“بهتر است در خواب زمستانی”: زندگی با افسردگی فصلی واقعا چگونه است


در حالی که بسیاری از ما با کوتاه شدن روزها ممکن است موردی از بلوز زمست، را ببینیم، ،ن زده می شود 10 میلیون بزرگسال در ایالات متحده با اختلال عاطفی فصلی زندگی کنید

این وضعیت سلامت روان که به ،وان افسردگی فصلی نیز شناخته می شود، در اطراف ادامه دارد به طور متوسط ​​چهار تا پنج ماه. SAD یا اختلال عاطفی فصلی که نام من،ی دارد، نوعی افسردگی است که ماهیت فصلی آن مشخص می شود. جف تمپلاستاد دانشگاه تگزاس و یک روانشناس دارای مجوز به هاف پست گفت.

جای تعجب نیست که مردم دورتر در شمال در ایالت هایی با نور خورشید کمتر و غروب زودتر زندگی می کنند احتمال بیشتری برای تجربه SAD وجود دارد، احتمالاً به دلیل کمبود نور خورشید و روزهای بسیار کوتاه تر. با این حال، این بدان م،ا نیست که مردم در آب و هوای گرم تر و آفتابی تر تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. در حالی که افسردگی فصلی در ماه های زمستان بسیار شایع تر است، برخی از افراد ممکن است افسردگی فصلی را در تابستان تجربه کنند یا در فصل سردتر به دلیل ساعات کمتر روز. ،ن بیشتر از مردان آن را تجربه می کنند.

یک تصور غلط رایج این است که SAD نسبت به اختلال افسردگی اساسی جدی تر است زیرا در تمام طول سال دوام نمی آورد. با این حال، افراد مبتلا به این وضعیت سلامت روان به HuffPost توضیح دادند که علائم SAD بسیار واقعی هستند و حتی می توانند ناتوان کننده باشند.

در اینجا چیزی است که آنها می خواهند شما بد،د:

افراد مبتلا به افسردگی فصلی ممکن است برای انجام فعالیت های روزانه دچار مشکل شوند.

مانند افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، افراد مبتلا به SAD ممکن است کمبود انگیزه و از دست دادن علاقه به فعالیت های روزانه را تجربه کنند.

ک،، اپتومتریست، به HuffPost گفت: “من حدود 12 سال است که SAD دارم، اما تا حدود 5 سال پیش این الگو را تشخیص ندادم یا تشخیص داده نشدم.” (ک،، همراه با برخی دیگر در این داستان، از او خواست که نام خانوادگی خود را مخفی نگه دارد تا بتواند آزادانه در مورد وضعیت سلامت روان خود صحبت کند.) «من معمولاً یک سحرخیز هستم و خود را فردی سازنده می دانم. با این حال، زم، که SAD شروع می‌شود، حتی کوچک‌ترین کارهای روزانه مانند شستن ظرف‌ها یا درست ، شام را به سختی انجام می‌دهم.

به طور مشابه، ربکا، یک دانش آموز مقطع کارشناسی ارشد، گفت که او «زمان سختی برای همگام شدن با [her] مراقبت از خود و تمرین روتین در طول ماه های زمستان، و تقریباً غیرممکن است که «با ظرفیت کامل عمل کند».

افراد مبتلا به SAD همچنین ممکن است در ماه های تاریک تر احساس انزوا کنند.

علاوه بر این، برقراری ارتباط اجتماعی و عاطفی با عزیزان می تواند به تلاش بسیار بیشتری برای مق، با افسردگی فصلی نیاز داشته باشد.

برجسته ترین علائم SAD که من تجربه می کنم، تنهایی و بی تفاوتی است. ورا، یک تصویرگر مستقل، گفت: در ماه‌های زمستان کاملاً بی‌حس می‌شوم و احساس می‌کنم از نظر عاطفی از اطرافیانم جدا شده‌ام. «در طول دوره‌های افسردگی منظم، ممکن است بتوانم برای ا،ر تعاملات اجتماعی اولیه «نقاب» بزنم، در حالی که در فصل‌های زمستان این حتی یک گزینه نیست. من آنقدر محو شده‌ام که حتی نمی‌توانم ظاهر شوم یا وانمود کنم.»

افسردگی فصلی می تواند چرخه خواب طبیعی را مختل کند و منجر به خستگی شدید شود.

