برنامه آزمایشی توسط IU و Davos Alzheimer’s Collaborative برای آزمایش غربالگری شناختی مبتنی بر هوش مصنوعی در مقیاس


تشخیص زودهنگام آ،ایمر و سایر زوال عقل ها همچنان در خط مقدم تلاش ها برای به حداقل رساندن تأثیر این بیماری های عصبی است. اما چالش‌هایی مانند افزایش امید به زندگی و خطرات پیری، همراه با پیچیدگی‌های تشخیص و درمان ناشی از آسیب‌شناسی مختلط مغز، تشخیص زودهنگام را دشوار می‌کند… یک برنامه آزمایشی جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا و بهداشت دانشگاه ایندیانا، با همکاری Davos Alzheimer’s Collaborative (DAC)، به دنبال مق، با این مسائل با استفاده از ابزارهای غربالگری دیجیتال است.

… خود آزمون، ارزیابی شناختی هسته سلامت لینوس، از یک پرسشنامه مبتنی بر سبک زندگی و یک ارزیابی شناختی دیجیتالی تشکیل شده است که از بیماران می‌خواهد سه کلمه نامرتبط را به خاطر بسپارند، تست ترسیم ساعت را کامل کنند و سه کلمه را تکرار کنند. سپس این ابزار از هوش مصنوعی (AI) برای تشخیص نشانه های ظریف اختلال شناختی استفاده می کند و امتیازی را ایجاد می کند.

[Using that score,] آنها یک چراغ توقف به رنگ سبز، زرد یا قرمز دریافت می کنند. و دکتر می تواند نگاهی گذرا به آن بیندازد و تصمیم بگیرد، “با این چه کار کنم؟” Brosch (توجه: دکتر جرد بروش، متخصص مغز و اعصاب در IU Health) اظهار داشت. «این شخص سبز است. آنها خوب هستند که بروند من با آنها در مورد سبک زندگی آنها صحبت خواهم کرد، یا “زرد است. شاید باید آن‌ها را به ،ی ارجاع دهم تا کمی عمیق‌تر غواصی کند تا بفهمد آیا واقعاً مشکلی در اینجا وجود دارد یا نه، یا اگر قرمز است، «شاید باید آنها را مستقیماً به یکی از متخصصان خود برای آزمایش و تشخیص بیشتر ارجاع دهم. و درمان.»

او توضیح داد که ابزار دیجیتال به تجزیه و تحلیل جزئیات بیشتر کمک می کند که ممکن است با زوال شناختی مرتبط باشد که رویکرد سنتی قلم و کاغذ نمی تواند نشان دهد، مانند مدت زم، که بیمار برای کشیدن ساعت، شکل ساعت ترسیم شده آنها در مقایسه با دایره، اعداد آنها چقدر خوب قرار گرفته است، و دستان آنها در حین انجام آزمایش چگونه به نظر می رسد…

موانعی در اطراف کدهای صورت‌حساب و چیزهایی وجود دارد که باید به راحتی برطرف شوند، اما اینطور نیست.توجه: فیلیس فرل، مدیر ابتکار آمادگی سیستم بهداشت و درمان DAC) توضیح داد. “[These issues are] درباره نحوه بازپرداخت این آزمایش‌ها و چگونگی اطمینان از اینکه بیشتر از زمان مورد نیاز پزشک برای اطمینان از انجام این غربالگری‌ها صرف نمی‌کنیم.»

پروژه آزمایشی در IU به تولید داده هایی کمک می کند که می توانند به و، بهداشت ایالات متحده ارائه شوند & خدمات انس، (HHS) و مراکز درم، & خدمات Medicaid (CMS) برای کمک به توسعه راه حل های عملی.




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/04/11/pilot-program-by-iu-and-davos-alzheimers-collaborative-to-test-ai-powered-cognitive-screening-at-scale