درونگراها، در اینجا نحوه زنده ماندن در تعطیلات را آورده ایم


یادداشت ویراستار: برای خبرنامه استرس، اما کمتر CNN ثبت نام کنید. راهنمای ذهن آگاهی شش ،متی ما به شما اطلاع می دهد و الهام بخش شما برای کاهش استرس در حین یادگیری نحوه مهار آن است.



CNN

زمان کریسمس اینجاست. شادی و نشاط. سرگرم کننده برای همه – خوب، تقریباً همه. برخی از درونگراها ممکن است این چند هفته آینده را کمترین زمان سال خود بدانند. دلیلش این است که برای فردی درونگرا مانند من، زمان اجتماعی پرانرژی زیادی می تواند منجر به اضافه بار حسی شود. استاتیک شبیه تلویزیون را در مغزم بالا ببر.

فرهنگ ما معمولاً برونگرایی را بر درونگرایی ارج می نهد، و این امر به ویژه در فصل تعطیلات رایج است. ویویان زایاس، استاد و مدیر مطالعات مقطع کارشناسی در دپارتمان روانشناسی، گفت: در طول تعطیلات، چنین تمرکزی روی جنبه اجتماعی دور هم جمع شدن وجود دارد. در دانشگاه کرنل در ایالت نیویورک.

اینطور نیست که درونگراها از مردم متنفر باشند. افرادی مانند من تمایل دارند که از شرکت خودمان خوشحال تر باشند و پس از مدتی تنهایی بهترین احساس را داشته باشند، همانطور که توسط روانپزشک سوئیسی دکتر دکتر تعریف شده است. کارل یونگ در سال 1921. درونگراها می توانند به سمت فعالیت هایی که بیشتر متفکرانه و منزوی هستند و اغلب محتاطانه یا متفکر در نظر گرفته می شوند، جذب شوند. بسیاری از افراد درونگرا دوست دارند معاشرت کنند، اما پس از شرکت در رویدادهای بزرگتر، باید دوباره شارژ شوند.

از طرف دیگر افراد برونگرا پرحرف، پرشور و اجتماعی هستند. آنها از تعامل با دیگران انرژی می گیرند. ا،ر افراد در طیفی بین دو تیپ شخصیتی قرار می گیرند، اما یک ویژگی غالبتر از دیگری است.

زایاس گفت: در این فصل، مردم ممکن است بیشتر بر روی “تعهدات” تمرکز کنند – آنچه که شما احساس می کنید باید انجام دهید و چگونه احساس می کنید باید عمل کنید.

حضور در بسیاری از رویدادها می تواند استرس زا باشد، اما در نظر گرفتن اینکه آیا باید آنها را نادیده بگیرید یا نه، می تواند باعث ایجاد احساس گناه شود. اما بد،د که حتی در این فصل از مهم،‌های شیرینی و شادی، زمان شما هنوز در اختیار شماست تا آن‌طور که می‌د،د بگذر،د. ممکن است برخی از افراد را ناامید کنید، اما این اشکالی ندارد.

در اینجا نحوه یافتن زمان برای خود و تعیین حد و مرز بدون اینکه مردم فکر کنند از آنها متنفر هستید، آمده است.

نمی توانم به شما بگویم که چند بار بیشتر از آنچه نیاز داشتم در حمام مانده ام یا خود را در یک اتاق خالی به مدت 15 دقیقه، 30 دقیقه یا یک ساعت جدا کرده ام و تا زم، که شروع به دریافت “چیکار می کنید؟” متن های خانواده ام

اگر می‌خواهید در هر گردهمایی که عزیزانتان میزب، می‌کنند شرکت کنید، اما می‌خواهید بهتر با آن کنار بیایید، سعی کنید در طول یک رویداد لحظه‌ای را برای خود اختصاص دهید. فضایی که دیگران ممکن است به آن نیاز داشته باشند را پر نکنید – بله، حمام! – اما در صورت امکان از آنها استفاده کنید.

شستن ظروف یا انجام کارها می تواند در طول یک هفته به طور متوسط ​​​​یک کار خسته کننده به نظر برسد، اما این فعالیت ها می توانند یک استراحت لذت بخش در طول دورهمی تعطیلات باشند.

آیا مادرت سس را برای شام بوقلمون فراموش کرده است؟ به او پیشنهاد بدید به فروشگاه. آیا مهم، شلوغ است؟ از میزبان بپرسید که آیا در مورد چیزی نیاز به کمک دارد. وقتی بعد از شام همه در حال گپ زدن یا بازی هستند، برای شستن ظروف یا بیرون آوردن ، ها شروع کنید. (فقط زیاد به فضای بیرون خیره نشوید تا دوباره احساس طبیعی داشته باشید.)

مثبت دیگر؟ میزبان از کمک شما سپاسگزار خواهد بود و همه فکر می کنند که شما بسیار نوع دوست هستید در حالی که واقعاً فقط به استراحت نیاز دارید.

خوشحال ، همه با شرکت در هر رویدادی که به آن دعوت می‌شوید می‌تواند عالی باشد، اما گاهی اوقات نمی‌تو،د همه این کارها را انجام دهید – پس در مورد تقویم اجتماعی خود محتاط باشید. برای مثال می‌تو،د به خانواده‌ای بروید که نمی‌تو،د اغلب آنها را ببینید، اما از پول همکارتان بگذرید.

