خوب، بد و زشت در مورد BMI




CNN

این یک کلمه ،یف برای برخی است: BMI.

مختصر شاخص توده بدنی، BMI چیزی بیش از اندازه گیری خام چربی بدن یک فرد بر اساس قد و وزن نیست. این برای محققان اختراع شد تا بر روی توده‌های مردم استفاده کنند تا ببینند وزن چگونه بر پیشرفت بیماری و شرایط سلامت مزمن تأثیر می‌گذارد. برای آن مطالعات، تفکیک جمعیت افراد به دسته های وزنی بر اساس BMI به خوبی کار می کند.

تحقیقات نشان داده است که با افزایش شاخص توده بدنی، خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع 2، مشکلات تنفسی، سکته مغزی، بیماری های رو،، آپنه خواب، آرتروز، درد فیزیکی و حداقل افزایش می یابد. 13 نوع سرطان، بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده.

با این حال، منتقدان می‌گویند که اصطلاح BMI با دسته‌بندی افراد به دسته‌های دلخواه که تصورات نادرست در مورد وزن بدن را تداوم می‌بخشد، به یک قضاوت اجتماعی تبدیل شده است. حتی با همه واکنش متقابل در برابر «شرم‌انگاری چربی» انگ وزن در برابر افراد دارای اضافه وزن جدی یا چاق ریشه عمیقی دارد، طبق تحقیقات.

جامعه و رسانه‌های اجتماعی ما می‌گویند: «باید لاغرتر باشی. شما به اندازه کافی خوب نیستید مگر اینکه لاغر باشید. جوآن هندلمن، پرستار ثبت شده، مدیر بالینی اتحادیه ملی اختلالات خوردن، گفت: اگر لاغر نباشید نمی تو،د سالم باشید، در حالی که می تو،د سالم و بزرگ باشید، همانطور که می تو،د ناسالم و لاغر باشید.

سوزان ویبرت، م،ع ضد تبعیض وزن، که در هیئت مدیره پروژه HEAL خدمت می کند، گفت: «چاقی را در نقل قول قرار می دهم زیرا شخصاً آن را توهین آمیز می دانم. Project HEAL یک سازمان حمایت غیرانتفاعی است که به مردم کمک می کند اختلال در غذا خوردن.

با این حال کاملاً پزشکی شده است که سلامت برابر با وزن است، وزن برابر با سلامت بر اساس BMI است. ویبرت گفت و این درست نیست.

توماس وادن، استاد روانشناسی در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلو،ا، گفت که اندازه گیری BMI در برخی موارد ممکن است اشتباه باشد.

«زن جو، را در نظر بگیرید که 5 فوت و 5 اینچ و 150 پوند وزن دارد. وادن، مدیر سابق پرلمن گفت: او با BMI 25 در آستانه اضافه وزن قرار خواهد گرفت. مرکز وزن و اختلالات خوردن.

او گفت: «اما او ممکن است فوق‌العاده عضل، باشد و ممکن است بیشتر وزنش در ،مت پایین تنه‌اش باشد، جایی که به اندازه وزن بالاتنه برای سلامتی او مضر نیست.» او به راحتی می‌توانست بگوید، “من در سلامت کامل هستم، بنابراین فقط BMI خود را 25 بگیرید و آن را فشار دهید.”

برای مح،ه BMI بزرگسالان، وزن بر جذر قد فرد ت،یم می شود. (برای افراد دارای چالش ریاضی، مؤسسه ملی بهداشت دارای یک ماشین حساب رایگان تا کار را برای شما انجام دهم.)

پزشک وزن بیمار را در طول یک قرار ملاقات اندازه گیری می کند.

مانند در حال حاضر تعریف شده استBMI بین 18.5 تا 24.9 وزن سالم، بین 25 تا 29.5 اضافه وزن، بین 30 تا 34.9 چاق، بین 35 تا 39.5 چاقی ک، 2 و هر چیزی بیش از 40 چاقی “شدید” یا ک، 3 است که استفاده می شود. چاقی مرضی نامیده می شود. اگر BMI آنها کمتر از 18.5 باشد، افراد کم وزن در نظر گرفته می شوند.

وزن عضله و استخوان بیشتر از چربی است، بنابراین اندازه گیری BMI می تواند چربی بدن را در ورزشکاران و افراد با ساختار عضل، یا بدن بزرگتر ،ن بزند. برع،، BMI می تواند چربی بدن را در افراد مسن و هر ،ی که عضله خود را از دست داده است، دست کم بگیرد. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان در بوستون

معماهای بیشتر: ،ن به طور طبیعی چربی بدن بیشتر و توده عضل، کمتری نسبت به مردان دارند، در حالی که برخی از گروه های نژادی و قومی از نظر ژنتیکی مستعد حمل بیشتر یا کمتر توده عضل، بدون چربی و چربی بدن هستند.

استفاده از BMI برای کودکان نیز مشکل ساز است، بر اساس CDC، زیرا محدوده وزنی سالم کودک بر اساس BMI بین صدک 5 تا 85 است. نمودارهای رشد CDC

CDC خاطرنشان کرد: ارائه محدوده وزنی سالم برای کودکان و نوجوانان دشوار است زیرا تفسیر BMI به وزن، قد، سن و جنس بستگی دارد.

