تکرار و تکرار یک چیز در آموزش سگ


نه “بنشین، بنشین، بنشین” بلکه “پاداش بهترین راه برای آموزش سگ است…”

یک چوپان استرالیایی و یک بوردر کولی در حال تفریح ​​روی یک تکه علف
ع،: Medenka Nera/Shutterstock

توسط Zazie Todd PhD

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

آیا تا به حال احساس می کنید که یک چیز را بارها و بارها می گویید؟ آیا تا به حال به مفید بودن یا نبودن آن فکر کرده اید؟

من در مورد آن مواقعی صحبت نمی کنم که می بینید شخصی یک نشانه را بارها و بارها برای سگ خود تکرار می کند در حالی که سگ به انجام کار دیگری ادامه می دهد. این ایده خوبی نیست زیرا سگ به سادگی یاد می گیرد که شما را نادیده بگیرد. (در عوض، یکبار علامتی مانند «بنشین» را بگویید، سپس منتظر بم،د، و به محض اینکه سگتان نشست، یک خوراکی خوشمزه به ،وان جایزه به او بدهید).

من در مورد روش های آموزشی صحبت می کنم.

تکرار روش های تربیت سگ

استفاده از روش‌های مبتنی بر پاداش برای آموزش سگ‌تان بسیار مهم است، زیرا خطراتی برای روش‌های بد (تنبیه مثبت و تقویت منفی) وجود دارد. به علاوه، آموزش مبتنی بر پاداش می تواند یک فعالیت غنی سازی سرگرم کننده باشد که پیوند شما را با سگتان بهبود می بخشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این روش بهتر از روش‌های بد عمل می‌کند.

برخی از ما برای مدت طول، می گوییم که استفاده از روش های آموزشی مبتنی بر پاداش مهم است (از جمله بسیاری از افراد فوق العاده که این را برای مدت طول، تر از من می گویند).

من فکر می کنم که، در مجموع، تفاوت ایجاد می کند. به ،وان مثال، 99.7 درصد از نگهبانان سگ در مطالعه وودوارد و همکاران (2021) حداقل در برخی مواقع از روش‌های مبتنی بر پاداش (تقویت مثبت و تنبیه منفی) استفاده می‌کنند. این بزرگ است.

این عالی است زیرا روش های مبتنی بر پاداش کار می کنند.

این عالی است زیرا هر چه مردم بیشتر در مورد روش های مبتنی بر پاداش صحبت کنند، بیشتر به ،وان هنجار اجتماعی در نظر گرفته می شود. هنجارهای اجتماعی ادراک شده تنها یکی از مواردی است که افراد را تحت تأثیر قرار می دهد تا به شیوه ای خاص رفتار کنند.

این عالی است زیرا هر مثالی از شخصی که از پاداش برای آموزش موفقیت آمیز سگ خود استفاده می کند باعث می شود که بخواهید خودتان این کار را امتحان کنید.

همچنین عالی است زیرا چیزی به نام اثر حقیقت وهم‌آمیز وجود دارد که به این م،ی است که شنیدن چیزهای بیشتر، حتی اگر نادرست باشد، باعث می‌شود مردم بیشتر باور کنند که حقیقت دارد. این یک مشکل بزرگ با اطلاعات غلط است. بنابراین هر چه بیشتر مردم در مورد آموزش مبتنی بر پاداش صحبت کنند، افراد کمتری در مورد روش‌های بدی مانند یقه‌های ضربه‌ای و تکان دادن بند می‌شنوند.

تکرار در تربیت سگ

زمان دیگری وجود دارد که باید پیام ها را تکرار کنیم. این در حالی است که سگ در مقابل شما هنگام آموزش است. همانطور که اشاره کردم، نه نشانه. فقط یک بار این را بگویید و بعد وقتی سگ این کار را کرد به او جایزه بدهید. اما کل توالی نشانه-رفتار-درمان، نشانه-رفتار-درمان، ده ها و ده ها بار.

هرچه تکرار بیشتر باشد، سگ شما در رفتار تسلط بیشتری پیدا می کند.

این واقعیت که باید آن را تکرار کنید به این م،ی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. طبیعی است. (به این فکر کنید که در هنگام یادگیری نیز چقدر باید یک مهارت جدید را تمرین کنید).

هنگامی که سگ شما مسلط شد، می تو،د اگر دوست دارید کار را برای او سخت تر کنید. به ،وان مثال، اگر آنها می توانند در یک موقعیت آسان در اتاق نشیمن بنشینند، زم، که هیچ اتفاقی نمی افتد، می تو،د تمرین را با یک مهمان، یا بیرون در حیاط یا در خیابان شروع کنید.

