درمان شناختی رفتاری مبتنی بر تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی بی خوابی را کاهش می دهد و به طور قابل توجهی از آموزش خواب بهتر عمل می کند.


درمان دیجیتالی برای بی خوابی موثرتر از آموزش خواب، یافته های مطالعه (مجله آمریکایی مراقبت مدیریت شده):

بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای که در JAMA Network Open منتشر شده است، برنامه درمان شناختی رفتاری دیجیتال مبتنی بر گوشی‌های هوشمند برای بی‌خوابی (DCBT‑I) شدت بی‌خوابی را در مقایسه با آموزش خواب بهبود می‌بخشد.

محققان می‌خواستند کارایی این برنامه DCBT-I را در مقایسه با آموزش خواب با استفاده از همان برنامه مطالعه کنند… «از نظر ما، این اولین RCT است. [ran­dom­ized clin­i­cal tri­al] محققان گفتند که در آن گروه کنترل آموزش خواب را با استفاده از همان رابط به ،وان مداخله دریافت ،د.

این مطالعه یک RCT یک سوکور بود که از مارس 2021 تا ژانویه 2022 انجام شد، با غربالگری و تصادفی‌سازی در بیمارستان اول دانشگاه پکن در چین انجام شد. پس از ارزیابی صلاحیت، شرکت‌کنندگان واجد شرایط ثبت‌نام شدند و 1:1 به DCBT-I یا گروه‌های آموزش خواب اختصاص یافتند، و داده‌ها از ژانویه تا فوریه 2022 مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مجموع 82 شرکت‌کننده در این مطالعه وارد شدند که 41 نفر به‌طور تصادفی به آموزش خواب و آموزش خواب انتخاب شدند. 41 به DCBT-I تصادفی شدند.

گروه DCBT-I در بهبود شدت بی خوابی و کیفیت خواب ذهنی به طور قابل توجهی از گروه کنترل بهتر عمل کرد که اثربخشی مداخله را نشان داد. یک تحلیل اکتشافی نشان داد که DCBT-I ممکن است از نظر کاهش افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت زندگی و برخی معیارهای عینی کیفیت خواب بهتر از آموزش خواب باشد، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

مطالعه:

درمان شناختی رفتاری دیجیتال برای بی خوابی با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند در چین (شبکه جاما باز). امتیاز کلیدی:

  • سوال: آیا یک برنامه درم، شناختی رفتاری دیجیتال برای بی خوابی (DCBT-I) می تواند شدت بی خوابی را در زمینه فرهنگی چین کاهش دهد؟
  • یافته ها: در این کارآزمایی بالینی تصادفی یک سوکور شامل 82 شرکت‌کننده، استفاده از برنامه DCBT-I مبتنی بر گوشی‌های هوشمند و سازگار با فرهنگ چینی به طور قابل‌توجهی نمرات شاخص شدت بی‌خوابی را در مقایسه با آموزش خواب با استفاده از همان برنامه کاهش داد.
  • م،ی: این یافته‌ها نشان می‌دهد که نسخه چینی DCBT-I در کاهش شدت بی‌خوابی در زمینه فرهنگی چین کارآیی خوبی دارد.

مطالعه در زمینه:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/05/17/smartp،ne-based-cognitive-behavi،-therapy-found-to-significantly-decrease-insomnia-substantially-outperforming-sleep-education