CDC گفت در نتیجه، والدین هرگز نباید از یک ماشین حساب BMI بزرگسالان برای تعیین وضعیت وزن فرزند خود استفاده کنند.

دکتر جاستین رایدر، دانشیار جراحی و اطفال در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو، گفت: با این حال، استفاده از BMI در مطب پزشک نقش مهمی دارد.

رایدر گفت: «داده‌های کافی برای تأیید این موضوع وجود دارد که اگر وزن کافی را در مدت زمان کافی حمل کنید، بیماری مزمن به دنبال دارد. ممکن است به شکل فشار خون بالا یا دیابت یا بیماری قلبی نباشد، ممکن است مشکلات ،تی عضل،، افسردگی یا مشکلات خواب باشد که کیفیت زندگی را فلج می کند.

محققان دریافته‌اند که سلول‌های چربی سیگنال‌های التهابی را به بافت‌های اطراف خود ساطع می‌کنند، از جمله همان نوع سیتوکین‌هایی که این سلول‌ها را ایجاد می‌کنند.طوفان های سیتوکیندر Covid-19 که بسیاری را تحت مراقبت های ویژه قرار داد.

رایدر گفت: «چربی فقط به ،وان یک ظرف ذخیره سازی وجود ندارد. این یک بافت غدد درون ریز فعال است. بنابراین، هر چه مدت بیشتری چربی یا چربی اضافی را حمل کنید، مدت بیشتری باید برخی از سایتوکین های التهابی و سایر عوامل مرتبط با بیماری مزمن را دفع کند.

آدم باید چیکار کنه؟ رایدر توصیه کرد که از پزشکی استفاده کنید که کل بیمار را در نظر بگیرد.

او گفت: «پزشکان باید تصویر بزرگ‌تر و گسترده‌تری بگیرند. آنها باید به بیمار بزرگسال خود نگاه کنند و فقط نگویند، “بسیار خوب، BMI شما 31 است، باید وزن کم کنید”، زیرا این ،وماً همیشه پاسخگو نیست.

اگر BMI بسیار دست و پا گیر است، چرا پزشکان از ابزارهای اندازه گیری دیگر استفاده نمی کنند؟

به ،وان مثال، دور کمر راه دیگری برای اندازه گیری چربی بدن است، به ویژه نوع چربی که برای سلامتی خطرناک است: چربی احشایی یا “پنهان”.

شما نمی تو،د این نوع چربی را نیشگون بگیرید، زیرا در زیر عضلات شکم پنهان می شود. در حالی که حتی افراد لاغر هم می توانند به آن مبتلا شوند – وضعیتی به نام TOFI یا “بیرون لاغر، داخل چاق– چربی احشایی به طور معمول همراه با شکم در حال گسترش رشد می کند.

چربی احشایی درون و اطراف کبد، قلب، کلیه‌ها و روده‌ها می‌پیچد و پروتئین‌های التهابی را دفع می‌کند. خطر را افزایش دهد کلسترول بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، مقاومت به انسولین، و آ،ایمر و سایر دمانس ها.

وادن گفت: “دور کمر مردان باید کمتر از 40 باشد و ،ن باید کمتر از 35 باشند.” هر چیزی بیش از این اعداد ممکن است منجر به ایجاد چربی درون شکمی در ،مت فوق، بدن شود، جایی که بیشتر با عوارض سلامتی مرتبط است.

سایر ابزارهای اندازه گیری رشته پزشکی به جای BMI شامل نسبت دور کمر به قد یا روش WHtR است که با ت،یم دور کمر بر قد مح،ه می شود. برخی از محققان این ابزار را به ،وان یک پیش بینی عالی برای سلامت قلب و عروق در آینده تبلیغ می کنند. استفاده از آن آسان است و کمتر به سن بستگی دارد، اما طبق یک سال 2022 نباید در کودکان کمتر از 6 سال استفاده شود. بررسی نوشته ها.

با این حال، به گفته رایدر، در این مرحله، به نظر می رسد هیچ یک از این جایگزین ها راه حل قابل قبولی نباشد.

او گفت: «سایر ابزارهایی که می‌تو،م برای اندازه‌گیری چربی بدن استفاده کنیم، از نظر بالینی عملی نیستند.» آنها ابزارهای خوبی از دیدگاه تحقیقاتی هستند، اما انجام آنها در کلینیک فقط هزینه اضافی برای بیمار اضافه می کند. آنها واقعاً آموزنده تر از آنچه ما در حال حاضر استفاده می کنیم نیستند.”

از یک جمع بندی هفتگی در مورد زندگی خوب، ساده الهام بگیرید. برای اطلاعات و ابزارهایی که برای بهبود رفاه شما طراحی شده اند، در خبرنامه CNN Life, But Better ثبت نام کنید..


منبع: https://edition.cnn.com/2023/05/22/health/what-is-bmi-wellness/index.html