تکامل و تکامل میمون بزرگ راه رفتن، صحبت کردن، با استفاده از ابزار


توسط پروفسور جیلیان ،تر

ع، حرکت ارتباطی گیلیان از طریق دست با یک میمون
اعتبار تصویر: دیوید استاک (دانشمند جدید)

تحقیقات من تلاش می‌کند تا بفهمد چگونه ما به میمون‌های بزرگی که امروز هستیم، درست راه می‌روند، حرف می‌زنند و از ابزار استفاده می‌کنند – هم از طریق تکامل گونه‌هایمان و هم از طریق رشد نوزادان. من رفتارها و مغز کودکان در حال رشد عصبی-تیپیک و غیرعصبی و خویشاوندان میمون بزرگمان (شامپانزه ها، گوریل ها، اورانگوتان ها) را مطالعه می کنم و هدف آن توسعه رویکردهای تحقیق تطبیقی ​​است که رشد شناختی انسان را در چارچوبی تکاملی قرار می دهد.

پروژه اخیر من هم یک جزء توسعه ای و هم تکاملی دارد. این به دنبال آشکار ، رفتارهای پیشرو/کاتالیزور بالقوه در زبان انسان مدرن است. یکی از نظریه‌های رایج این است که توالی‌های کنش حرکتی که باید به صورت سلسله مراتبی برای حل یک مشکل انجام شوند، ممکن است مغز را برای نحو زبان آماده کرده باشند. به ،وان مثال، استفاده از دست ها و ابزارهای ما برای حل مسائل پیچیده ای که به حل اه، فرعی برای دستیابی به هدف فراگیر نیاز دارند، می تواند به ،وان یک نحو فیزیکی در نظر گرفته شود – نه آنچنان متفاوت از نحو موجود در زبان. ا،پتاسیون، تغییر کاربری نواحی عصبی برای اه، جدید یا گسترده از طریق انتخاب در طول زمان تکاملی، به این م،ی است که رفتارهایی که ممکن است در سطح متفاوت به نظر برسند، همچنان می‌توانند توسط پردازنده‌های عصبی زیربنایی مش، تقویت شوند.

تحقیق من “Hand to Mouth” که توسط Leverhulme Trust تامین شده است، این نظریه را با استفاده از جعبه‌های پازلی توسعه‌یافته آزمایش می‌کند که بیانگر یک نحو فیزیکی است، با راه‌حل‌های ساده برای استفاده از یک کلمه، پازل‌های پیچیده‌تر برای عبارات و پیچیده‌ترین جعبه‌ها برای نمایش جملات کامل. . این پازل ها سپس توسط گوریل ها، شامپانزه ها، اورانگوتان ها و کودکان (سنین 2 تا 5 سال) استفاده شد.

برای اعتبار بخشیدن به پازل‌هایمان، پیش‌بینی کردیم که بین سطح زبان کودکان و توانایی حل پازل رابطه مثبت وجود دارد. ما همچنین پیش‌بینی کردیم که اگر میمون‌های بزرگ غیرانس، بتوانند پازل‌های سطح جمله را حل کنند، باید فرض کنیم که انسان‌ها قابلیت‌های نحوی را حداقل از آ،ین جد مش، میمون‌ها و انسان‌های موجود به ارث برده‌اند. منتظر نتایج ما باشید که در آینده ای نه چندان دور منتشر خواهد شد!

یکی از محصولات جانبی جالبی که از طریق پروژه دست به دهان فاش شد این بود که ارائه پازل ها به صورت داوطلبانه به میمون های اسیر و کودکان مهد کودک، یک نقطه کانونی برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های غنی سازی، پویایی های اجتماعی، انتقال اجتماعی اطلاعات، شناختی فراهم می کرد. توانایی و حتی سلامت رو، در سفر اخیر به لیبریا، ما توانستیم به صورت آزمایشی از جعبه‌های پازل با شامپانزه‌های یتیم شده توسط تجارت گوشت بوته برای این انواع جدید جمع‌آوری داده‌ها، با تمرکز ویژه بر نشانگرهای رفتاری و بیولوژیکی رفاه استفاده کنیم. این کار آزمایشی با همکاری پناهگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و پارک‌های حیوانات وحشی در ماه‌های آینده برای ایجاد مقیاسی از رفاه برای میمون‌ها در طیف وسیعی از تنظیمات و گروه‌های اجتماعی به منظور تسهیل برنامه‌های حفاظت، رهاسازی و معرفی مجدد ادامه خواهد یافت.

در New Scientist Live London 2022. اعتبار تصویر سمت چپ (G Forrester) و اعتبار تصویر سمت راست (Tim Boddy, New Scientist))

علاوه بر تحقیقاتم، قویاً معتقدم مشارکت عمومی، مشارکت گسترده و فعالیت‌های همکاری علمی شهروندی جزء 21 است.خیابان تحقیق قرن من با فعالیت های توسعه ای به ،وان یک شریک برابر با مسئولیت های اصلی خود به ،وان یک دانشمند و یک مربی رفتار می کنم. من به طور منظم به تلویزیون کمک می کنم (مثلا دست انسان باورن،ی بی بی سیرادیو (مثلا رادیو بی بی سی 4، شوک، پاد،ت ها (مثلا سطح بالا انسان)، کاغذ رو،مه (مثلا من، پانل های متخصص (به ،وان مثال تخم مرغ: SMART، رسانه های خبری مبتنی بر وب (به ،وان مثال گفتگو، بیش از 600000 مورد مطالعه) و وبلاگ ها (به ،وان مثال روانشناسی امروز). اخیراً، من با New Scientist برای یک مستند ویدیویی و یک قطعه چاپی همکاری کردم تا تحقیقات شناختی متقابل گونه‌ها را در میمون‌های بزرگ و کودکان به نمایش بگذارم.مستند، یادداشت های مید،) و در ماه اکتبر در New Scientist Live London شرکت کرد. در ژانویه 2019، ولکام تراست و بنیاد واترلو را توسعه دادم من، انسان پروژه ای که به ،وان یک چتر برای همه فعالیت های اطلاع رس، عمومی من عمل کند. من، انسانها چگونگی ارتباط ما با جهان طبیعی را بررسی می کند. بین نهادی من، انسان تیم در جشنواره علم نورویچ 2021، جشنواره بلودات 2022 و جشنواره گ،تونبری 2022.


جیلیان ،تر اخیراً به ،وان استاد شناخت مقایسه ای به دانشکده روانشناسی در سا، پیوست. می تو،د از او درباره کارهای جیلیان بیشتر بد،د مشخصات سا، و وب سایت ها: www.gillianforrester.com و www.mehuman.io.

مربوط


منبع: https://blogs.sus،.ac.uk/psyc،logy/2022/11/30/the-evolution-and-development-of-the-u،ht-walking-talking-tool-using-great-ape/