درباره انجام آنچه می دانیم برای ما خوب است – اخبار روانشناسی مثبت


یاشی سریواستاوا، MAPP ’16 مربی، معلم و نویسنده ای است که مشتاق کمک به مردم برای پرورش آرامش درونی است. در حالی که یاشی حرفه خود را با تدریس برنامه نویسی کامپیوتر آغاز کرد، شیفتگی مادام العمر او به ذهن انسان باعث شد که او به یک متخصص توسعه مردم تبدیل شود. می تو،د در مورد یاشی بیشتر بد،د سایت اینترنتی و در لینکدین.

مقالات یاشی برای PositivePsyc،logyNews.com اینجا هستند.

آیا تا به حال بارها و بارها زنگ ساعت خود را در صبح به تعویق انداخته اید، حتی اگر شما آن را تنظیم کنید تا زود بیدار شوید و ورزش کنید؟ آیا تا به حال سعی کرده اید یک عادت مدیتیشن ایجاد کنید و موفق نشدید؟ آیا تا به حال در گرما و گرما سخنی تند گفته اید و بعداً آرزو کرده اید که ای کاش طور دیگری رفتار می کردید؟

از یک طرف، ممکن است به نظر برسد که همه ما مسئول خودمان هستیم. اگر ،ی از من بخواهد که دست راستم را بلند کنم و بینی ام را لمس کنم، می توانم به میل خود این کار را انجام دهم. ا،ر مردم می توانند. از طرف دیگر، همانطور که سؤالات بالا نشان می دهد، ما کنترل ناامیدکننده کمی بر برخی از اقدامات خود داریم. چه خبره؟ چه چیزی ما را از انجام کاری که می د،م برای ما خوب است باز می دارد؟ آیا کاری وجود دارد که بتو،م در مورد آن انجام دهیم؟

سوار و فیل ها

جاناتان هایت پیشنهاد می کند که ذهن ما به دو نوع سیستم پردازش ذهنی ت،یم می شود. یک سیستم خودکار وجود دارد که او آن را فیل می نامد. این شامل واکنش های درونی، احساسات و عادات ما می شود. سپس سیستم کنترل شده است که او آن را سوار می نامد. مسئول تفکر منطقی، افکار آگاهانه و برنامه ریزی آینده است.

فیل که طی میلیون‌ها سال تکامل یافته، بسیار قدرتمند است و بیشتر رفتارهای ما را هدایت می‌کند. سوارکار اخیراً تکامل یافته است و با قدرت فیل قابل مقایسه نیست. هر دوی این سیستم ها هوش مخصوص به خود را دارند. وقتی آنها همان چیزها را می خواهند، ما می تو،م معجزه کنیم.

با این حال، تضاد بین این دو سیستم در درون ما منجر به ش،ت در کنترل خود و احساس ناتو، در زندگی خود می شود. همانطور که در مورد یک انسان سوار واقعی روی یک فیل، تا زم، که فیل آموزش دیده باشد و دستورات را انجام دهد، همه چیز خوب پیش می رود. اگر فیل تصمیم بگیرد راه خودش را برود، سوار کار کمی می تواند انجام دهد.

در واقع، مغز ما ماژول های زیادی دارد که به طور مستقل و خارج از آگاهی آگاهانه کار می کنند. اگر استعاره را برای در نظر گرفتن این ماژول های مختلف گسترش دهیم، اساساً در مورد سوارکاری صحبت می کنیم که سعی می کند کل گله فیل ها را کنترل کند. توهم کنترل تا زم، ادامه می یابد که خواسته های همه همسو باشد. اما اگر فیل های مختلف درون ما بخواهند کارهای متفاوتی انجام دهند، سوارکار دچار مشکل بزرگی می شود و ممکن است در بازگرداندن نظم با مشکل زیادی مواجه شود.

این سوارکار است که انتخاب می کند زنگ ساعت را در شب تنظیم کند، و فیل است که تصمیم می گیرد در آن بخوابد و صبح از ورزش صرف نظر کند. سوارکار فواید مدیتیشن را می‌داند و هدف‌هایی را برای مدیتیشن منظم تعیین می‌کند، در حالی که فیل ما را مجبور به انجام هر کاری می‌کند جز اینکه بنشینیم تا مراقبه کنیم. این نبردهای مداوم بین فیل و سوار دلیلی است که به نظر می رسد ما با خودمان در تضاد هستیم که منجر به حیرت می شود.

مسیر صلح چارچوب

برای کمک به مربیگری مشتریان در موفقیت در آنچه می‌دانند برایشان خوب است، اغلب از یک فرآیند 3 مرحله‌ای استفاده می‌کنم که به همسویی فیل و سوارکار کمک می‌کند. من به این می گویم مسیر صلح چارچوب

  1. اطلاع: اولین قدم برای هر تغییری که می خواهیم در زندگی خود ایجاد کنیم آگاهی است. اولین قدم مهم به سوی تغییر، دستیابی به آگاهی از تنش بین سوارکار و فیلمان و آگاهی از آنچه واقعاً ما را هدایت می‌کند و به ما انگیزه می‌دهد، است.

