دندانپزشکی چیست و دندانپزشک چه کسی است؟ شغل دندانپزشکی دندانپزشکی تهران-یارا مشاور

نظام آموزشی مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. و دهان و صورت، رشته دندانپزشکی کودکان و تخصص پروتزهای دندانی هم شاخه های تخصصی دیگر رشته دندانپزشکی است. وظیفه متخصص این رشته دندانپزشکی درمان های پیچیده ریشه و یا جراحی هایی است که معمولا از عهده توانایی های دندانپزشکان عمومی خارج است. توانایی متخصصان این رشته دندانپزشکی بررسی نمونه های برداشته شده از ضایعات دهان، فک و صورت از لحاظ تشخیص انواع بدخیمی، سرطان و سایر ناهنجاری های بافتی می باشد. امروزه شاهد پیشرفت‌های زیاد در این رشته و تخصصی شدن شاخه‌های این رشته هستیم. به طوری که یک دانشجوی دندان‌پزشکی باید برای اخذ مدرک دکترای عمومی دندان‌پزشکی در یک دورهٔ شش‌ساله تحت آموزش‌های نظری و عملی قرار گیرد که دو سال ابتداییِ این دوره مربوط به علوم پایهٔ پزشکی می‌باشد.

البته در صورت وجود بودجه کافی، دندانپزشک می‌تواند یک مدیر دفتر برای نظارت بر کار روزانه مطب استخدام کند. با این حال، دندانپزشک باید آگاه باشد که داشتن مهارت‌های مدیریتی، به اداره کلی امور کاری کمک خواهد کرد. البته این تخصص ها در حاب حاظر در کلان شهر های بیشتر مراجعه کننده دارد. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز افراد در راستای حفظ و سلامت بهداشت و دندان و همچنین تمایل افراد به انجام کارها زیبایی، این پزشکان دارای فرصت های شغلی خوبی در حال حاظر و در آینده دارند.

  • هيچ درمان جايگزينى مانند حفظ دندانِ طبيعىِ شما، از نظر ظاهر و عملكرد، نمى تواند شما را قانع كند.
  • ما در این مقاله کاری به تخصص های دندانپزشکی نداریم و صرفا تلاش کرده ایم تا در خصوص خدمات و اقداماتی که یک دندانپزشک عمومی به مراجعان ارائه می دهد صحبت کنیم و توضیح دهیم که چرا دندانپزشکان عمومی نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان دارند.
  • اگر داوطلب کنکور تجربی هستید، با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید و این مقاله را تا به انتها بخوانید تا با رشته دندانپزشکی به صورت کامل آشنا شوید.
  • ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت.

گرایش روزافزون داوطلبان به این رشته و مراجعه رو به افزایش شهروندان به شاغلان این حرفه ، می‌تواند اهمیت قابل ملاحظه و نیاز به متخصصان را در این رشته ، حتی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی به وضوح نشان دهد. در این درس در ارتباط با مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث می‌شود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن در این رشته مورد تدریس علمی عملی قرار می‌گیرد. در پزشکی مخصوصا دوره عمومی درس خواندن دوره دانشجویی و تسلط کافی به مباحث کتاب ها در کنار کار بالینی مهم تر از دندانپزشکی است.

رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی مرتبط با نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان انواع بیماریهای دهان و دندان است. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که وظیفه آن حفظ سلامت دهان و دندان است. این علم می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها در مرحله اولیه اطلاع پیدا کند و آنها را درمان کند و از پیشرفت آن جلوگیری کند. این کلینیک در مدت 15 سال سابقه درخشان خود نقش بسزایی در بهداشت و درمان دهان و دندان و ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در غرب تهران و خارج از منطقه داشته است . این مجموعه با دارا بودن محیطی کاملا متفاوت و مدرن و کادری مجرب از دندانپزشکان ارائه دهنده کلیه خدمات رایج و درمان های تخصصی می باشد ،این مرکز مجهز به بخش رادیولوژی ( عکس تمام دندانی ) OPG می باشد .

درآمد دندانپزشکان

متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. تاریخ دندانپزشکی تقریباً به اندازه تاریخ بشریت و تمدن باستانی است که قدیمی‌ترین شواهد آن مربوط به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد است. روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید. شما می‌توانید با بسیاری از خدمات مهم دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان، بلیچینگ، عصب کشی، ترمیم، کامپوزیت ونیر و… دندانپزشک عمومی یا جراح دندانپزشک بعد از گذراندن دوران عمومی می تواند در یکی از رشته های فوق به تحصیل تخصصی بپردازد که این مستلزم قبولی در امتحان جامع تخصصی می باشد. نکته‌ای که در خصوص دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مطرح می‌شود، تعرفه‌های دندان پزشکی و قیمت خدمات دندانپزشکی است.

درباره دکترِتو

می‌توان آن را در مطب دندان پزشکی یا حتی با استفاده از برخی روش‌های خانگی در خانه انجام داد. دندان‌های همه افراد را نمی‌توان سفید کرد، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با دندان‌پزشک خود قبل از هر کاری مشورت کنید. سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند مجله خبری پزشکی پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. خدمات زیبایی برای زیباسازی دندان‌ها و بهبود ظاهر آنها درخواست می‌شود.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و ایپلنتولو…

سیستم محاسبه هوشمند یک قابلیت منحصر بفرد دندانپزشکی سریتاست که با آن می توانید هزینه نهایی خدماتی که میخواهید دریافت کنید را محاسبه نمایید. فرقی نمی کند کجای ایران باشید، از طریق ویزیت مجازی با متخصصان کلینیک سریتا در ارتباط باشید و از آنها مشاوره بگیرید. این متخصص همچنین با انجام رمان ارتودنسی 2 مرحله ای در سنین پایین از بروز مشکلات ناهماهنگی دندان ها جلوگیری میکند و هزینه ارتودنسی احتمالی در آینده را کاهش می دهد. شرکت فاراطب پیشرو از سال ۱۳۷۰در زمینه واردات ، تولید و توزیع ابزارالات و لوازم دندانپزشکی فعالیت می کند. این سابقه طولانی نشان دهنده حسن خدمات دهی ما و جلب اعتماد مشتریان می باشد.