دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران-یارا مشاور

در رشته پزشکی افراد با مرگ و میر و آلودگی های مربوط به خون، سوختگی و… در ارتباط هستند؛ اما در رشته دندانپزشکی افراد با این موارد ارتباط کمتری دارند. هر داوطلب کنکور، قبل از آزمون و انتخاب رشته لازم است در مورد آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی روزانه اطلاعات کافی را کسب کند. در سال های اخیر در ایران، پذیرش در رشته دندان پزشکی صرفا بر اساس شرکت در کنکور سراسری بوده و چنانچه داوطلبی موفق به کسب رتبه زیر ۲۰۰۰ باشد، شانس قبولی در این رشته را خواهد داشت. اگر داوطلب کنکور تجربی هستید، با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید و این مقاله را تا به انتها بخوانید تا با رشته دندانپزشکی به صورت کامل آشنا شوید. اگرچه اهمیت رشته دندان‌پزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آن‌چنان که باید نشان دهد.

اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند. ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد. برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با بهترین دندانپزشک شهر خود آشنا شوید و از طریق اینترنتی نوبت بگیرید. بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن و شدت عفونت، روش‌های درمانی مشخص می‌شود. گاهی امکان کشیدن دندان به همین راحتی‌ها وجود ندارد و به دلیل طرز رشد ریشه‌ها، باید دندان معیوب جراحی شود. ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود.

  • توانایی تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و اقدام به درمان آن‌ها در حد یک دندانپزشک عمومی از جمله مهارت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان این رشته به دست می‌آورند.
  • معمولا میناکاری را با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می‌دهند.
  • ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است.
  • به طور مثال اولین کاری که باید انجام دهید این است که از سازمان نظام پزشکی مجوز تأسیس مطب دریافت کنید.

درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد. همان‌طور که گفته شد برخی از خدماتی که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود، در دسته خدمات درمانی و برخی نیز ترمیمی هستند. از طرفی نیز گاهی افراد برای دریافت خدمات زیبایی به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.

ما بهترین خدمات را به بیمارانمان ارائه میکنیم

نقطه قوت مجموعه سریتا، پزشکای خیلی خوب و عالی هست که خیلی با مهارت و حرفه ای کار رو انجام دادن. اگر سردرگم هستید و نمی دانید با دندان هایتان چه کنید تیم مشاوران کلینیک سریتا همراهتان هستند. ما عاشق لبخندهای زیبای شماییم و در این مسیر بهترین ها را گرد هم آورده ایم زیرا معتقدیم شما لایق بهترین ها هستید.

لیست مرکز دندان پزشکی های ارزان تهران

در نتیجه با ازبین‌بردن و مختل کردن لکه، دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر به دست می‌آید. بر اساس اندازه، شکل و محل پرکردن موردنیاز، در مورد مناسب‌ترین مواد به شما توصیه‌های لازم صورت می‌گیرد. یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند.

ساعات کار

با توجه به اهمیت مجله خبری پزشکی در سلامتی انسان، انتخاب و مراجعه به موقع به متخصص دندانپزشک با مهارت و خوب تاثیر زیادی در سالم ماندن دندان و دهان دارد. در نتیجه یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، میناکاری دندان است که از آن برای ترمیم ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌شود. معمولا میناکاری را با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می‌دهند. دندان‌پزشک شما ممکن است بتواند این مشکلات را درمان کند یا شما را برای درمان به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. درمان اصلاحی ممکن است شامل پشت‌بند و محکم کردن موقعیت دندان‌ها یا دستگاه متحرک و متعاقباً یک دستگاه نگهدارنده برای حفظ موقعیت صحیح دندان باشد. انواع ارتودنسی دندان متناسب با شرایط فک، موقعیت قرارگیری دندان‌ها، سن بیمار، میزان شدت بیرون‌زدگی دندان‌ها ارائه می‌شود.