بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی کیست؟ آدرس مطب + شماره تلفن-یارا مشاور

می باشد استفاده می‌گردد؛ این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود؛ در این روش با برش بسیار کوچکی در ناحیه کولوملا دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌سازند. در این روش می‌توان تمام پوست بینی را از قسمت غضروف و استخوان بالاتر کشید و تمام آنچه را که در درون بینی مجله خبری پزشکی وجود دارد، دید. جراح پلاستیک نیز می‌تواند مشکلات تنفسی را در حین جراحی بینی برطرف کند. از طرف دیگر بسیاری از متخصصین گوش، حلق و بینی نیز دوره‌های مربوط به جراحی زیبایی را می‌گذرانند یا با مطالعه در خصوص زیبایی شناسی و به صورت تجربی با مفاهیم زیبایی آشنا می‌شوند.

  • یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینهی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است.
  • می‌توان گفت که هم در میان جراحان و هم مراجعین روش باز بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده از این روش رو به گسترش است.
  • زیرا شیپور استاش کودکان کوتاه‌تر، باریک‌تر و افقی‌تر از بزرگسالان است.
  • بیمارانی که با اختلال در سیستم گوش و شنوایی، تعادلی، بینی و تنفسی، سر و گردن مواجه هستند، به بهترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می‌کنند.
  • انحراف بینی معمولاً بدون علامت است، اما در برخی از موارد ممکن است با انسداد یک طرفه مجاری بینی، خونریزی بینی، درد صورت، خروپف و نهایتاً ترجیح بیمار به خوابیدن در یک طرف به منظور تنفس بهتر همراه شود.

همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد نامیده می‌شود. بیماری‌های گوش شامل تروما یا آسیب، عفونت، تومورهای خوش خیم، اختلالات مسیر اعصاب که شنوایی انسان و تعادلش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر بهزاد عابدين

هنگامی که امواج صوتی وارد گوش می شوند، به پرده گوش برخورد می کنند که در پاسخ به لرزش می افتد و… در انتخاب یک پزشک ، داشتن احساس راحتی با او و نیز اطمینان از کیفیت کار درمانی او ، بسیار اهمیت دارد. خصوصا باید تجهیزات داشته باشند تا جراحی های دقیق و ریز را اطراف عصب ها و ماهیچه های اطراف سر، گردن، وصورت انجام دهند. بنابراین برای انتخاب جراح مناسب بهتر است که به میزان تجربه و نمونه‌ کارهای جراحان دقت کرده و با اشخاصی که نزد آن‌ها جراحی کرده‌اند مشورت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پارگی پرده راه نفوذ مایعات کثیف، اشیای خارجی و میکروب ها را به داخل گوش داخلی باز می کند و این عوامل منجر به عفونت و ترشح گوش می شود.

انحراف تیغه بینی

صحبت کردن و غذا خوردن دو امر اساسی هستند که مربوط به این ناحیه میشوند. متخصص گوش و حلق و بینی در مدیریت بیماری های حلق، حنجره و مری و اختلالات بلع و صدا تخصص دارند. بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا در صورت وجود مشکل، بررسی و درمان لازم صورت گیرد.

در این جلسه متقاضی باید تغییراتی را که مد نظر دارد، با پزشک خود درمیان گذارد. همچنین در خصوص مشکلات تنفسی که انتظار دارد بعد از جراحی بینی برطرف شود، صحبت کند. بینی‌هایی که پوستشان بسیار نازک یا ضخیم است برای جراحی بینی خیلی مناسب نیستند و اعمال تغییرات زیاد بر آن‌ها امکان پذیر نیست. پزشک بعد از بررسی به بیمار می‌گوید که چه مقدار از خواسته‌های وی قابل اجراست و چه اصلاحاتی می‌تواند بر بینی‌اش انجام دهد. جراحی بینی و عمل بینی زیباترین و مهمترین و حساسترین شاخه گوش و حلق و بینی است. در جراحی زیبایی بینی مشکلاتی همچون افتادگی نوک بینی ، قوز روی بینی ، نامتقارن بودن سوراخ های بینی و غیره برطرف می شود.

رینولوژی – درمان تمام جوانب اختلالات بینی و سینوس شامل آلرژی، عفونت، بیماری‌های التهابی و تومورها. این متخصصین تومورهای نادر قاعده‌ی جمجمه از جمله تومورهای غده‌ی هیپوفیز را نیز جراحی می‌کنند. لیست زیر منتخبی از امراض شایعی است که در حیطه وظایف درمانی متخصصان گوش، حلق و بینی قرار میگیرد.