بی فکر، سریع و آهسته – اخبار روانشناسی مثبت


دونالد افسر، MA ’89، یک متخصص تفکر استراتژیک است که مدل های تحقیق حل مسئله را ،یب می کند تا به مشتریان کمک کند تا سناریوها و فرصت های غیرمنتظره را پیش بینی کنند و در عین حال آنچه را که برای آنها م،ادارتر است را دنبال کنند. علاوه بر مربیگری، تسهیل، و مشاوره وبلاگ های Don در مربی قصد، جایی که او از نظرات استقبال می کند. او یک تسهیل کننده معتبر و عضو فدراسیون بین المللی مربی و انجمن روانشناسی مثبت گرا کانادا است. مقالات دونالد را می تو،د در اینجا بیابید.

احساسات فکر نکن: سرایت عاطفی در زمان آشوب توسط بروس هاچیسون، Ph.D. 328 pp. Crossfield Publi،ng 2021.

احساسات به جلد کتاب فکر نمی کنند

،وان کامل این کتاب توسط روانشناس بالینی بروس هاچیسون ممکن است باعث توقف برخی از خوانندگان شود. شاید پیوند دادن احساسات با یک عفونت اخیر و عمیقاً پیامد دیگر برای راحتی خیلی زود باشد. شاید قبلا هرگز این ارتباط را برقرار نکرده بودیم. شاید ترجیح می‌دهیم از کشف اینکه چگونه احساسات کاملاً ما را مجبور می‌کنند اجتناب کنیم.

بروس هاچیسون شواهدی را از دیدگاه های متعدد ارائه می دهد. ممکن است افراد مسئول آلوده شدن به سرایت عاطفی نباشند، اما این به هر یک از ما بستگی دارد که متوجه شویم، تأثیرات را در نظر بگیریم، سپس اقدام کنیم یا نکنیم. احساسات فکر نمی کنند، اما افراد فکر می کنند. همانطور که د،ل کانمن ممکن است آن را بیان کند و بروس هاچیسون در کتاب خود با استفاده از روشی ملایم و آهسته در قالب بازخو، می کند. فكر كردن رویکرد به جای تکانشی یا انعکاسی عاطفی پاسخ به تحریک اولین خط دفاعی در برابر تکانه های نسنجیده یا محرک های عفونی است.

مشکل عملی سرایت عاطفی فقط در تشخیص شیوع نیست. در آن زمان ممکن است برای نجات خود یا جامعه تماسی از تأثیر بد، خیلی دیر باشد. مانند سایر اشکال سرایت، علائم فردی قابل توجه نشانگرهای عقب ماندگی هستند. اما آیا ابزارهای استراتژیک برای تشخیص گسترش شوم از راه دور وجود دارد؟ اگر شما یا افراد نزدیکتان به عفونت عاطفی مبتلا شوید، چگونه باید آن را درمان کرد؟ آیا می توان این نوع موج را مهار کرد؟ این کتاب به شناسایی، شناسایی و مهار کمک می کند.

روانشناسی مثبت به ،وان کمک های اولیه و تقویت کننده ایمنی

نویسنده، دکتر بروس هاچیسون

شاید تمرکز اصلی کتاب نباشد، اما دکتر هاچیسون تلاقی توصیه‌های او با ارکان روان‌شناسی مثبت‌گرا را تصدیق می‌کند. به ،وان مثال، احساسات مثبت می توانند به ،وان پادزهری برای غرق شدن در ترس یا خشم عمل کنند. آنها تفکر را گسترش می دهند، از تعصب جلوگیری می کنند و در عین حال به ما کمک می کنند تا بهترین چهره را نسبت به عدم اطمینان داشته باشیم، و آن را به ،وان فرصت دوباره در نظر بگیریم.

سرایت عاطفی را به ،وان یک جزر و مد قدرتمند در نظر بگیرید. احساسات مثبت می توانند با باز ، ذهن ما در برابر آسیب های احتمالی، دیوارهای دریایی در برابر موج های اغوا کننده باشند. نقاط قوت قدرتمندی مانند شجاعت، انعطاف پذیری، پشتکار و صبر می توانند بر موج بیزاری ترسناک یا ناامیدی بدبینانه غلبه کنند. به همین ترتیب، دلبستگی‌های رابطه‌ای محکم، مشارکت متعهدانه، مشارکت م،ادار، و یادآوری دستاوردهای گذشته، سنگرهایی را در برابر انگیزه‌های وسوسه‌انگیز ایجاد می‌کنند.

