دندان‌پزشکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یک فارغ التحصیل دندان‌پزشکی می‌تواند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی مشغول به کار شود. در هر دو شکل فوق، فعالیت دندان‌پزشک جنبه درمانی داشته و او مستقیمأ با بیمار ارتباط خواهد داشت. پس باید ببینیم در قدم اول آیا علاقه ما واقعی است؟ بسیاری از افراد با مراجعه به مطب دندان‌پزشکان عاشق دندان‌پزشکی می‌شوند، با مراجعه به مطب پزشک، عاشق پزشکی و … خب این علاقه واقعی نیست و فقط با باد خزان به این طرف و آن طرف رفتن است! علاقه واقعی زمانی اتفاق می‎‌افتد که با اطلاع دقیق از جزئیات ورود به یک رشته، سختی‌ها، مشکلات و … باز هم مصمم به انتخابمان باشیم. ممکن است بعد از کشیدن دندان‌ها حداقل 6 ماه زمان ببرد تا لثه‌ها به‌درستی ترمیم شوند و فک و لثه موقعیت طبیعی خود را به دست آورند. ازاین‌رو بهتر است تا ترمیم لثه‌ها و نصب بریج یک‌یک پل دائمی است، در این مدت‌زمان از دندان‌های مصنوعی یا پروتز دندانی موقت استفاده شود.

  • این روش یکی از رایج ترین و موفق ترین روش ها برای اصلاح ناهنجاری های مربوط به فک و دندان است.
  • در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد.
  • این امر فقط برای انسان ها صدق نمی‌کند و برای حیوانات نیز بسیار حائز اهمیت است.
  • اگر چند بار در این آزمون رد شوید، دیگر نمی توانید به ادامه رشته دندانپزشکی بپردازید.

این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. به میناکاری در مواردی شکل‌دهی زیبایی دندان‌ها نیز گفته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی است. دندان‌پزشک می‌تواند با سوهان دادن یا برداشتن مقداری از مینای دندان، آن را تغییر شکل دهد. درحالی‌که هنوز برخی از دندان‌های خود را دارید، می‌توان یک پروتز فوری ساخت.

پروتز متحرک معمولی یا دنچر به شکل پلاک بوده و درون دهان قرار می‌گیرد. لق بودن این نوع از پروتزها سبب می‌شود که بیمار اذیت شده و نتواند راحت غذا بخورد و یا به‌درستی صحبت کند. این درمان محافظه‌کارانه درنهایت منجر به ترمیم بهتر و طولانی‌تر خواهد شد.

سلام و درود؛ بله موقع موقع ثبت‌نام کنکور گروه تجربی رو می‌تونید انتخاب کنید و کنکور بدید. درآمد یک دندان‌پزشک بسته به محل کار و تخصص او می‌تواند بین 10 تا 30 میلیون در ماه متغیر باشد. همچنین، از این پس شهریه رشته‌های کم طرفدار نسبت به سایر رشته‌های پرطرفدار، پایین‌تر خواهد بود. به این ترتیب واحدهای دانشگاهی برای بهبود کیفیت آموزش خود تلاش بیش‌تری می‌کنند تا بتوانند شهریه‌ای درخور امکاناتی که در اختیار دانشجو می‌گذارند، دریافت کنند.

همچنین به یاری این علم می توان بسیاری از بیماری ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان را آموزش می دهد. بازار کار رشته دندانپزشکی هم مانند تمامی رشته‌های تحصیلی دیگر، به سیاست‌های دولت و قوانین وزارت بهداشت بستگی دارد.

معرفی رشته مهندسي مواد

شما برای داشتن دندان های سالم و لبخندی جذاب علاوه بر رعایت بهداشت دندان ها و دهان، به یک دندانپزشک خوب و ماهر نیز نیازمندید. پیگیری درمان های دندانپزشکی ارائه شده و احترام به حقوق اخلاقی بیمارها همیشه در زمره اهداف لینیک شبانه روزی دندانپزشکی فروردین بوده است و خواهد بود. بخش دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی کلینیک فروردین دارای اتاق مجهز می باشد . بنابراین یکی از مهارت های یک دندانپزشک خوب این است که توانایی برقراری یک ارتباط کلامی خوب با بیمار را داشته باشد که بتواند استرس او را کاهش دهد.

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

شهریه دانشگاه های آزاد نیز شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است، که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان اتمام هر دوره در سنوات مجاز، بدون افزایش خواهد بود. همانطور که می دانید، تحصیل دانشجویان در دوره‌های روزانه دانشگاه های سراسر کشور رایگان است؛ اما در سایر دوره‌ها با پرداخت شهریه همراه خواهد بود. کار در حوزه دندانپزشکی، مانند تمامی حرفه ها، نیازمند ویژگی های شخصیتی و توانایی های خاص خود خواهد بود که سبب موفقیت بیشتر فرد است. این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند.

آیا رشته دندانپزشکی دشوار است؟ آیا رشته دندانپزشکی دشواری هایی دارد؟ در جواب این دو سوال باید اینگونه پاسخ داد که بله رشته دندانپزشکی نیز سختی های خاص خود را دارد. متاسفانه کار دندانپزشکان به نحوی است که آن‌ها باید بیشتر زمان خود را بر روی صندلی بنشینند. به نظر شما یک دندانپزشک چه وظایفی دارد؟ بسیاری از داوطلبان قبل از اینکه به سراغ انتخاب این رشته بروند به دنبال وظایف یک دندانپزشک هستند.

به شما توصیه می‌کنیم با روش فلوراید تراپی از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کنید و ایمنی دهان و دندان ها خود را افزایش دهید. برای درمان مواردی مثل جراحی لثه، تغیر شکل لثه، عقب رفتگی لثه (تحلیل لثه) و اصلاح خطوط لثه از این روش استفاده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که این روش نیازمند برنامه ریزی دقیق و طراحی و نصب مناسب است پس در نتیجه به چند جلسه برای این آماده سازی این روش نیاز است چون ممکن است دندانپزشک مهارت و تخصص کافی در این امر نداشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که شکل استخوان فک به مرور زمان تغییر می‌کند به همین دلیل دندان های مصنوعی و یا پروتز دندان هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم دارد. بعضی اوقات کشیدن دندان ها یی که به آسانی ممکن نیست، با جراحی همراه است (مانند دندان عقل).این امر که دندان معیوب به جراحی نیاز دارد یا خیر به شدت عفونت و پوسیدگی و همینطور به جایی که دندان قرار گرفته است، بستگی دارد. برای پیشگیری ازاین بیماری های مخصوص لثه، دندانپزشک بعد از جرمگیری، با خمیر پولیش و برس مخصوص دندان‌های شما را جلا داده و ظاهر قشنگی به دندان ها می‌دهد.