ترکیبی از تحریک عصبی tDCS و آموزش شناختی برای بهبود حافظه کاری در میان افراد مسن به ویژه آنهایی که ظرفیت شروع کمتری دارند


تقویت حافظه: آیا بازی ها و تحریک مغز می توانند این کار را انجام دهند؟ (اخبار پزشکی امروز):

حافظه کاری یک فرد ممکن است با افزایش سن یا در صورت ابتلا به زوال عقل، بیماری پارکینسون یا سکته مغزی کاهش یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، از دست دادن می تواند کیفیت زندگی روزمره آنها را تحت تاثیر قرار دهد، و حتی کارهای ساده را به چالش هایی اغلب تضعیف کننده تبدیل کند.

او خاطرنشان کرد: «حافظه کاری پد ،اش ذهنی مغز است، و می توان از آن برای به خاطر سپردن و کار با انواع مختلف اطلاعات استفاده کرد… توانایی حافظه کاری شما برای همه انواع فعالیت ها مهم است». پروفسور دانشگاه دالهوسی) گیل ا،، “مانند خواندن رو،مه، انجام ریاضیات در رستوران برای یافتن نکته، تصمیم گیری و حل مسئله” … محققان دالهوزی، دانشگاه ترنتو در ایتالیا، و دانشگاه بیرمنگام در بریت،ا به این مطالعه کمک کرد و نشان داد که آموزش شناختی در کنار تحریک جریان مستقیم بین جمجمه ای به طور قابل توجهی حافظه فعال را تقویت می کند.

نویسندگان مطالعه از سیستم خود به ،وان COGNISANT یاد می کنند که مخفف “آموزش مهارت ها و نیازهای شناختی” است.

نویسنده ارشد این مطالعه، استادیار دکتر سارا آس،دی از مرکز علوم ذهن/مغز در دانشگاه ترنتو است. او توضیح داد که چگونه دو جنبه COGNIZANT با هم کار می کنند: “در مطالعه ما، تمرین حافظه فعال و تحریک مغز، همان ناحیه مغز – قشر پیش، پشتی سمت راست – ناحیه ای مرتبط با پردازش اطلاعات فضایی را هدف قرار می دهد.”

مطالعه:

بزرگسالان مسن با ظرفیت حافظه کاری پایین تر از تحریک جریان مستقیم ترانس کر،ال هنگامی که با تمرین حافظه کاری ،یب می شود سود می برند: یک مطالعه مقدماتی (مرزها در علوم اعصاب پیری).

  • خلاصه: سالمندی فرآیند بسیار متنوعی است: سالمندان موفق ا،ر عملکردهای شناختی را حفظ می کنند، در حالی که دیگران کاهش خفیف تا شدید شناختی را تجربه می کنند. این کاهش در نهایت ممکن است بر فعالیت های روزمره فرد تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، دانشمندان باید رویکردهایی برای خنثی ، یا حداقل کند ، تغییرات منفی در عملکرد شناختی افراد مسن ایجاد کنند. ،یب آموزش شناختی و تحریک جریان مستقیم بین جمجمه ای (tDCS) یک رویکرد امیدوارکننده است که بر انعطاف پذیری شبکه های مغزی سرمایه گذاری می کند. با این حال، اثربخشی روش های ،یبی به ویژگی های فردی مانند وضعیت شناختی و عاطفی فردی که وارد برنامه آموزشی می شود بستگی دارد. در این گزارش، ما اثربخشی آموزش حافظه کاری، همراه با tDCS به قشر جلوی پیش، پشتی جانبی راست (DLPFC)، برای دستکاری عملکرد حافظه کاری در افراد مسن را بررسی کردیم. ما فرض کردیم که افراد با ظرفیت حافظه کاری پایین تر از رژیم ،یبی بیشترین سود را خواهند برد. 30 سالمند در یک رژیم ،یبی 5 روزه شرکت ،د. قبل و بعد از آموزش، عملکرد حافظه کاری شرکت کنندگان را با پنج وظیفه حافظه کاری ارزیابی کردیم. ما دریافتیم که ویژگی‌های فردی بر نتیجه تمرینات شناختی ،یبی و رژیم‌های tDCS تأثیر می‌گذارد، با این مداخله به طور انتخابی برای افراد مسن با ظرفیت حافظه کاری پایین‌تر مفید است. کار آینده باید توسعه درمان های فردی را با در نظر گرفتن تفاوت های فردی در پروفایل های شناختی در نظر بگیرد.

مطالعه در زمینه:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/10/25/combined-tdcs-neurostimulation-and-cognitive-training-found-to-improve-working-memory-a،-older-adults-especially-t،se-with-lower-s،ing-capacity