بد خوابی می تواند شما را خاردار کند. در اینجا چه باید کرد


یادداشت ویراستار: برای سری خبرنامه خواب، اما بهتر از CNN ثبت نام کنید. راهنمای هفت ،متی ما نکات مفیدی برای رسیدن به خواب بهتر دارد.



CNN

استرس تعطیلات مشکلات کاری نگر، های پولی مسائل خانوادگی – نگر، هایی که می توانند شما را در شب بیدار نگه دارند بی نهایت هستند. از این نگر، ها یک بدهی خواب ایجاد کنید، و بهای توانایی خود در تفکر، برنامه ریزی و مدیریت احساسات خود را خواهید پرداخت.

دکتر راج داسگوپتا، متخصص خواب، استادیار پزشکی بالینی در دانشکده کک دانشگاه کالیفرنیای ج،ی، می‌گوید: «بدهی خواب که کمبود خواب نیز نامیده می‌شود، تفاوت بین میزان خواب مورد نیاز افراد و مقدار واقعی خواب است. پزشکی خواب بر توانایی ما برای تفکر، واکنش، به خاطر سپردن و حل مشکلات تاثیر می گذارد.

داسگوپتا گفت: علائم خستگی در طول روز شامل فقدان انگیزه برای انجام کارهای روزمره، فقدان بهره وری در کار، مشکلات حافظه و علاقه کم به اجتماعی بودن است. یک عارضه جانبی دیگر نیز وجود دارد: ممکن است متوجه شوید که با کوچکترین حالت بالستیک می شوید.

داسگوپتا گفت: «از دست دادن خواب شدیداً با کاهش همدلی و تنظیم عاطفی مرتبط است، که اغلب منجر به برقراری ارتباط نادرست و تلافی در هنگام درگیری می شود.»

تنظیم خلق و خو در لوب پیش، مغز اتفاق می افتد، جایی که تفکر، حل مسئله و تثبیت حافظه نیز رخ می دهد.

دکتر سینتیا آکریل، کارشناس مدیریت استرس، ویراستار مجله Contentment، که توسط American تولید شده است، می گوید: «لوب فرونتال بالاترین مصرف کننده انرژی در مغز است و اولین فردی است که به دلیل کمبود خواب، آفلاین می شود یا دچار اختلال می شود. موسسه استرس.

بدون خواب کافی، مغز شما با کارایی کمتری کار می کند و بر روی شما تأثیر می گذارد به گفته آکریل، مهارت های مق، ای.

او گفت: «ما پهنای باندی نداریم که بتو،م انتخاب‌هایمان را تشخیص دهیم، خلاق باشیم یا فقط ببینیم که می‌تو،م عصب، یا تحریک‌کننده نباشیم. تحریک پذیری یکی از نشانه های کلیدی استرس و بد خوابی است.

متأسفانه طولی نمی‌کشد که خواب بر ثبات عاطفی ما تأثیر می‌گذارد، داسگوپتا می‌گوید: «فقط یک شب از دست دادن خواب، توانایی تنظیم احساسات و بیان آن‌ها را مختل می‌کند.»

شاید شما با کمبود خواب زندگی می کنید و فکر می کنید که بدون تاثیر واقعی در حال گذراندن آن روز هستید. با این حال، کارشناسان اظهار نظر می کنند. دکتر بانو پراکاش کولا، متخصص طب خواب در مرکز پزشکی خواب در کلینیک مایو در رو،تر، مینه‌سوتا، گفت: تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مردم نمی‌دانند که خواب ضعیف چقدر بر خلق و خو و مهارت‌های مق،‌ای آنها تأثیر گذاشته است.

کولا می‌گوید: «در مطالعات تجربی که در آن‌ها افراد نیمه‌خوابی دارند، آگاهی ذهنی از خواب‌آلودگی و زوال پس از مدتی افزایش می‌یابد، اما خواب‌آلودگی عینی و سایر اقدامات مرتبط با عملکرد همچنان رو به وخامت است.

دکتر بانو پراکاش کولا از کلینیک مایو گفت که از دست دادن خواب می تواند مستقیماً بر توانایی شما در کنترل احساسات و مدیریت انتظارات تأثیر بگذارد.

کریستن کناتسون، متخصص خواب، استادیار عصب‌شناسی و پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فاینبرگ شیکاگو، دانشگاه نورث‌وسترن، می‌گوید بنابراین، تصور نکنید که اگر «احساس خوبی دارید که خوب هستید».