    بیایید مثالی بزنیم که می خواهید زود بیدار شوید و ورزش کنید. به تعویق انداختن مکرر زنگ هشداری که در شب تنظیم می کنیم، نشانه این است که سوار و فیل ما چیزهای مختلفی می خواهند. شاید سوار برای سلامتی ارزش قائل باشد در حالی که فیل برای راحتی. اگر در چنین موقعیتی گیر کرده اید، از خود بپرسید: آیا مواقعی بوده است که بتو،د به طور منظم ورزش کنید؟ چه چیزی آن را ممکن کرد؟

    یکی از مشتریان کوچینگ من در حال عبور از این معضل بود و وقتی از او خواستم به موفقیت‌های گذشته‌اش نگاه کند، متوجه شد که هر وقت می‌تواند با یکی از دوستانش برای دویدن برود، صبح زود از خواب بیدار نمی‌شود. او متوجه شد که دویدن با یک دوست برای فیلش بسیار لذت بخش تر است. راحتی ماندن در رختخواب در مقایسه از اهمیت کمتری برخوردار شد. بنابراین، برای ورزش منظم‌تر، نیازی به زور ، خود برای زود بیدار شدن نداشت. او به یک دوست دونده نیاز داشت. به محض اینکه او توانست این اتفاق بیفتد، به تعویق انداختن زنگ ساعت دیگر مشکل بزرگی نبود.

    در زندگی خود به این فکر کنید: فیل شما واقعاً برای چه چیزی ارزش قائل است؟ چگونه می تو،د ارزش های سوارکار و فیل خود را هماهنگ کنید؟

  2. پذیرش – پذیرفته شدن: هنگامی که متوجه شدید که سوار و فیل شما چه می خواهند، ممکن است وسوسه شوید که وارد عمل شوید. در تجربه من، پذیرش گام مهمی است که قبل از اقدام است. حتی پس از آگاهی از تمایل طبیعی انسان به جستجوی رضایت و آسایش آنی در مورد آنچه می د،م برای ما خوب است، ممکن است خودمان را به مقاومت/مبارزه با آن ادامه دهیم. ما دوست نداریم تحت کنترل نباشیم. با این حال، مبارزه با زیست شناسی یک نبرد دشوار است.

    پذیرش به ما این قدرت را می دهد که انرژی خود را برای چیزهایی که نمی تو،م کنترل کنیم هدر دهیم و در عوض به دنبال راه موثرتری برای استفاده از زمان خود باشیم.

    مشتری مربی من که می‌خواست منظم‌تر ورزش کند باید بپذیرد که فیلش بیشتر به تفریح ​​اهمیت می‌دهد تا ورزش ، برای سلامتی. هنگامی که او این را در مورد خودش پذیرفت، به جای اینکه سعی کند خودش را مجبور کند که به ورزش اهمیت بدهد، شروع به این سوال کرد که چگونه می تواند ورزش را سرگرم کننده کند. پاسخ، برای او، به شکل داشتن یک دوست دونده بود.

    برای شخص دیگری، گوش دادن به موسیقی در حین ورزش ممکن است مهم باشد. برای فرد دیگری، یافتن یک شکل لذت بخش از ورزش مانند ک، های رقص می تواند راه حل باشد.

    ادامه دادن بدون پذیرش اینکه فرد انگیزه ای برای ورزش به خاطر سلامتی خود ندارد دشوار است. پذیرش می‌تواند آرامش زیادی را در روند تغییر ایجاد کند.

  1. عمل: هنگامی که بد،م چه چیزی ما را به سمت آن سوق می دهد و آنچه را که هست بپذیریم، می تو،م راه هایی برای پیشرفت در اه، خود ابداع کنیم.

    یکی از جنبه های مهم اقدام در هنگام ایجاد تغییرات در زندگی ما این است که همانطور که توسط دانشمند علوم رفتاری BJ Fogg توصیه می شود شروع کوچک شروع کنیم. تغییرات بزرگ و شدید می تواند برای فیل طاقت فرسا باشد. بنابراین، اگر در حال حاضر ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوید، هدف خود را برای شروع ساعت 4 صبح و رفتن برای دویدن قرار ندهید. ابتدا ساعت 6:30 یا 6:45 صبح را هدف گذاری کنید. به همین ترتیب، لازم نیست از فردا در هر روز هفته پنج مایل بدوید. اگر مدتی است ورزش نکرده اید، شاید با یک پیاده روی سریع به مدت 20 دقیقه شروع کنید. هنگامی که بتو،د به طور منظم به این اه، کوچکتر دست یابید، می تو،د آن ها را در مراحل کوچک افزایش دهید تا زم، که به جایی که می خواهید برسید.

نتیجه

درگیری هایی که در درون خود تجربه می کنیم از تکامل ما ناشی می شود. در حالی که نمی‌تو،م زیست‌شناسی خود را تغییر دهیم، همچنان می‌تو،م با ایجاد آگاهی عمیق‌تر از آنچه ما را هدایت می‌کند، پذیرش آنچه که می‌توان و نمی‌توان تغییر داد و اقدامی برای تغییر آنچه می‌تو،م به سمت اه،مان پیشرفت کرد. این می تواند فرآیندی تکراری باشد که ما را به سمت انجام واقعی آنچه می د،م برای ما خوب است سوق دهد.

اگر از این پست لذت بردید و می خواهید نکات بیشتری در مورد داشتن یک زندگی شادتر و رضایت بخش تر دریافت کنید، از شما دعوت می کنم به انجمن من بپیوندید. اینجا.


منابع

Haidt, J. (2006). فرضیه شادی: یافتن حقیقت مدرن در ،د باست،. نیویورک: کتاب های پایه.

فاگ، بی‌جی (2021). عادات کوچک: تغییرات کوچکی که همه چیز را تغییر می دهد. محصول.

اعتبار تصویر
ع، مادر و بچه فیل توسط هو چن بر پاشیدن
ع، سوار بر فیل توسط گادوین آنجلین بنجو بر پاشیدن
ع، مراقبه توسط لو مین فونگ بر پاشیدن
ع، دوستان در حال دویدن توسط توماس وونیاک بر پاشیدن


منبع: https://positivepsyc،logynews.com/news/ya،-srivastava/2022011844321?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=on-doing-what-we-know-is-good-for-us