درمان یکپارچه: تعریف، تکنیک ها و مثال ها


مزایا و معایب

نقطه ضعف (یا چالش) درمان یکپارچه مهمترین مزیت آن است: ،یب چندین موضع درم، برای اولویت دادن به نیازهای مشتری (فینلی، 2015؛ گیلبرت و اورلانز، 2011).

معایب

منتقدان به چندین معایب رویکرد درم، تلفیقی اشاره می‌کنند، اما می‌توان آنها را به‌طور صحیح‌تر به‌،وان چالش‌های مرتبط با این فرآیند در نظر گرفت. برخی از این چالش ها شامل موارد زیر است (گیلبرت و اورلانز، 2011؛ ​​فینلی، 2015).

  • ادغام می تواند کم عمق و سطحی باشد و درمان ممکن است به عمق مورد نیاز دست پیدا نکند.
  • “یکپارچه سازی سعی می کند “برای همه مردم همه چیز باشد” و به دلیل فقدان ظرفیت تشخیصی عمیق، برای همه موثر نیست” (گیلبرت و اورلانز، 2011، ص 21).
  • روان درمانگران یکپارچه در معرض خطر گم شدن در بسیاری از تکنیک ها، ابزارها و روش ها هستند و در دستیابی به وضوح و تمرکز ش،ت می خورند.
  • رویکردهای درم، اغلب اساساً متفاوت هستند. نمی توان چنین تفاوت هایی را نادیده گرفت یا ایده ای را از یک رویکرد به رویکرد دیگر پیوند داد. برای مثال، موضع انسان گرایانه مست،م ماندن در «اینجا و اکنون» است، در حالی که از منظر گشتالت و پدیدارشناسانه، گذشته همیشه حاضر است.
  • نقش تحلیلگر در درمان ها متفاوت است. به ،وان مثال، “احکام مشتری محور در مورد غیر رهنمودی بودن در تضاد با سبک های مداخله ای دستوری تر پزشکان سیستمی و شناختی-رفتاری” است (فینلی، 2015، ص 26). درمانگران یکپارچه باید سبکی را بر اساس دیدگاه های درم، مورد علاقه خود اتخاذ کنند.

گیلبرت و اورلانز (2011)، طرفداران یک رویکرد یکپارچه برای درمان، برخی از اعتبار این استدلال ها را می پذیرند اما استدلال می کنند که پاسخ، ارائه یک زمینه من، برای درمانگران در تمام اصول روان درم، است.

مزایای

رویکرد یکپارچه به درمان و «،یب رویکردهای عاطفی، شناختی، رفتاری، فیزیولوژیکی و سیستمی به روان درم،» مزایای بسیار و متنوعی دارد (Moursund & Erskine, 2011, p. 33).

روان درم، یکپارچه (مورسوند و ارسکین، 2011؛ ​​زاربو و همکاران، 2016؛ گیلبرت و اورلانز، 2011):

  • قدرتمند و گسترده است و با بیماران، مشکلات و زمینه های مختلف کار می کند
  • تمرکز خود را بر روی عوامل مش، ثابت شده در درمان حیاتی نگه می دارد، از جمله اتحاد درم،، انتظارات مراجع، و درجه همدلی درمانگر.
  • نسبت به نیازهای بیماران درمانگر انعطاف پذیر و نسبت به اتحاد درم، حساس است
  • مشتریان را به‌،وان مهم‌ترین عامل رایج در تغییر می‌شناسد – ظرفیت خود درم، آنها را قادر می‌سازد تا به جلو بروند.
  • درمان را در چشم انداز توسعه انس، قرار می دهد و شامل وظایف توسعه، حساسیت های نیاز و فرصت هایی برای رشد و یادگیری جدید است.

برنامه های آموزشی درمان یکپارچه

برنامه های آموزشی درمان یکپارچه

چندین گزینه آموزشی برای ماهر شدن به ،وان یک درمانگر یکپارچه (یا سایر متخصصان سلامت روان) وجود دارد. بنابراین، بررسی گزینه ها و در نظر گرفتن هزینه ها، زمان بندی و انعطاف پذیری قبل از تصمیم گیری حیاتی است.

در زیر یک نمونه کوچک از سه گزینه بسیار متفاوت موجود است.

موسسه روان درم، یکپارچه

موسسه درمان یکپارچهاین مؤسسه یک آکادمی بین المللی است که از سال 1976 آموزش های مداومی را در زمینه درمان یکپارچه ارائه می دهد.

آموزش بیشتر اروپا را شامل می شود و معمولاً مس، است.

حوزه‌های تحت پوشش شامل انتقال و انتقال متقابل و روش‌ها و تئوری پشت روان‌درم، یکپارچه متمرکز بر رابطه است.

در مورد آنها بیشتر بد،د سایت اینترنتی.

