به کمک سلامت روان نیاز دارید اما در بحران نیستید؟ «خط گرم» را امتحان کنید


احتمالا در مورد آن شنیده اید خط تلفن خودکشی که اخیراً فقط به 988 به ،وان شماره تغییر کرده است. اگر مضطرب هستید، وسوسه می‌شوید به خود آسیب برس،د یا هر گونه بحران سلامت رو، را تجربه می‌کنید، می‌تو،د از خط زندگی خودکشی و بحران 988 استفاده کنید. برای برخی افراد، این منبع می تواند فوق العاده مفید باشد – یا حتی نجات دهنده باشد.

اما در مورد آن مواقعی که فقط به ،ی نیاز دارید که با او صحبت کنید، چطور؟ ممکن است احساس نکنید که به خط تلفن نیاز دارید. با این حال، شما هنوز با موقعیت سختی دست و پنجه نرم می کنید که می خواهید با آن صحبت کنید.

در حالی که خط تلفن خودکشی همیشه در دسترس است، گزینه دیگری وجود دارد که باید در مورد آن صحبت کنیم: “خطوط گرم”. همچنین رایگان، آنها توسط همتایان آموزش دیده ای که می دانند مبارزه با سلامت روان چگونه است، کار می کنند.

آ مطالعه 2011 دریافتند که تماس‌گیرندگان خط گرم کمتر به خدمات بحران نیاز دارند و پس از استفاده از منبع احساس انزوا کمتری می‌کنند. کاملاً واضح است که خطوط گرم ایده بدی نیست – و اثرات مثبت آنها ممکن است گسترده تر از آنچه در ابتدا تصور می کنید باشد.

در اینجا نحوه کمک آنها و نحوه استفاده از آنها آمده است:

آنها مراقبت های بهداشت رو، را در دسترس تر می کنند

شکی نیست که موانع بسیاری از افراد را از دریافت درمان سلامت روان باز می دارد. حداقل 39 درصد مردم به دلیل هزینه خدمات دریافت نکنید، مثلا. به علاوه، دسترسی به مراقبت است حتی برای رنگین پوستان دشوارتر است.

در حالی که این موضوع هنوز باید مورد توجه قرار گیرد، این جایی است که خطوط گرم می تواند کمک کند. گفت: “آنها مهم هستند زیرا دسترسی به مراقبت های بهداشت روان در این کشور بسیار ضعیف است، ا،ر مردم وقتی سوالی دارند یا نیاز به حمایت دارند ،ی را ندارند که به آنها مراجعه کنند.” دکتر جسیکا گلد، استادیار دپارتمان روانپزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس. او اضافه کرد که اپراتورهای خط گرم نیز یک حزب خنثی تر از یک عزیز هستند (و ،ی که مجبور نیستید شخصاً آنها را ببینید).

ا،ر خطوط گرم یک سرویس 24/7 هستند، بنابراین اگر قرار ملاقات درم، شما تا هفته آینده نباشد و دوستان و خانواده شما همگی در خواب باشند، شما از گزینه‌ها خارج نیستید. گلد گفت: “این به افراد اجازه می دهد تا در تجربیات خود در لحظه احساس اعتبار کنند و مجبور نباشند منتظر بمانند.”

آنها در ابتدا به چالش ها می پردازند

خطوط گرم نیز پیشگیرانه هستند. گفت: “خطوط گرم بسیار مهم است زیرا قبل از اینکه فرد نیاز به تماس با 911 یا مراجعه به نزدیکترین اورژانس خود داشته باشد لایه دیگری از کمک را ارائه می دهد.” جیمی شینز، یک مشاور در LifeStance Health، که خدمات بهداشت رو، سرپایی را هم به صورت مجازی و هم حضوری ارائه می دهد.

با احتمال اینکه 988 بتواند پلیس را به خانه خود بیاورید – که ممکن است مخصوصاً برای افراد رنگین پوست و افرادی که تجربیات منفی با شخصیت های معتبر داشته اند احساس ناامنی کند – این عامل را نمی توان نادیده گرفت.

در آن یادداشت، الف نظرسنجی 2021 گفت که خطوط گرم ترجیح می دهند در صورت نیاز به جای تماس با 911 با خدمات بحران منطقه ای تماس بگیرند و حتی چند خط سیاستی در برابر تماس با 911 دارند. به علاوه، با هزینه های سرسام آور اورژانس و بستری شدن در بیمارستان – فکر کنید 1000 دلار در روز، دادن یا گرفتن – مراقبت پیشگیرانه بسیار مهم است. (این به این م،ی نیست که گاهی اوقات به این منابع نیازی نیست یا نمی توان بخش مالی را حل کرد، بلکه به این م،ی نیست که وضعیت چقدر استرس زا است.)

آنها بهزیستی کلی را افزایش می دهند

گلد گفت که جنبه حمایت از همتایان در پیشگیری از بدتر شدن علائم سلامت روان نیز کلیدی است. طبق تحقیقات، پشتیب، بازیابی همتا می تواند منجر شود افزایش توانمندی و امید، افزایش عملکرد اجتماعی، بستری شدن کمتر در بیمارستان، کاهش خودانگاری و موارد دیگر.

خطوط گرم کمک های سلامت روان را در دسترس تر می کند، به خصوص در زم، که درمان و سایر مراقبت ها می تواند بسیار گران باشد.

Westend61 از طریق Getty Images

خطوط گرم کمک های سلامت روان را در دسترس تر می کند، به خصوص در زم، که درمان و سایر مراقبت ها می تواند بسیار گران باشد.