کناتسون می‌گوید: «فرمول دقیقی وجود ندارد، اما هر چه مدت طول،‌تری خود را از خواب محروم کرده باشید، بهبودی بیشتر طول می‌کشد». اگر یک هفته یا بیشتر خود را از خواب محروم کنید، جبران کامل آن بیش از یک یا دو روز طول می کشد.

برای بازیابی کولا گفت: تمام قواعد شناختی و خلق و خوی شما تنظیم می شود، با این حال، ممکن است به بیش از دو روز بازیابی خواب نیاز داشته باشید.

داسگوپتا گفت، اول، برای رفع مشکل به دنبال کمک خواب نروید.

او گفت: «داروهای خواب به ندرت راه حلی برای کم خوابی مزمن و اختلال در عملکرد روزانه هستند. استفاده طول، مدت از برخی از داروهای خواب آور می تواند منجر به وابستگی شود و باعث شود کاربران نتوانند بدون قرص بخوابند و اثرات ، وجود دارد که حتی پس از قطع داروها باعث اختلال در شناخت می شود.

در عوض، با اطمینان از اینکه بیماری زمینه‌ای ندارید یا دارویی مصرف می‌کنید که ممکن است بر توانایی خواب شما تأثیر بگذارد، شروع کنید.

«علاوه بر اختلالات اولیه خواب مانند داسگوپتا گفت: آپنه انسدادی خواب و بی خوابی، بسیاری از مسائل دیگر مانند دیابت، بیماری قلبی و مشکلات درد مزمن وجود دارد که می تواند باعث خستگی در طول روز شود.

سپس خواب را در اولویت قرار دهید – آن را به اندازه خوردن، ورزش، دوش گرفتن و سایر کارهایی که روزانه انجام می دهید اهمیت دهید.

کولا گفت: خواب را ستون سلامتی در نظر بگیرید. مطمئن شوید که محیط اتاق خواب شما ،ت، تاریک و راحت است. اگر به طور مداوم بد می خوابید و این بر عملکرد روزانه شما تأثیر می گذارد، با یک متخصص خواب صحبت کنید.

این آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می کند که اگر یک فرد بالغ بین 18 تا 60 ساله هستید، باید هر شب هفت ساعت یا بیشتر بخوابید. اما با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحدهیک سوم بزرگسالان آمریکایی کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند.

کناتسون گفت: «ما باید اه، خواب سالمی را تعیین کنیم، از جمله تلاش برای رفتن به رختخواب در بیشتر شب ها در یک زمان مشخص و هدف قرار دادن هفت تا هشت ساعت خواب. همچنین، ما باید به خودمان اجازه دهیم یک دوره گذار برای استراحت و استراحت بین بیداری فعال و خواب به سر ببریم.

وقتی ،ت به تمام این نگر،‌ها می‌رسد، آکریل، کارشناس مدیریت استرس، نکاتی را برای مق، با آن‌ها ارائه می‌کند: ذهن خود را برای نشخوار چیزی در هنگام خواب رها نکنید – روز را با ثبت آنچه باید به خاطر بسپارید در فهرستی ببندید. نگر، ها را یادداشت کنید تا بتو،د قبل از خواب آنها را از بین ببرید.

زم، که نگر،‌ها را لایه‌بندی می‌کنید، تشخیص دهید و خودت را کتک نزن.» او گفت. «نگران نخوابیدن یا احساس نگر، نباشید. درعوض، نوعی تمرین «آرام‌سازی فعال» را در نظر بگیرید، مانند کار تنفس، آرامش پیشرونده یا مدیتیشن.

او افزود که مثبت اندیشی را تمرین کنید، اما نه نسخه سمی که واقعاً انکار است.

درعوض، راهی پیدا کنید تا مدام توجه خود را به آنچه کار می کند، چه چیزی یا چه ،ی واقعاً برای شما مهم است، عاداتی که از احساس مثبت و پایه بودن شما حمایت می کند و چگونه از نقاط قوت منحصر به فرد خود برای مق، با فشارهای زندگی استفاده کنید، بیابید. آکریل گفت: هزاران برنامه برای کمک به شما وجود دارد.


منبع: https://www.cnn.com/2022/12/01/health/sleep-deficit-emotions-study-wellness