درمان متمرکز یکپارچه

درمان متمرکز یکپارچه یک رویکرد یکپارچه برای درمان ارائه می دهد که در چندین سطح ظاهر می شود. آنها به ادغام از منظر ظرفیت مشتری برای ادغام تجربیات در زندگی خود و نحوه ادغام چند روش درم، برخورد می کنند.

آنها برنامه دو ساله شامل دوره های تجربی درم،، درمان تروما، و درمان جسم، و رابطه ای است.

در مورد آنها بیشتر بد،د سایت اینترنتی.

موسسه روانپزشکی یکپارچه

موسسه روانپزشکی یکپارچهدر این موسسه آموزش روانپزشکان، روانشناسان، پزشکان، متخصصان طب طبیعی و روان درمانگران در قالب فلوشیپ روانپزشکی یکپارچه ارائه می شود.

نود و پنج درصد (95٪) آموزش مجازی زنده با یک دور از راه دور برای شروع آموزش است. هدف این است که به متخصصان سلامت کمک کنیم تا بهترین درمان را به مراجعین ارائه دهند، به ویژه ،، که هرگز به طور کامل بهبود نمی یابند یا به درمان مقاوم هستند.

در مورد آنها بیشتر بد،د سایت اینترنتی.

درمان جامع و مشارکت های درم، یکپارچه

،یب درمان جامع و درمان یکپارچه در مراقبت تسکینی بسیار ارزشمند و مؤثر بوده و به افراد مبتلا به درد، ناراحتی و ترس و اضطراب در مورد حال و آنچه در پیش است کمک می کند (ماتزو و همکاران، 2015).

زم، که طب سنتی غربی نمی تواند به بیماران مزمن کمک کند، درمان های تکمیلی مانند حس درم،، تصویرسازی، مدیتیشن و غیره همراه با روان درم،، امید بسیاری را که نیاز به آرامش و آرامش دارند در پایان عمرشان فراهم می کند (ماتزو و همکارانش). .، 2015).

سایر رویکردهای کل نگر همراه با روان درم، های یکپارچه، اهمیت م،ویت، الهیات، دین و دغدغه های وجودی را بررسی می کنند.

بررسی ادبیات نشان می دهد که در حالی که “فرایند مداوم و پویا همکاری با بیماران در آمیختن باورهای م،وی، ارزش ها و زمینه آنها در روان درم، چالش برانگیز است” (کاپتری و همکاران، 2022، ص 316)، احتمالاً در نظر گرفتن آن وجود دارد. برای ارتقاء رفاه و شکوفایی ذهنی

3 کتاب جذاب برای درمانگران

علیرغم اینکه درمان یکپارچه برای چندین دهه در ادبیات مورد بحث قرار گرفته است، کتاب های درم، جامع محدودی در این زمینه وجود دارد.

سه مورد زیر برای هر ،ی که مایل به اتخاذ یک رویکرد یکپارچه تر برای رفتار با مشتریان خود است ضروری است.

1. روان درم، یکپارچه رابطه ای: فرآیند و نظریه درگیر در عمل – لیندا فینلی

روان درم، یکپارچه رابطه ای

این مطالعه با طراوت و جذاب از لیندا فینلی از دانش و تجربه گسترده او در مورد طیف گسترده ای از درمان ها نشأت می گیرد.

خطوط بالینی در سراسر برای راهنمایی و سرگرمی خواننده استفاده می شود و به آنها کمک می کند تا رویکرد تجسم یافته او را برای درمان مشتریان درک کنند.

این کتاب ارزشمندی در مورد درمان یکپارچه است که برای دانش‌آموز یا درمانگر باتجربه بسیار مفید است.

کتاب را پیدا کنید آمازون.


2. درمان یکپارچه (100 نکته کلیدی) – ماریا گیلبرت و وانجا اورلانز

درمان یکپارچه

این یک مطالعه ضروری برای دانش‌آموزان و درمانگران با تجربه است که می‌خواهند یک رویکرد واحد به روان‌درم، را که ،یبی از سیستم‌های فیزیولوژیکی، عاطفی، شناختی، زمینه‌ای و رفتاری است، درک کنند.

خواننده یاد می گیرد که چگونه چنین رویکردی را اتخاذ کند، یک چارچوب رابطه ای چند بعدی که برای هر مشتری من، است ایجاد کند، و محوریت رابطه و ابعاد توسعه خود و فرآیند، تکنیک ها و استراتژی های درگیر را در نظر بگیرد.

کتاب را پیدا کنید آمازون.


3. روان درم، یکپارچه در عمل – ریچارد جی ارسکین و جانت پی مورسوند

درمان یکپارچه در عمل

ریچارد ارسکین و جانت مورسوند روان درمانگران با تجربه ای هستند که مشتاق به اشتراک گذاشتن بینش عمیق و درک خود از درمان یکپارچه و پتانسیل آن برای کمک به مراجعان برای رسیدن به یک نتیجه درم، موفق هستند.