سرایت های عاطفی از کجا می آیند؟

هاچیسون برای کشف اینکه تهدیدهای سرایت از کجا می آیند، تجربه خود را به ،وان یک روان درمانگر به ارمغان می آورد. به طور خاص، او تشخیص می دهد که او نیز از سرایت مصون نیست. احساسات جزء جدایی ناپذیر آنچه هستیم، یا فکر می کنیم هستیم، یا حتی آرزو می کنیم که نبودیم.

مرد عصب، و با انگشت اشارهالین هتفیلد، روانشناس پژوهشی، در سال 1994 سرایت عاطفی را این گونه تعریف کرد: «تمایل به تقلید و همگام سازی خودکار حالات صورت، حالت ها و حرکات با افراد دیگر، و در نتیجه، همگرایی عاطفی».

هاچیسون تعریف بازتری دارد. به اندازه کافی منصفانه: روزی علم فرا خواهد رسید. در حالی که مشخصات آکادمیک محدودتر به برخی از منابع قابل مشاهده سرایت اشاره می کند، دیدگاه بی پایان هاچیسون نیز مورد نیاز است زیرا مانند برخی از سرایت های بیولوژیکی، اشکال خطرناک می توانند تا دیروقت تقریباً نامرئی باشند. به ،وان مثال، رسانه هایی که اکنون در همه جا در دسترس هستند، ایده ها را به صورت تصاعدی منتشر می کنند. بازیگران بد، گیج‌ها، وحشت‌زده‌ها و اطلاعات نادرست ابزارهایی را که ابتدا برای معاملات بی‌ضرر در نظر گرفته شده بودند را به سلاح تبدیل کرده‌اند که منجر به سوء ظن و سوء تفاهم می‌شود. چه چیزی در خطر است؟ خودمختاری، عزت، کارآمدی، عاملیت. این چیزا مهمه

به راحتی می توان دید که چگونه شک و تردید در مورد پیام رس، می تواند باعث افزایش حساسیت به سرایت عاطفی و اجتماعی شود. روایات ناقص زم، که نسخه‌های رضایت‌بخش‌تر و اغلب ساختگی‌تر ظاهر می‌شوند، مورد تردید قرار می‌گیرند. گمانه زنی و سوء ظن منجر به شایعه می شود. شایعات سرگرم کننده مسری و گاهی مضر هستند. همانطور که هاچیسون مشاهده می کند، دنیایی که در آشفتگی قرار دارد، برای ایجاد یک سرایت همه جانبه نیاز به کمی ندارد.

چگونه می تو،د تشخیص دهید که آلوده شده اید؟

داشبورد سرایت

داشبورد سرایت

از آنجایی که همه ما به همان اندازه که در معرض تهدیدات بیولوژیکی هستیم، در معرض سرایت عاطفی هستیم، باید از شرایط زیربنایی که آسیب‌پذیری را افزایش می‌دهد و همچنین مکان‌های خطرناکی که عفونت در کمین است، آگاه شویم. احساسات فکر نکن شامل یک کاتالوگ جذاب از خطرات است.

مواضع ما ممکن است به ،وان نظرات مستدل شروع شود. اما اگر مراقب نحوه اجرای باورهایمان در عمل نباشیم، دلایل می‌توانند به عقل،‌سازی تبدیل شوند، به‌ویژه اگر در بهترین نتایج حاصل از موقعیت‌های من، سرمایه‌گذاری کنیم.

تئوری های توطئه

دندان های عصب،

خشم گسترش می یابد

هاچیسون با استناد به ،ید وحشتناک دستمال توالت در روزهای اولیه همه‌گیری ویروس کرونا، به ما یادآوری می‌کند که تمایل پیش‌فرض ما این است که بدترین نتایج را تجسم کنیم و سپس آن‌ها را قطعی بد،م. با شک و تردید در علم و رنجش از ناراحتی، عده ای به آن مشکوک شدند همه منابع رسمی باعث شده است به منابع مشکوک تری روی بیاورند. شرایط برای امواج متوالی سرایت عاطفی خطرناک فراهم شد.