می‌تو،د از مجموعه‌ای از قو،ن، مانند قواعد ژان دونالدون، به ،وان راهنمای زمان پیشرفت استفاده کنید.

واقع بین بودن و کارآمد بودن

در واقع هیچ شرم آور نیست که آن شخص بگوید “بنشین! بشین! بشین!» ما همه آنجا بوده ایم. و همه ما روزهایی را داشته‌ایم که تمرین سخت است، حواس سگ پرت می‌شود، خسته شده‌ایم، فراموش کرده‌ایم بهترین رفتارها را بگیریم و به چیز دیگری بسنده می‌کنیم، و آنقدرها هم خوب پیش نمی‌رود.

من مطمئن هستم که برخی از مواقعی که مردم نشانه‌ها را تکرار می‌کنند، صرفاً به این دلیل است که از اینکه سگشان خواسته‌هایشان را انجام نمی‌دهد، خجالت می‌کشند. رویکرد منسوخ تسلط در تربیت سگ در اینجا باید پاسخگوی بسیاری باشد، زیرا تقصیر را به گردن نگهبان می اندازد که گویی آنها ش،ت خورده یا دارای تیپ شخصیتی اشتباه هستند.

اما دیدن افرادی که به خوبی تمرین می کنند بسیار دوست داشتنی است. وقتی مربی توجه سگ را به خود جلب می کند و سگ خوشحال به نظر می رسد و سخت تلاش می کند تا آن لذت ها را به دست آورد، دیدن آن زیباست.

اگرچه این تنها جنبه آموزش خوب سگ نیست.

آموزش خوب همچنین شامل لحظاتی است که سگ به استراحت نیاز دارد. به ،وان مثال، وقتی در حیاط تمرین می‌کنید، یک مربی خوب می‌خواهد بگوید، خوب، سگ فقط برای ادرار ، سرگردان شد و این خوب است، آنها باید ادرار کنند و بو بکشند، و من وقتی آنها را با آنها آموزش می‌دهم لذت‌های خوبی دارم. به من برگرد

یک مربی خوب همچنین متوجه خواهد شد که آیا همه چیز برای سگ خیلی سریع پیش می رود و یک قدم به عقب برمی گردد تا سگ را علاقه مند و با انگیزه نگه دارد. اینجاست که قو،ن push-drop-stick به ویژه مفید هستند. زمان‌هایی که سگ خسته می‌شود و سرگردان می‌شود را کاهش می‌دهد (اما مسلماً هر ، دیر یا زود نیاز به استراحت دارد).

دیدن این لحظات به صورت مدل شده و همچنین لحظه های سگ توجه به افراد کمک می کند تا انتظارات واقع بینانه داشته باشند. از این گذشته، سگ ها ربات نیستند و هر سگ و هر روز متفاوت است. هیچ ، قرار نیست همیشه کارها را درست انجام دهد، یا بخواهد ساعت ها تمرین کند، درست مثل هیچ شخصی.

تکرار در آموزش سگ و در مورد آن

هنگامی که سگ خود را آموزش می دهید، نشانه ها را تکرار نکنید، اما هر رفتار جدیدی را که آموزش می دهید، به مقدار زیاد تکرار کنید.

اگر در مورد آموزش سگ صحبت می کنید، به تکرار پیام های مهم مانند استفاده از پاداش برای آموزش سگ خود ادامه دهید. حتی بهتر از آن، راه‌های تخیلی برای انجام این کار پیدا کنید که شامل اشتراک‌گذاری ویدیوها و داستان‌ها نیز باشد.

آموزش خوب سگ شامل واقع بین بودن، مهربان بودن و استفاده از تکرار به نفع خود است. درست مانند انتشار اخبار در مورد بهترین راه های آموزش سگ خود.

اگر این پست را دوست دارید، کتاب من را ببینید Wag: علم شاد ، سگ شما، که پر از نکاتی در مورد آموزش سگ و سایر جنبه های مراقبت از سگ شما است.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد انتشار اخبار در مورد بهترین راه های آموزش سگ خود، به ترویج آموزش تقویت مثبت سگ، آموزش، مشارکت و تقویت آن مراجعه کنید.

لینک های مفید:

ارجاع

وودوارد، جی ال، کیسی، RA، ،د، ام اس، کینزمن، RH، دا ،تا، RE، نو،، تی جی، … و موری، جی کی (2021). عوامل موثر بر رویکردهای گزارش شده توسط مالک برای آموزش سگ های ثبت نام شده در مطالعه طولی توله سگ نسل. علوم کاربردی رفتار حیوانات242, 105404. https://doi.org/10.1016/j.applanim.2021.105404

من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مار، و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2022/10/saying-same-thing-over-and-over-in-dog.html