بررسی نشان می‌دهد که چگونه گربه‌ها به نیپک و سایر گیاهان جذب گربه بسیار فردی واکنش نشان می‌دهند.


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها نسبت به گیاه گربه‌س، و سایر گیاهان جذاب گربه مانند سیلوروین واکنش فردی دارند و برخلاف گربه‌های بزرگ، به عطرهایی مانند Obsession for Men اهمیتی نمی‌دهند.

یک گربه خا،تری و سفید چوب نقره ای را می جود
گربه ای چوب نقره ای را می جود. ع،: ابیگیل کرافورد.

توسط Zazie Todd PhD

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

روانشناسی حیوانات همراه را در صندوق پستی خود دریافت کنید.

اگر گربه‌تان از ماهی گربه‌خوار خوشش می‌آید، می‌بینید که آن‌ها را بو می‌کشند، لیس می‌زنند، روی آن یا نزدیک آن می‌چرخند، و در غیر این صورت در پاسخ به ،اب‌بازی‌ای که حاوی ماهی تازه گربه‌ای است، وجد می‌آیند. سپس پس از مدتی اثر از بین می رود.

تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند به روشی مشابه به چندین ماده دیگر واکنش نشان دهند: سنبل الطیب، پیچ امین ال،ه تاتاری، و تاک نقره ای (در ژاپن به ،وان ماتاتابی شناخته می شود).

اکنون، یک مطالعه جدید توسط دکتر سباستین بول و همکاران. منتشر شده در زیست شناسی BMC این تحقیق را با بررسی دقیق نحوه رفتار گربه ها در پاسخ به گیاه گربه ای و گیاهان مشابه، یک قدم جلوتر می برد. نتایج نشان می‌دهد که هر گربه پاسخ فردی خود را دارد – و این برای هر یک از موادی که به این روش به آنها پاسخ می‌دهند ی،ان است.

واکنش گربه ها به گیاهان

محققان علاوه بر آزمایش ماهی گربه ای، سنبل الطیب، پیچ امین ال،ه تاتاری و تاک نقره ای، گیاه دیگری را اضافه ،د که گربه ها ممکن است به آن واکنش نشان دهند، گزنه هندی (Acalypha indica).

شش گربه در محیط خانه خودشان در کابوی گربه رنچ آزمایش شدند. مواد گیاهی در یک جوراب با چای سبز به ،وان شاهد ارائه شد. هر گربه در مجموع بیش از 100 ساعت در یک دوره زم، با گیاه ارائه شد.

پنج گربه از شش گربه به هر پنج گیاه جذب گربه پاسخ دادند، در حالی که گربه باقی مانده، Z، به همه به جز سنبل الطیب پاسخ داد.

جالب اینجاست که این گربه ها در تحقیقات قبلی شرکت کرده بودند و در آن زمان 5 تای آنها هیچ واکنشی به ماهی گربه ای نشان نداده بودند. به همین دلیل، دانشمندان 2 مارک مختلف ماهی گربه ای را آزمایش ،د، در صورتی که برند یا تازگی آن تفاوتی ایجاد کند، اما همه گربه ها به هر دو مارک پاسخ دادند.

از قبل مشخص شده است که بچه گربه ها به گربه سانان پاسخ نمی دهند. در گربه هایی که به آن حساس هستند، تصور می شود که به ،وان یک پاسخ در حدود 5-6 ماهگی ایجاد شود. نتایج این مطالعه نشان می دهد که برخی از گربه ها ممکن است در سنین بالاتر این واکنش را ایجاد کنند. برای بررسی این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این اولین بار است که از نظر علمی نشان داده می شود که گربه ها به گزنه هندی پاسخ می دهند، اگرچه در بخش هایی از جهان که این گیاه به طور طبیعی رشد می کند، شناخته شده است، بنابراین در این مطالعه گنجانده شده است. (در واقع، به زبان مالایی ظاهراً “درخت گربه هیجان زده” نامیده می شود).