SAD و اختلالات خواب دست به دست هم بده کلوئه پرین، متصدی بار، دریافته است که علائم افسردگی فصلی او اغلب به صورت خستگی مداوم ظاهر می شود که منجر به پرخوابی می شود. به زبان ساده، پرخوابی با دوره های مکرر خواب آلودگی در طول روز، مشکل در بیدار شدن در صبح و احساس خستگی با وجود پرخوابی مشخص می شود.

او می‌گوید: «خانواده‌ام به شوخی می‌گفتند که هر زمستان به خواب زمست، می‌روم، در حالی که خواب من در بقیه ایام سال و در طول دوره‌های دیگر از نرمال تا کم است.

بلا ساتر، یک رقصنده مبتلا به افسردگی فصلی، توضیح داد که “برخاستن از رختخواب غیرممکن به نظر می رسد و صبح من معمولا دیر شروع می شود.”

او افزود: «احساس می‌کنم که بهتر است در زمستان به خواب زمست، بروم، زیرا افسردگی فصلی باعث می‌شود به هر حال احساس کنم نیمه‌خوابم».

SAD می تواند باعث تغییرات خلقی، اختلالات خواب و موارد دیگر شود.

Krzysztof Krysiak / EyeEm از طریق Getty Images

SAD می تواند باعث تغییرات خلقی، اختلالات خواب و موارد دیگر شود.

افراد مبتلا به افسردگی فصلی ممکن است تغییرات مربوط به اشتها و عادات غذایی را تجربه کنند.

نه تنها افسردگی فصلی بر خواب تأثیر می گذارد، بلکه این وضعیت سلامت روان می تواند تأثیر منفی بر عادات غذایی افراد داشته باشد. محققان مشخص شده اند همبستگی بین SAD و میزان بالاتر اختلال خوردناز جمله رفتارهایی مانند پرخوری، پا،ازی و محدود ، مصرف غذا.

برای آنا سامانامو، طراح گرافیک و فوق حرفه ای دبیرستان، علائم SAD از زم، که او نوجوان بود شروع شد. “اشتهای من تحت تاثیر قرار می گیرد [with SAD]و من ترجیح می دهم بخوابم تا غذا بخورم. متأسفانه، این باعث شد به مشکلاتی مانند کم خونی و کمبود ویتامین D مبتلا شوم.

افسردگی فصلی ممکن است علائم سایر بیماری های رو، را بدتر کند.

طبق گفته تمپل، “اختلال عاطفی فصلی با سایر اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی رابطه دو طرفه دارد – به این م،ی که افراد مبتلا به یک شکل بسیار بیشتر در معرض ابتلا یا بدتر شدن شکل دیگر هستند.” قابل توجه است که SAD تا 20 درصد از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسیو 25 درصد از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی.

ریانون بلیا، که در خدمات اجتماعی کار می کند، دریافته است که افسردگی فصلی علائم سایر بیماری های رو، را تشدید می کند.

OCD من در زمستان بسیار بدتر می شود، تمرکز و سنجش زمان با ADHD برای من سخت تر است. بلیا گفت: با داشتن اوتیسم، تنظیم بیش از حد حسی برای من کمی سخت تر است.

درمان هایی برای SAD وجود دارد.

تمپل توضیح داد که اگر علائمی مانند از دست دادن علاقه به فعالیت ها یا احساس غمگینی «بیش از چند هفته یا [s،] برای دخالت در کار، خانواده یا روابط شما، پس این نشانه خوبی است که ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشید.

خوشبختانه، نور درم، و درمان شناختی رفتاری موثر هستند درمان برای افراد مبتلا به SAD بیشترین جعبه های نور درم، مفید در خانه نور را با 10000 لو، فراهم می کند.

هنگامی که خورشید غروب می کند، SAD به سادگی کمی تاریک و غمگین نیست. این یک وضعیت جدی سلامت روان است که می تواند بر هر جنبه ای از زندگی افراد تأثیر بگذارد.

سامانامو گفت: “لطفا با همه ،، که با افسردگی فصلی دست و پنجه نرم می کنند مهربان باشید.” ما تنبل نیستیم – گاهی اوقات فقط یک قطع ارتباط با ذهن و بدن ما وجود دارد. بسیاری از ما فقط باید کمی زمان بگذاریم تا یک بار دیگر کامل شویم.»




منبع: https://www.huffpost.com/entry/what-its-like-seasonal-depression_l_63851693e4b09a86b1b622a8