تخصص های دندانپزشکی دکتر برهمن سبزواری متخصص ارتودنسی

به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است. برای انتخاب صحیح رشته و شغل، لازم است که هر فرد به ویژگی‌های شخصیتی، استعداد، علایق و مهارت‌های خود توجه کند. شناخت این عوامل در پیشرفت تحصیلی و شغلی و موفقیت کاری و رضایت از زندگی نقش اساسی دارد. البته نمی‌توان گفت فقط افرادی با یک ویژگی خاص، در یک رشته تحصیلی موفق خواهند بود و در هر حرفه، افرادی با ویژگی‌های متفاوتی مشغول به کار هستند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های چین را انجمن کنفسیوس به دانشجویان ارائه می‌دهد. در برخی موارد علاوه بر این بورسیه‌ها، ماهانه مبلغی نیز بعنوان حقوق به دانشجو اعطا می‌شود.

  • اما شاید از نظر امکانات و تجهیزات تفاوت چندانی با سایر دانشگاه های کشور نداشته باشد.
  • طبق چارت اعلامی برای این رشته، داوطلبان در دو سال اول درس های پایه پزشکی را می گذرانند که این دروس عبارتند از فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی، باکتری شناسی، بیوشیمی، ژنتیک و… .
  • آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد.
  • بنابراین معایب رشته دندانپزشکی به نحوی است که داوطلبان با رعایت برخی از نکات ساده کمتر دچار مشکل می‌شوند.

طول مدت گذراندن طرح بستگی به دورافتادگی منطقه و شرایط آن متغیر است و در مراکز استان ها 2 سال می باشد. امکان افتتاح مطب در شهرهای بزرگ برای دندانپزشک بستگی به جمع کردن امتیاز حاصل از کار در خارج از شهر دارد. معمولا دندانپزشکان عمومی از خود به عنوان جراح دندانپزشک یاد می کنند که این جراح همانطور که گفته شد با جراحی فک و صورت متفاوت می باشد. جراحی‌های زیبایی فک، بینی، چانه و صورت و همچنین جراحی‌های خارج کردن کیست‌ها، تومور‌ها، قرارگیری ایمپلنت، جراحی های ساده تا پیشرفته ناحیه فک و صورت توسط جراح فک، دهان و صورت انجام می شود.

جراح – دندانپزشک

مهم‌ترین نکته در درمان ارتودنسی رعایت بهداشت دهان و دندان است زیرا اگر بیمار در رعایت بهداشت دهانی سهل‌انگاری کند براکت ها و سیم‌های ارتودنسی به‌سرعت دچار پوسیدگی می‌شوند. مشکل دیگری که در درمان ارتودنسی وجود دارد امکان برگشت نامنظمی‌های دندان است. لمینت دندان، کامپازیت ونییر، بلیچینگ، روکش‌های تمام سرامیک و لومینیرز، پوسته‌های مصنوعی و سفارشی از مواد دندانی هستند که برای پوشش سطوح دندان و بهبود ظاهر و زیبایی آن بکار می‌روند. امروزه دندانپزشکی در شاخه‌های متفاوتی گسترش‌یافته است لذا بسیاری از افراد هستند که به دلیل زیبایی دندان و رفع نقایص دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. برای درمان ارتودنسی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا به درستی دندان های شما مورد بررسی قرار بگیرد. در این روش، برای ترمیم ظاهر دندانی که شکسته شده و یا به شدت لکه دار شده، موادی که همرنگ دندان است به دندان چسبیده می‌شود و یا به اصطلاح باند می‌شود.

این فیلد تحصیلی از رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی بوده و رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در این رشته حاکم است. وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندان‌پزشک این مهارت را می‌دهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمان‌های لازم را در راستای تخصصی خود ارایه دهد. این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگه‌دارنده آنهاست. برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند.

فلوشیپ ایمپلنت و پروتز و زیبایی دندان

در مقایسه شهریه دندان‌پزشکی آمریکا در حدود یورو، استرالیا در حدود40 هزار یورو، کانادا در حدود 15هزار یورو، انگلستان در حدود 10 هزار یورو می‌باشد. شاید همین موضوع یکی از دلایلی است که امروزه پزشکان عمومی زیادی به دنبال ادامه تحصیل در مقطع تخصص و فوق تخصص هستند. متوسط درآمد یک دندان‌پزشک عمومی که مطب شخصی ندارد و فقط در کلینیک‌ها مشغول به فعالیت است، مبلغی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه است و به طور متوسط حدود ۱۵ میلیو تومان می‌توان گفت که درآمد داشته باشد.

برای استفاده از این محافظ، دندانپزشک می‌بایست از دندان های فرد به طور دقیق قالب بگیرد و متناسب به اندازه ی دندان ها و فک آن فرد محافظی مخصوص بسازد. این روش برای پر کردن درز و شکاف میان دندان ها و برای دندان های از دست رفته کارآمد است. در مواقعی که برای جایگزینی دندان ها، تعداد کمتری دندان وجود داشته باشد و یا فقط در یک طرف دهان، دندان ها از دست رفته باشند از بریج دندان استفاده می‌شود. هدف از این روش دادن جلوه و ظاهر مناسب به دندان آسیب دیده است و برای این کار از پر کننده زرینی که همرنگ دندان باشد استفاده می‌شود.این روش به پیوند دندان نیز معروف است.

این بدین معنی است که تعداد داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند بسیار زیاد است. بنابراین داوطلبان باید به صورت شبانه‌روزی دروس تخصصی را مطالعه کنند تا بالاترین رتبه را در کنکور سراسری به دست آورند. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی شروع کنند.

توصیه می‌شود با دندان مصنوعی خود نخوابید و قبل از خواب حتما آنها را درآورید. هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند. سیلانت محلول مایعی است که روی سطح دندان قرار گرفته و به‌عنوان یک ماده پلاستیکی بادوام روی آنها قرار می‌گیرد. طرح اجبار دندان پزشکان ۱۸ ماه طول می کشد و باید در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، آن را بگذرانند. حقوقی که طی آن به دندان پزشکان تعلق می گیرد نسبت به دانشجویان پزشکی کمتر است و در بازه ۵ الی ۱۳ میلیون تومان قرار دارد.