خوانندگان به طور مفصل با 11 مطالعه موردی آشنا می شوند که هر یک جنبه حیاتی از رویکرد خود به درمان یکپارچه و نظریه پشت آن را ارائه می دهد.

کتاب را پیدا کنید آمازون.


منابع از PositivePsyc،logy.com

ما منابع زیادی از طیف گسترده ای از رویکردهای روانشناختی برای درمانگر، داریم که مایل به اتخاذ رویکرد یکپارچه تر برای روان درم، هستند.

دو مورد از بسیاری از منابع رایگان ما شامل موارد زیر است:

  • پذیرش رادیکال یک وضعیت ناراحت کننده
    درمانگر می تواند ،یب کند این 11 سوال با سایر مداخلات برای کمک به مراجعین که به یک موقعیت ناراحت کننده نگاه متفاوتی داشته باشند.
  • استرس به ،وان محرکی برای تغییر
    مشتری می تواند استفاده کند این کاربرگ با استفاده از استرس به ،وان یک محرک، آنچه را که می خواهند در زندگی خود تغییر دهند، به تصویر بکشند.

نسخه‌های گسترده‌تری از ابزارهای زیر با اشتراک در Positive Psyc،logy Toolkit© موجود است، اما به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده‌اند:

  • ایجاد زمان آرام
    همه ما می تو،م از زمان آرامی بهره مند شویم، که به راحتی می تو،م آن را با سایر شیوه های روان درم، مثبت ،یب کنیم.

مراحل زیر را امتحان کنید:

    • گام اول – هر روز برای هفته پیش رو زمان آرامی را برنامه ریزی کنید.
    • گام دوم – هر روز بعد از استراحت، فکر کنید و احساس خود را بنویسید.
    • مرحله سوم – در پایان هفته به این فکر کنید که چگونه تمرین را پیدا کردید.

آیا ادغام زمان آرام در زندگی تان آسان بود یا دشوار؟ سکوت و تنها گذراندن چقدر سخت بود؟

  • یافتن آسترهای نقره ای
    زم، که دوران سختی را پشت سر می گذاریم، ممکن است همه چیزهای خوب را فراموش کنیم و رویدادهای مثبت و روابطی را که تجربه می کنیم از دست بدهیم.

این ابزار به مشتریان کمک می کند تا با نگاه ، به جنبه های مثبت، دیدگاه خود را تغییر دهند و می تواند در هر درم، ادغام شود.

    • مرحله اول – مواردی را فهرست کنید که به شما احساس لذت بخشی از زندگی را می دهد.
    • مرحله دوم – مشکل اخیر را شناسایی کنید.
    • مرحله سوم – چه نکات منفی از این دشواری بیرون آمد؟
    • مرحله چهارم – اکنون، با نگاه ، به جنبه های مثبت، سه نکته مثبت از این دشواری را به تصویر بکشید.

یک پیام به خانه

درمان یکپارچه رویکردی قدرتمند و انعطاف پذیر برای روان درم، ارائه می دهد که نیازهای پیچیده و منحصر به فرد هر مشتری را برطرف می کند.

هدف آن ایجاد چارچوبی جامع است که گفت‌وگوی مؤثر بین رویکردهای مختلف را با ،یب نظریه‌ها و تکنیک‌های مدل‌های روان‌شناختی مختلف در اولویت قرار می‌دهد.

به این ترتیب، درمانگران یکپارچه برای تعیین اینکه چه چیزی، چگونه و چه زم، تئوری ها و شیوه های مختلف را ادغام کنند، به چالش کشیده می شوند. آنها باید یا تلاش کنند تا آنها را در یک مدل نظری واحد ،یب کنند یا روی عوامل مش، مش، همه رویکردهای درم، در سطح عملی تمرکز کنند.

در نهایت، درمانگران یکپارچه ابزار وسیعی در اختیار دارند که این فرصت را برای کمک به مراجع بر اساس نیازها و اه، خاص آنها فراهم می کند.

در حالی که درمان یکپارچه ساده نیست، این رویکرد نوآورانه به درمانگران اجازه می دهد تا با بیماران، مشکلات و زمینه های مختلف کار کنند و بر اهمیت اتحاد درم، و ظرفیت خوددرم، مراجع تأکید کنند.

به طور کلی، درمان یکپارچه رویکردی جامع و فراگیر به روان درم، ارائه می دهد. با در نظر گرفتن رشد و رشد انسان و ارتقای نتایج مثبت در فرآیند درم،، فرصت هایی برای تغییر و یادگیری جدید ایجاد می کند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. برای اطلاعات بیشتر فراموش نکنید که سه تمرین مثبت CBT ما را به صورت رایگان دانلود کنید.


منبع: https://positivepsyc،logy.com/integrative-therapy/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=integrative-therapy