تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن و تفاوت آن با معماری پست مدرن استوارسازان | معماری نواز

تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن و تفاوت آن با معماری پست مدرن استوارسازان | معماری نواز

اپرای سیدنی پس از 14 سال عملیات اجرایی ساخته شد ساختمان اپرای سیدنی مشکل وبسایت معماری نواز اکوستیک هم داشت. اپراهاوس شامل 5 سالن تئاتر ، 5 سالن تمرین نمایش 2 سالن اصلی ، 4 رستوران ، 6 بار وتعداد زیادی فروشگاه است . گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و 56 هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است . درمورد حجم کلیسا باید گفت که از احجام و خطوط متضاد (منحنی وشکسته ) تشکیل شده است .

  • جنبش مدرن با در نظر گرفتن سکونتگاه به عنوان نقطه عطف، سلسله مراتب سنتی کارهای ساختمانی را دگرگون کرد.
  • از نظر دیگران ، این سبک های قبلی الهام بخش معماران مدرن در اواسط قرن بود.
  • در ادامه به شرح برخی از خصوصیات و مشخصات اصلی ساختمان ها در معماری مدرنیسم می پردازیم.
  • در معماری سنتی و مدرن، نور طبیعی کاملا مستقیم و بدون هیچ گونه شکست یا تغییر رنگ از سطح شیشه و دیوار ها عبور می کند و به درون ساختمان وارد می شود.

فضاهای داخلی خانه و عناصر سازه ساختاری به صورت اکسپوز برای ناظر قابل نمایش هستند. چون مینیمال در طراحی و اجرا، احساسی به شکل، بودن در نمای باز و پلان آزاد و به انسان دست می‌دهد. نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به مدرن تغییر جهت و محتوا یافت. معماری مدرن به شدت کارکردی قدرتمند داشت و از مدرنیزاسیون بالایی برخوردار بود. عوامل گوناگونی نظیر علم، تفکرات و اندیشه و انقلاب صنعتی در سبک معماریمدرن تغییراتی ایجاد نموده که هر کدام به نحوی در رشد آن تاثیرگذار بوده است.

تاریخ معماری مدرن

پس از قرن نوزدهم انسان ها بیش از بیش به محیط اطراف خود توجه کردند و دائما در تلاش بودند تا عقاید خود را در معماری سازه ها به کار ببرند. پاریس یکی از شهرهایی است که معماری مدرن به خوبی در آن پیاده سازی گردید. در ادامه تلاش می کنیم تا شما را با انواع سبک های معماری مدرن آشنا کنیم. با این حال ، معماری مدرن از یک جنبش هنری معروف به مدرنیسم الهام گرفته و تا حدود سال 1960 ادامه داشت. به طور خلاصه ، معماری معاصر در این لحظه بازتاب دهنده سبک هایی است که اتفاقاً بسیار متنوع است.

نگاهی بنیادی به مفهوم و اهمیت مدرنیسم

خانه‌ها دارای خطوط بام چندتایی هستند که در سطوح مختلف تعریف شده است. کانسپت پلان آزاد در خانه‌های مدرن فضاهای منعطفی هستند که فضاهای زندگی را در یک محوطه بزرگ گرد هم می‌آورند. اتاق نشیمن، نهارخوری، آشپزخانه تمامی این فضاها به طور سرهم در تعریف یک «اتاق بزرگ» زیر یک سقف گرد هم آمده‌اند.

سبک اکسپرسیونیسم شامل اشکال و تصاویر زیستی، اندامی و عاطفی می‌باشد. ترکیب اشکال متقارن و انتزاعی، تاکید بر کاربردی بودن و همچنین استفاده تزئینات کم را نام برد. واژه باهاوس از زبان آلمانی گرفته شده و به معنای «خانه ساخت‌ و‌ ساز» می‌باشد. تناسبات ریاضی، همگونی و تقارن مجددا در این دوره اهمیت می‌یابد؛ به طوری که در کلیساهای عصر رنسانس تقارن در نما و پلان کاملا مشهود است.