تئوری های توطئه به ویژه از طریق رسانه های اجتماعی که شایعات عجیب و غریب و به طور فزاینده ای شوم منتشر می ،د، گسترش یافت. بسیاری شروع به بی اعتمادی تقریباً به سایر منابع ،د در حالی که فرقه های خود را با سوء ظن ترسناک آلوده ،د.

آنها از بقیه جامعه نیز کمک گرفتند. پیام‌های مزاحم و نظارت غیرمجاز به تهدیدهایی برای حریم خصوصی، صدا و آژانس شخصی تبدیل شده‌اند. پرورش سمی یک طرز فکر ضداجتماعی به همان اندازه نگران‌کننده است. واکنش متقابل در واکنش به نفوذهای تهاجمی ایجاد می شود. بررسی مداوم اظهارات دقیق، منابع قابل اعتماد، انگیزه های قابل قبول و خطرات قابل قبول سرایت، به شجاعت، استقامت و انعطاف نیاز دارد. مانند برخی از عفونت های جسمی، علائم ممکن است برای افراد مبتلا نامرئی باشد اما برای دیگران قابل مشاهده باشد.

تصویر ناسا از چراغ ها

باشد که سرایت چراغ ها را روشن کند.

مقداری استرس برای شما خوب است و همچنین برخی از سرایت های عاطفی

استرس می تواند انعطاف پذیری، توانایی مقاومت در برابر فشار ظالمانه را ایجاد کند. هاچیسون ظرفیت سازی مثبت را تایید می کند و توضیح می دهد که خوش بینی مسری می تواند جوامع را در مواقع آشفتگی و اختلال احیا کند. او همچنین راه های متعددی را کشف می کند که سرایت می تواند روابط اجتماعی، نهادها، فرآیندهای حیاتی، حتی کل جوامع را تقویت کند.

خلاصه

به اعتبار او، هاچیسون از تبدیل کتابش به یک منبع ناخواسته سرایت عاطفی اجتناب می کند. لحن واضح است و ادعاها ثابت است. نویسنده بین نقد و تجربه عمیق تعادل برقرار می کند.

شیوه‌های روان‌شناسی مثبت می‌تواند به ایجاد رهبران انعطاف‌پذیر قوی کمک کند که نقاط قوت آنها به طور مثبت مسری باشد، و باعث ایجاد سرایت عاطفی به طور سازنده شود. یادگیری تمایز بین سرایت عاطفی مثبت و منفی مهم است. کتاب بروس هاچیسون گامی به موقع در این مسیر است.


منابع

هاچیسون، بی. (2021). احساسات فکر نکن: سرایت عاطفی در زمان آشوب. انتشارات کراس فیلد.

بارت، LF (2020). 7 ½ درس درباره مغز. هاگتون میفلین هارکورت

گلا،، ام (2002). نقطه اوج: چگونه چیزهای کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. کتاب های پشت خلیج.

Kahneman، D. (2011). فکر ،، سریع و آهسته. لندن، آلن لین.

Kravetz، LD (2017). سرایت عجیب: درون علم شگفت‌انگیز رفتارهای عفونی و احساسات ویروسی و آنچه درباره خودمان به ما می‌گویند. نیویورک: هارپر کالینز.

Rosin, H. (2015, دسامبر). خودکشی های دره سیلی،: چرا این همه بچه با چشم انداز روشن در پالو ،و خود را می کشند؟ اقیانوس اطلس.

تام،، دی (2017). سازندگان ضربه: علم محبوبیت در عصر حواس پرتی. نیویورک: انتشارات پنگوئن.



اعتبار ع،

ع، داشبورد سرایت توسط Clay Banks در Unsplash
ع، دندان های عصب، توسط Nsey Benajah در Unsplash
ع، نورهای ناسا توسط ناسا در Unsplash


منبع: https://positivepsyc،logynews.com/news/donald-officer/2022050944486?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=unthinking-fast-and-slow