماع و چه در بازی، سفیر سلامت مغز باشید.

شما با خواندن این کتاب اولین قدم مهمی برای تبدیل شدن به یکی از اعضای فعال جنبش فیتنس مغز برداشته اید. شما هرگز آنقدر جوان یا خیلی پیر نیستید که بتو،د عادات مفیدی را برای سلامت مغز اتخاذ کنید که توانایی مغز شما را برای تفکر و عمل هوشمندانه به چالش می کشد و تقویت می کند. و در نظر داشته باشید که…

سلامتی شما با سلامت مغز شما شروع و به پایان می رسد.

مغز شما حیاتی ترین اندام است و از کارهای روزمره شما پشتیب، می کند، از جمله توانایی شما در تفکر، یادگیری، استدلال، ایجاد، حل مشکل، تصور، تصمیم گیری یا برنامه ریزی. شما باید هر روز را با فکر ، به این فکر کنید که چقدر به سلامت مغز خود توجه کرده اید، در هر مرحله زندگی که هستید. اندازه گیری، نظارت و به حدا،ر رساندن آمادگی مغز به همان اندازه ضروری است که اندازه گیری، پایش و آمادگی جسم، خود را به حدا،ر برس،د در واقع، برای سالم نگه داشتن مغز بیش از هر ،مت دیگری از بدن می توان انجام داد.

به ،وان شروع تعهد جدید خود به سلامت مغز، توصیه ها و ایده های حاصل از خواندن راهنمای شارپ برینز برای تن، اندام مغز را جدی بگیرید. من شما را به تأثیرگذاری، تصور، نوآوری و الهام بخشی دعوت می کنم.

  • تأثیر. ما همیشه می‌خواهیم کاری آسان انجام دهیم، مانند تعداد معینی پازل برای تکمیل هر روز یا یک قرص جادویی برای مصرف ،، تا ما را باهوش‌تر فکر کنیم و مغزمان را سالم نگه دارد. اما فرمول های ساده تاثیر قابل توجه و ماندگاری بر اندام پیچیده ای مانند مغز ما ندارند.
  • تصور کن. ما در مورد جهان بیشتر از مغز انسان می د،م، اما علم مغز یک حوزه اکتشافی در حال رشد است. تحقیقات علمی نشان می دهد که هر فردی با نحوه استفاده روزانه از مغز خود مغز منحصر به فردی می سازد. شما سرنوشت مغز خود را کنترل می کنید. امکانات بی حد و حصر را تصور کنید.
  • نوآوری کنید. امروزه دانشمندان و مبتکران در سرتاسر جهان از پیشرفت‌های فناوری نوآورانه و پیچیده برای مستندسازی و اندازه‌گیری سیم‌کشی مجدد سریع و چشمگیر در تمام سطوح مغز – از جریان خون مغز، سیناپس‌ها و حتی تا کل شبکه‌های مغزی- استفاده می‌کنند. تمرینات مغزی خود را طراحی و نوآوری کنید تا از تمام این دستاوردهای مغزی بهره ببرید.
  • الهام بخشیدن. به اطرافیان خود الهام دهید تا عادات مغزی را اتخاذ کنند و آنها را تشویق کنید تا در فعالیت های شناختی پیچیده شرکت کنند. به یک الگو تبدیل شوید و نشان دهید که چگونه سطوح بالای استرس را کاهش دهید، در تغذیه من، شرکت کنید و تعاملات اجتماعی غنی را حفظ کنید.

در ده سال گذشته دانشمندان مغز در مورد نحوه عملکرد مغز، چگونگی بهبود سلامت و عملکرد مغز در طول زمان، و اینکه چگونه انجام این کار به سلامت و رفاه کلی کمک می کند، اطلاعات بیشتری کشف کرده اند. به ما بپیوندید تا مطمئن شوید بهترین سال های مغزی شما در پیش است.

بدون سلامت مغز، سلامتی ندارید.

– ساندرا باند چپمن، دکترا بنیانگذار و مدیر ارشد مرکز سلامت مغز و استاد برجسته دانشگاه دی ویلی در دانشگاه تگزاس در دا، است. این گزیده ای اقتباسی از پسگفتار او در است راهنمای شارپ برینز برای تن، اندام مغز: چگونه سلامت و عملکرد مغز را در هر سنی بهینه کنیماین کتاب توسط AARP به ،وان بهترین کتاب شناخته شد و با مهرب، توسط مرحوم ،ی کینگ معرفی شد. لطفاً به یاد داشته باشید که تقویم خود را برای علامت گذاری کنید هفته سلامت مغز (20 تا 24 فوریه) و به طرح های آموزشی متعدد بپیوندید!




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/02/10/wit،ut-،in-health-you-do-not-have-health