پاسخ گربه ای

دانشمندان با جزئیات به نحوه واکنش هر گربه به هر یک از گیاهان پرداختند. آنها دریافتند که گربه‌ها واکنش‌های متفاوتی دارند، مثلاً یکی که عمدتاً می‌نشیند و سر خود را روی جوراب می‌مالد، در حالی که دیگری به پهلو دراز می‌کشد، سرش را می‌مالد، و همچنین جوراب حاوی گز گربه‌ای را نگه می‌دارد، گاز می‌گیرد و چنگک می‌زند. مدت زمان پاسخگویی هر گربه نیز متفاوت بود.

با این حال گربه ای خاص به گیاه گربه ای واکنش نشان می دهد، اما با سایر گیاه، که به آن ها واکنش نشان می دهند، ی،ان رفتار می کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که همانطور که قبلاً برای گیاه گربه ای شناخته شده بود، گربه ها به گیاهان عادت می کنند و پس از مدتی دیگر پاسخ نمی دهند. پس بهتر است ،اب بازی ها را کمی کنار بگذارید و یکی دو روز بعد بیرون بیاورید.

یکی دیگر از یافته‌های جالب این است که وقتی گربه‌ها به پیچ امین ال،ه یا تاک نقره‌ای تاتاری واکنش نشان دادند، به نظر می‌رسد که این واکنش به گربه‌سواری را مسدود می‌کند (دقیقاً پس از پاسخ دادن به گربه‌ای).

واکنش گربه ها به ،یبات و مواد شیمیایی

بنابراین چه ،یباتی باعث این پاسخ ها می شوند؟ علاوه بر نپتالاکتون (موجود در گربه سانان) و سایر لاکتون های مشابه، برخی از گربه ها نیز به اکتینیدین (یک پی،ن) پاسخ دادند.

دکتر بول به من گفت،

اکتینیدین یک مولکول شگفت‌انگیز است. این یکی از بسیاری از ،یبات منفرد است که ما دریافتیم که می‌تواند “پاسخ گربه‌خوار” را برانگیزد، اما به نظر می‌رسد که تنها بر تعداد کمی از گربه‌ها تأثیر می‌گذارد. گربه‌هایی که به اکتینیدین پاسخ می‌دهند، واقعاً به نظر می‌رسد که آن را دوست دارند. “

،یب دیگری که گربه ها به آن واکنش نشان دادند دی هیدرواکتینی،ید است که به طور جالبی در ادرار و دفع روباه قرمز یافت می شود. معلوم نیست چرا گربه ها به مواد شیمیایی ساخته شده توسط ،داران دیگر پاسخ می دهند.

،یب(های) موجود در پیچ امین ال،ه تاتاری که گربه ها به آن پاسخ می دهند، تاکنون شناسایی نشده اند.

دکتر بول به من گفت،

“یافتن پاسخ همیشه سوالات بیشتری را به همراه دارد. چیز کاملا ویژه ای در مورد پیچ ​​امین ال،ه تاتاری وجود دارد، اما ما نمی تو،م دلیل آن را توضیح دهیم.”

گربه های خانگی و عطرها

گربه‌ها همچنین با مجموعه‌ای از عطرها مورد آزمایش قرار گرفتند که گربه‌های بزرگ با مالش سر و غیره به آن‌ها پاسخ می‌دهند. پاسخ گربه‌های بزرگ را به Obsession for Men Calvin Klein در این نشان دهید. ویدیو از نشنال جئوگرافیک.

اما گربه‌های خانگی به Obsession for Men، Drakkar Noir، L’Air du Temps، یا Paco Rabanne for Homme پاسخی ندادند – به استثنای یک گربه که به Drakkar Noir پاسخ داد، اما تنها پس از باقی ماندن پارچه‌های اسپری شده با عطر. چند ساعت در اتاق

ما مواد تشکیل دهنده عطرهای خاص را نمی د،م، اما ممکن است گربه های بزرگ به دلیل ،یبی به نام civetone که در ترشحات غدد مقعدی گربه سیوت وجود دارد، به عطر واکنش نشان دهند. به دلیل بوی مشک دار آن معمولا در عطرها استفاده می شود.

