دندانپزشکی چیست و دندانپزشک چه کسی است؟ شغل دندانپزشکی دندانپزشکی تهران

در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود. دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد. داخل دندان تمیز، خشک شده و با مواد پرکننده‌ای که تا انتهای ریشه می‌رود، پر می‌شود. ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید. لظفا انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات روانشناختی، فرهنگی و تحصیلی با ما در میان بگذارید.

  • خدمات دندانپزشکی با کیفیت عالی و مطابق با استاندارد های روز دنیا و با تعرفه های بسیار مناسب در این مرکز ارائه می شود .
  • بنابراین داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته تحصیلی هستند باید از این موضوع آگاه باشند که مشکلات جسمانی زیادی خواهند داشت.
  • اما با ورود به دوره کار در کلینیک یا همان دوره کارآموزی که از ترم 11 یا 12 شروع می‌شود، مبلغی در حدود 2 میلیون تومان برای هر ترم درآمد خواهند داشت.
  • درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد.
  • همان طور که می دانید مدت مجاز تحصیل مقطع لیسانس حدود چهار سال و برابر با هشت نیمسال تحصیلی می باشد.

این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. به میناکاری در مواردی شکل‌دهی زیبایی دندان‌ها نیز گفته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی است. دندان‌پزشک می‌تواند با سوهان دادن یا برداشتن مقداری از مینای دندان، آن را تغییر شکل دهد. درحالی‌که هنوز برخی از دندان‌های خود را دارید، می‌توان یک پروتز فوری ساخت.

پایه یازدهم

یک فارغ التحصیل دندان‌پزشکی می‌تواند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی مشغول به کار شود. در هر دو شکل فوق، فعالیت دندان‌پزشک جنبه درمانی داشته و او مستقیمأ با بیمار ارتباط خواهد داشت. پس باید ببینیم در قدم اول آیا علاقه ما واقعی است؟ بسیاری از افراد با مراجعه به مطب دندان‌پزشکان عاشق دندان‌پزشکی می‌شوند، با مراجعه به مطب پزشک، عاشق پزشکی و … خب این علاقه واقعی نیست و فقط با باد خزان به این طرف و آن طرف رفتن است! علاقه واقعی زمانی اتفاق می‎‌افتد که با اطلاع دقیق از جزئیات ورود به یک رشته، سختی‌ها، مشکلات و … باز هم مصمم به انتخابمان باشیم. ممکن است بعد از کشیدن دندان‌ها حداقل 6 ماه زمان ببرد تا لثه‌ها به‌درستی ترمیم شوند و فک و لثه موقعیت طبیعی خود را به دست آورند. ازاین‌رو بهتر است تا ترمیم لثه‌ها و نصب بریج یک‌یک پل دائمی است، در این مدت‌زمان از دندان‌های مصنوعی یا پروتز دندانی موقت استفاده شود.

متخصص درمان ریشه دندان (اندودنتیست)

آیا رشته دندانپزشکی دشوار است؟ آیا رشته دندانپزشکی دشواری هایی دارد؟ در جواب این دو سوال باید اینگونه پاسخ داد که بله رشته دندانپزشکی نیز سختی های خاص خود را دارد. متاسفانه کار دندانپزشکان به نحوی است که آن‌ها باید بیشتر زمان خود را بر روی صندلی بنشینند. به نظر شما یک دندانپزشک چه وظایفی دارد؟ بسیاری از داوطلبان قبل از اینکه به سراغ انتخاب این رشته بروند به دنبال وظایف یک دندانپزشک هستند.

درآمد دانشجویان رشته دندان‌پزشکی

داوطلبان باید دروس تخصصی زمین شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی را به بهترین شکل ممکن برای کنکور سراسری مطالعه کنند تا بهترین درصدها و رتبه‌ها را در کنکور سراسری به دست آورند. دانشجویان پس از گذراندن این دو سال تحصیلی باید در یک آزمون شرکت کنند. قبولی دانشجویان در آزمون علوم پایه به داوطلبان امکان می‌‌دهد تا آن‌ها وارد مرحله بعدی یعنی دوره 4 ساله رشته دندانپزشکی شوند. دوره 4 ساله رشته دندانپزشکی به نام دوره تخصصی همراه با کارآموزی مابین داوطلبان شناخته می‌شود.