پس خطوط گرم سلامت روان چگونه کار می کنند؟

قبل از تماس با یک خط گرم، ممکن است بخواهید بد،د چه انتظاری دارید.

ابتدا به یاد داشته باشید که کارکنان خط گرم آموزش دیده اند. کاریس پارکر، مدیر خط گرم در این شرکت گفت: «همه متخصصان خط گرم ما متخصصان همتای معتبر هستند و علاوه بر آموزش در خصوص خطوط گرم، به طور مؤثر و کارآمد همه تماس‌ها را مدیریت می‌کنند، به گونه‌ای که برای هر تماس‌گیرنده احترام بی‌قید و شرطی قائل است.» بال در سراسر آلاباما.

بنابراین، یک جلسه تماس یا پیامک دقیقاً چگونه می تواند باشد؟ گفت: «معمولاً وقتی با خط گرم تماس می‌گیرید، اپراتور مدتی گوش می‌دهد و شاید کلمات آرامش‌بخشی را بیان می‌کند.» چایا گروسبرگ، متخصص سابق خط گرم و مشاور غیرپزشکی که از افرادی که در حال ، داروهای روانپزشکی هستند حمایت می کند. یک خط گرم می‌تواند در لحظه‌ای که استرس دارد یا در مواقعی که مشکل شدیدی وجود دارد که ،ی برای آن به یک تخته صدا یا مشاوره در مورد آن نیاز دارد، گوش شنوا ارائه دهد.»

مجدداً، توجه به این نکته مهم است که این اپراتورها متخصصان سلامت روان نیستند، اما “می توانند در سطح انسان به انسان ارتباط برقرار کنند و اغلب تجربیات خود را با تماس گیرنده به اشتراک می گذارند تا ارتباط بیشتری داشته باشند.”

برخی از خطوط گرم ممکن است محدودیت زم، داشته باشند – مانند 20 دقیقه یا یک ساعت – و به شما اطلاع خواهد داد. دیگران به شما اجازه می دهند تا زم، که نیاز دارید صحبت کنید.

البته، ،وماً هر تماسی احساس بهتری در شما ایجاد نمی‌کند، که فقط باید از ورود به آن آگاه باشید. “تماس گرفتن با خط تلفن یا خط گرم تضمینی نیست که احساس بهتری داشته باشد یا مشکلاتش حل شده است.” شینز گفت. “به همین دلیل است که داشتن چندین ابزار در جعبه ابزار مراقبت شما نیز مهم است.”

این ابزارها ممکن است شامل کمدی مورد علاقه شما، بازی با حیوان خانگی خود، ارسال پیامک به یک دوست صمیمی یا انجام یک تمرین تنفس عمیق باشد که دوست دارید. اساساً هر چیزی که به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

اگر عصبی هستید، اشکالی ندارد. گروسبرگ علاوه بر کار در یک خط گرم، قبلاً با آنها تماس گرفته است – و او هر بار چنین احساسی دارد. او گفت: «ندانستن با چه ،ی صحبت خواهید کرد یا اینکه آیا آنها حتی شنونده خوبی خواهند بود، می‌تواند باعث اضطراب شود. “یک چیزی که من متوجه شده ام این است که در لحظه ای که به گوش شنوا نیاز دارم، چیز زیادی برای از دست دادن وجود نداشته است.”

او اضافه کرد که همیشه می‌تو،د از یک نام مستعار استفاده کنید یا اگر مکالمه خوب پیش نمی‌رود، تماس را قطع کنید، کاری که قبلاً انجام داده است.

آیا وقت آن رسیده است که با یک خط گرم یا خط تلفن تماس بگیرید؟

مطمئن نیستید که باید با خط تلفن تماس بگیرید یا خط گرم؟ شینز گفت خط تلفن بهترین است اگر قصد خودکشی دارید یا در بحران فوری هستیدبه ،وان مثال، یک روز پر استرس در محل کار ممکن است برای یک خط گرم من، تر باشد.

همچنین آنچه را که نیاز دارید در نظر بگیرید. مدتی است که با خط گرم تماس گرفته ام، اما ،یبی از ناشناس بودن، بی واسطه بودن و گوش شنوا – [the warmline] گروسبرگ گفت، اگر در موقعیتی قرار می گرفتم که این ویژگی ها چیزی بود که من بیشتر به آن نیاز داشتم، دوباره امتحان می کردم.

برخلاف خط تلفن خودکشی که شماره آن در هر کجای کشور 988 است، شماره خطوط گرم به موقعیت مک، شما بستگی دارد. Warmline.org یک دایرکتوری دارد که اعداد را در حالت های مختلف فهرست می کند. (اگر ایالت شما خط گرم ندارد، آن را در مکان دیگری مانند Wings Across Alabama امتحان کنید.) ممکن است ادامه دهید و شماره خط گرم را به مخاطبین خود اضافه کنید.

تماس گرفتن با فردی که نمی‌شناسید می‌تواند ترسناک باشد، اما این متخصصان این نقش را به عهده گرفتند زیرا آن را دریافت می‌کنند و می‌خواهند به افرادی مانند شما کمک کنند. مهم نیست که چه ،ی هستید یا چه احساسی دارید، سزاوار کمک هستید – و در دسترس است.




منبع: https://www.huffpost.com/entry/warmline-mental-health-help-،tline_l_63695bfee4b05f221e7cda12