بنابراین، هر یک از گربه‌های خانگی با مجموعه‌ای از مواد که حاوی سیوتون یا سیوت مصنوعی بودند، آزمایش شدند (دانشمندان به دلایل اخلاقی سیوت واقعی دریافت ن،د).

هیچ یک از گربه های خانگی به سیوتون یا مواد شیمیایی مشابه واکنش نشان ندادند.

بنابراین هر چیزی که یک گربه در مورد Drakkar Noir دوست داشت، آن چیزی نبود.

در واقع، گربه ها عطرهای قوی را دوست ندارند. در مورد آنچه بینی گربه شما می داند بیشتر بخو،د.

چگونه گیاهان را با گربه خود امتحان کنید

می تواند جالب باشد که این گیاهان را با گربه خود امتحان کنید تا ببینید آیا آنها پاسخ می دهند یا نه. اگر گربه شما از گیاه گربه ای خوشش نمی آید، ممکن است برخی از این گیاهان دیگر را دوست داشته باشد.

تاک نقره ای (به صورت چوب یا پودر) و سنبل الطیب به طور فزاینده ای در ،اب بازی های گربه در دسترس هستند. پیچ امین ال،ه تاتاری در دسترس است خانه گربه در کلگری. من هیچ منبع تجاری گزنه هندی برای گربه ها را نمی شناسم.

Space Kitty Express یک ،اب بازی کامل نمونه گربه-دارو که به شما امکان می دهد پیچ ​​امین ال،ه، مخلوط ریشه سنبل الطیب/ علف لیمو، انگور نقره ای و البته گربه ای را با گربه خود امتحان کنید.

دانشمند، که این تحقیق را انجام دادند اشاره می کنند که این مواد با وجود اصطلاح رایج مانند “میوجوانا” مانند دارو برای گربه شما نیستند. در واقع، آنها می گویند که اگر برخی افراد را از امتحان این گیاهان با گربه خود منصرف کند، چنین زب، ممکن است مضر باشد. گربه‌ها معتاد نمی‌شوند یا از علائم ، این گیاهان رنج نمی‌برند، و شما می‌تو،د هر زمان که بخواهید به سادگی با برداشتن گیاه، واکنش را متوقف کنید.

خلاصه

دانشمندان می نویسند که

به نظر می‌رسد بسیاری از «پاسخ‌های گربه‌س،» همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. ما نمی د،م دلیل یا پاسخ بیولوژیکی چیست و چرا فقط در گربه سانان دیده می شود.

اگرچه تنها شش گربه در این مطالعه شرکت ،د، نتایج بسیار دقیق است. این مقاله نشان می‌دهد که گربه‌ها به تعدادی از مولکول‌های مختلف پاسخ می‌دهند و همچنین فردیت پاسخ گربه‌سانان به گیاهان جذب گربه را نشان می‌دهد.

مقاله کامل دسترسی آزاد است و از طریق لینک زیر قابل مطالعه است. می تو،د نویسنده اول، دکتر سباستین بول را تماشا کنید، صحبت در مورد این تحقیق در مورد گیاهان جذب گربه در این ویدیوی یوتیوب.

لینک های مفید:

ارجاع

Bol، S.، Scaffidi، A.، Bunnik، EM و همکاران. تفاوت‌های رفتاری گربه‌های اهلی در پاسخ به گیاهان جذب گربه و ،یبات فرار آن‌ها مک،سم بالقوه خاصی از عمل را برای اکتینیدین نشان می‌دهد. BMC Biol 20, 192 (2022). https://doi.org/10.1186/s12915-022-01369-1

من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مارک و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2022/11/،w-cats-respond-to-catnip-and-other.html