تحقیقات روانشناختی توضیح می‌دهد که چرا ویژگی‌های خوب ما گاهی اوقات می‌توانند برای ما بد باشند


زیاد بودن یک چیز خوب می تواند بد، حتی ناسازگار باشد.

گرفتن

وقتی در کاری خوب هستیم، یا وقتی رفتاری را انجام می‌دهیم که از نظر استانداردهای اجتماعی بی‌ضرر می‌شود، گاهی فراموش می‌کنیم که م، کنیم و فکر کنیم که آیا واقعاً به ما کمک می‌کند تا آن ،ی باشیم که می‌خواهیم باشیم. اما، حقیقت این است که ما گاهی اوقات می‌تو،م ویژگی‌های «مطلوبی» داشته باشیم که سلامت رو، و روابط ما را تضعیف می‌کند.

در حالی که باید مراقب باشیم که به‌طور دائم به هیچ رفتاری بر،ب «خوب» یا «بد» نزنیم، اما این کمک می‌کند که به طور دوره‌ای با خودمان چک کنیم تا هر گونه ویژگی یا الگوی رفتاری را که بیشتر از اینکه مفید باشد به ما آسیب می‌رساند، از بین ببریم. به یاد داشته باشید، حتی افراد بزرگ نیز عادت‌های بدی را ایجاد می‌کنند – بنابراین هیچ شرمی از زدن دکمه تنظیم مجدد وجود ندارد.

در اینجا سه ​​نمونه از بدرفتگی صفات خوب و اینکه در مورد آنها چه باید کرد، آورده شده است.

#1. یک شوخ طبعی ناسالم

ساده لوحی و رهایی از تنش که طنز ایجاد می کند، می تواند آن را راهی عالی برای کنار آمدن با موقعیت های دشوار کند. اما نه همیشه.

به ،وان مثال، افراد می توانند با طنز تحقیرآمیز خود و تمس، ضعف های خود برای به دست آوردن پذیرش اجتماعی، به عزت نفس خود آسیب برسانند. به گفته روانشناس کلوئه لاو از دانشگاه وسترن کانادا، حس شوخ طبعی خود تحقیرکننده نیز می تواند به ،وان راهی برای فرار از احساسات منفی منفی مورد استفاده قرار گیرد. این تا حدی خوب است، اما همچنین مهم است که احساسات منفی حل نشده را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر مورد توجه قرار دهید.

علاوه بر این، شوخ طبعی تیره یا بدبینانه ممکن است پیش بینی کننده ویژگی های شخصیتی تاریک باشد. با توجه به الف مطالعه منتشر شده در تفاوت های شخصیتی و فردی، افرادی که دارای ویژگی ماکیاولیسم هستند، یا تمایل به فریبکاری و استراتژیک بودن، از طنز سیاه به ،وان وسیله ای برای دستکاری و/یا دوری جستن از دیگران استفاده می کنند.

آنچه حس شوخ طبعی شما را تطبیقی ​​یا ناسازگار می کند، بیشتر به هدف آن مربوط می شود تا محتوا. آیا از حس شوخ طبعی خود برای دستکاری یا بد جلوه دادن خود یا دیگران استفاده می کنید؟ یا آیا از آن به ،وان راهی برای تقویت روابط بین فردی و کاهش اضطراب خود استفاده می کنید؟

#2. وسواس در کار شما

تشخیص اینکه چه زم، یک فرد از مرز موفقیت حرفه ای به وسواس کاری تمام عیار عبور کرده است، دشوار است، به خصوص در فرهنگ هایی که تمایلات معتاد به کار را جشن می گیرند. با توجه به الف مطالعه منتشر شده در شخصیت و تفاوت های فردیافرادی که به طور وسواسی به کار خود علاقه دارند، اضطراب، استرس، احساسات منفی بیشتری را تجربه می کنند و اغلب سطوح پایینی از بهزیستی رو، را گزارش می کنند.

اگر تمایلات کاری وسواسی دارید، در اینجا چند راه برای حرکت به سمت سبک زندگی متعادل‌تر آورده شده است:

  1. اشتیاق هماهنگ را به اشتیاق وسواسی انتخاب کنید. اشتیاق هماهنگ، بر خلاف همتای وسواسی خود، شما را به دنبال یک فعالیت با انعطاف و تعادل سوق می دهد. افراد با شور و اشتیاق هماهنگ، زمان، انرژی و عشق را صرف اشتیاق خود می کنند بدون اینکه آن را به تنها دغدغه خود تبدیل کنند.
  2. محل کار «پایین» خود را کنار بگذارید. اگر محل کار شما فقط بر بهره وری، سود و عملکرد تمرکز دارد و مواردی مانند سلامت کارکنان و روابط بین فردی را نادیده می گیرد، ممکن است تمایلات وسواسی شما را به سمت بیش از حد سوق دهد. گرفتن یک تعطیلات یا حتی فقط عقب نشینی می تواند به شما کمک کند تعادل بیشتری را به زندگی خود تزریق کنید.

#3. تثبیت بیش از حد در رویاهای شما

حتی چیزی معمولی و بی ضرر مانند خیالبافی می تواند پیش بینی کننده آسیب شناسی باشد. به گفته الی سامر، روانشناس، رویاپردازی ناسازگار با سرگرد، ذهنی عادی متفاوت است.

این یک شکل غیرطبیعی از رویاپردازی است که عمدی، خارق‌العاده، بسیار واضح، خیال‌انگیز است، اغلب با حرکت فیزیکی تکراری همراه است و با گسستگی و چندین اختلال رو، همراه است.

با توجه به الف مطالعه منتشر شده در تفاوت های شخصیتی و فردی، ا،ر مردم از رویاپردازی ناسازگار برای انجام وظایف زیر استفاده می کنند:

  • انحراف از واقعیت فعلی
  • وسیله ای برای برآورده شدن آرزوها
  • وسیله ای برای مبارزه با ،الت
  • یک سرگرمی با ارزش

و تکراری ترین و محبوب ترین مضامین این رویاها عبارت بودند از:

  • یافتن رابطه با شخص دیگری یا یافتن عشق
  • قدرتمند و مسلط بودن
  • جلب توجه مضاعف
  • در رفتن

برای هر ،ی که با خیالبافی ناسازگار دست و پنجه نرم می کند، سامر توصیه های زیر را ارائه می کند:

  1. از یک متخصص سلامت روان با تخصص در درمان عادات و اعتیادهای رفتاری کمک بگیرید.
  2. برای افزایش آگاهی از اینکه روزها و رفتارهای روزانه شما چگونه به نظر می رسند، یک دفتر روزانه داشته باشید.
  3. در آموزش های تمرکز حواس شرکت کنید، که در درمان خیالبافی ناسازگار نویدبخش بوده است.
  4. از آنجایی که رویاپردازی ناسازگار در تنهایی شکوفا می شود، تنها بودن را به حداقل برس،د و میزان تعامل اجتماعی خود را افزایش دهید.

نتیجه

جستجوی مداوم اعتبار، تلاش برای عملکرد بیش از حد، یا حتی درونی بیش از حد می تواند ما را از تجربیات زندگی سالم و عادی محروم کند. برای جلوگیری از لغزش در ال،ای رفتاری ناسازگار، مرتباً با خودتان چک کنید.


منبع: https://www.forbes.com/sites/traversmark/2023/02/14/psyc،logical-research-explains-why-our-good-qualities-can-sometimes-be-bad-for-us/