زایاس گفت: “این مهم است که برای هر رویداد یک تجزیه و تحلیل هزینه و فایده انجام دهیم تا بگوییم، “آیا می‌خواهم وقتم را اینگونه بگذرانم، به ویژه با توجه به سایر رویدادهای اجتماعی که اتفاق می‌افتد؟”

شما همچنین می تو،د زمان تنهایی بین رویدادها را برنامه ریزی کنید تا بتو،د آنها را شارژ کنید و بیشتر لذت ببرید.

برای برخی از افراد، استفاده حدا،ری از تعطیلات خانوادگی به م،ای گذراندن لحظات عادی با هم است، مانند همنشینی با ماشین در مزرعه درخت کریسمس.

رسیدن به رویدادها به روش خودتان یک تغییر کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی برای باتری اجتماعی شما ایجاد کند. به خانواده خود بگویید که آنها را آنجا ملاقات خواهید کرد. لازم نیست دلیل بیاورید، اما اگر دلیل آن را بپرسند، می‌تو،د به آنها بگویید که هیچ مشکلی وجود ندارد – شما به یک لحظه نیاز دارید که خودتان را نگه دارید، اما مشتاقانه منتظر دیدن همه هستید.

ترجیح درون‌گراها برای فعالیت‌هایی که متفکرانه‌تر هستند، در مورد مکالمات نیز صدق می‌کند – به این م،ی که صحبت‌های کوچک ممکن است خسته‌کننده باشد یا هدایت آن‌ها سخت باشد.

اگر میزبان اجازه می‌دهد، آوردن ظرفی که ،یده یا درست کرده‌اید می‌تواند به‌،وان آغازگر مکالمه طبیعی باشد – یک نوع گفتگوی کوچک متمرکز که برای داشتن آن آماده هستید.

نکته دیگر برای مکالمه: بیشتر از چت های گروهی بر روی ارتباطات عمیق تر و یک به یک تمرکز کنید، جایی که پ، به داخل می تواند سخت باشد. اگر ،ی را در مهم، نمی‌شناسید، به دنبال ،ی باشید که جالب به نظر برسد. زیاد به این فکر نکنید که چه بگویید – فقط کنجکاو بودن و پرسیدن سوال می تواند گفتگوی م،اداری ایجاد کند.

گردهمایی های تعطیلات اغلب زمان شروعی دارند اما پای، قابل مشاهده نیست. با این حال، لازم نیست تا زم، که مهم، در ساعات اولیه صبح به پایان برسد، بم،د. حاضر شوید، با میزبان و چند نفر دیگر ارتباط برقرار کنید، در پا،ازی کمک کنید، سپس بروید!

زایاس گفت، اگر نگران این هستید که مردم در مورد ،وج زودهنگام خود چه احساسی داشته باشند، اطلاع دادن به میزبان زودتر از موعد می‌تواند از ناراحتی و فشاری که ممکن است در صورت گفتن در مهم، به آنها احساس کنید، بکاهد. آنها همچنین وقتی شما را ، کنید شگفت زده نخواهند شد. او افزود، وقتی دعوت را دریافت می‌کنید، گفتن «فقط یک ساعت می‌توانم بمانم، اما دیدن شما خیلی خوب است» هم به شخص اعتبار می‌دهد و هم انتظاراتش را مدیریت می‌کند.

اگر آنها زمان بیشتری را با شما می خواهند – و شما آنها را دوست دارید – می تو،د برنامه های آینده را برای ملاقات یک به یک برنامه ریزی کنید.

اگر شما میزبان هستید و آماده هستید که مردم آن را ، کنند، می‌تو،د بدون اینکه بی‌ادب و بی‌رحمانه رفتار کنید مستقیم باشید. برخی از افراد به نشانه های اجتماعی غیرفعال مانند پوشیدن لباس خواب یا کنار گذاشتن غذا توجه نمی کنند، بنابراین سعی کنید به مهمانان بگویید که در حال خفه شدن هستید. (سپس نوشیدنی ها را پنهان کنید.)

شما را نمی‌دانم، دوستان درونگرا، اما ،ید برای هدیه یا غذا در میان شلوغی تعطیلات اغلب باعث می‌شود مغزم احساس کند که اتم‌ها به‌طور آشفته‌ای در آنجا پینگ‌پنگ می‌کنند. پس از مدتی، تحریک بیش از حد باعث می شود در زم، که قرار است احساس شادی در تعطیلات داشته باشم، احساس عصب،ت کنم.

برای حفظ انرژی خود، در صورت امکان ،ید آنلاین کنید. یا در مواقعی که افراد کمتری بیرون هستند، مانند صبح‌های آ، هفته یا بعدازظهرهای روزهای هفته، بیرون بروید.

رسیدگی به نیازهایتان می تواند به شما کمک کند از تعطیلات به گونه ای لذت ببرید که احساس خوبی داشته باشید و در رویدادهایی که انتخاب می کنید حضور داشته باشید و شادتر باشید.

زایاس گفت: «وقتی در هواپیما هستید… و ماسک‌های ا،یژن فرو می‌افتند، به شما گفته می‌شود، قبل از اینکه به دیگران کمک کنید، ابتدا ماسک خود را بپوشید.» این بدان م،است که نه تنها در فصل مهم، در اولویت قرار دادن خود مشکلی نیست، بلکه انجام ندادن این کار می تواند عواقبی نیز داشته باشد.

وقتی بیش از حد متعهد شدی، زایاس اضافه کرد، شما هستید هیچ لطفی در حق خود یا دیگری انجام ندهید.


منبع: https://www.cnn.com/2022/12/17/health/introvert-،liday-survival-guide-boundaries-tips-wellness/index.html