دکتر روان شناس در آمریکا و کانادا مقاله های روان شناس های ایرانی-یارا مشاور

یک روانشناس خوب خصوصیت هایی دارد که وی را در برابر سایر روان شناسان برجسته ميکند . روان شناسی که بتواند رفتاری حرفه ای و درست داشته باشد میتواند به بهبود مراجعین خود کمک شایانی کند. سوال خود را بطور مشخص درباره رشته روانشناسی بالینی مطرح بفرمایید.

  • ممکن است این تجربیات به دلیل چالش‌های شغلی، قبول نشدن در امتحانی مهم، مشکلات اقتصادی، رابطه عاطفی، از دست دادن شخص عزیزی و سوگواری برای تمام این‌ها… باشد.
  • در حالی که یک مدرک پیشرفته روانشناسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شغلی را پیش روی شما باز کند، چندین انتخاب برنامه دیگر وجود دارد که شاید شما نیز بخواهید آنها را در نظر بگیرید.
  • با استفاده از سرویس اسنپ دکتر می توانید 24 ساعته با پزشک متخصص و مشاور روانشناس در ارتباط باشید.
  • خاکی در بیماری های روانی کار می کنند در صورت عدم وجود در یک مادر ، دچار برخی از بیماری های فرسایشی می شوند.

روانشناس راهکارهای صحیح و کاربردی را برای تصمیم‌گیری عاقلانه به شما ارائه می‌دهد و شما را از عواقب انتخاب‌ها و تصمیم‌های اشتباه آگاه می‌کند. روانشناسانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند، افراد حرفه ای هستند که بسیار آموزش دیده هستند و در حوزه های رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان و تغییر رفتار مهارت دارند. روانشناسان با بیماران کار میکنند تا احساسات و نگرشهایشان را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا سالمتر شوند و الگوهای رفتاری موثرتری داشته باشند. روانپزشک متخصصی است که در درمان بیماری های روانی با دارودرمانی تخصص دارد، بدین ترتیب، روانپزشک دکتری است که در مشکلات روانی تخصص دارد.

توضیحاتی در مورد گزینه‌های مدرک درمانگری یا روانشناسی

از آن­جایی­‌که شغل خلبانی ذاتا حساس و تخصصی است، لازم است افرادی برای این حرفه انتخاب شوند که سالم و دارای ثبات روحی باشند و بتوانند تحت فشار عملکرد خوبی از خود نشان دهند. روانشناسان، درگیر تحقیق، تمرین و آموزش در طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است. کار آن‌ها می‌تواند شامل کار با افراد، گروه‌ها، خانواده‌ها و همچنین سازمان‌های بزرگتر در دولت و صنعت باشد. به طور کلی بیشتر روانشناسان به عنوان محقق و هیئت علمی در دانشگاه‌ها و در سازمان‌های دولتی و غیردولتی کار می‌کنند. برخی دیگر عمدتاً به عنوان پزشک در بیمارستان‌ها، مدارس، کلینیک‌ها، مراکز اصلاحی و دفاتر خصوصی کار می‌کنند. برخی هم به عنوان مشاور شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف خدمت می‌کنند و عده کمی از آن‌ها، محقق و پژوهشگر در حوزه سلامت روان هستند.

روان شناس و مشاور

روانپزشکی علم بررسی مشکلات بهداشت روان و تشخیص، مدیریت و پیشگیری از آن‌ها است؛ در واقع روانپزشک بیشتر روی درمان با دارو تمرکز دارد. در حالی که مجله خبری پزشکی کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد. روانکاوها روان درمانگرانی هستند که از نظریه‌های فروید و سایر نظریه پردازان علم روانکاوی پیروی می‌کنند و معمولا بامسائل هیجانی سر و کار دارند و دارو تجویز نمی‌کنند. باید بدانیم در سیستم‌های پیشرفته‌ی درمانی دنیا، تمامی افرادی‌که در یک حوزه کارمی‌کنند، به‌صورت تیم و گروه فعالیت‌می‌کنند.

علاوه بر ترس و فوبیا، افسردگی نیز جزو بیماری‌هایی است که اگر کسی به آن‌ مبتلا شد، برای رهایی از آن باید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کند. اگرچه اکثر افسردگی‌های رایج طی شش ماه و گاها حتی بدون دارو از بین می‌روند، اما گذر از این شش ماه، اغلب می‌تواند بسیار سخت باشد و حتی برخی از افراد در همین دوره تصمیم به خودکشی می‌گیرند. انواع مختلفی از فوبیا وجود دارد همانند کلاستروفوبیا، سوشال فوبیا، فوبیای پرواز، ارتفاع و غیره باشد. فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید می‌شود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند.

مگر تا حالا ریه‌هایی خودتان را به متخصصی که سیگار می‌کشد نداده‌اید؟ دماغتان را جراحی عمل نکرده است که خودش سه کیلو دماغ دارد؟ و …. برای تشخیص بهترین روش درمانی لازم است که قبل از هر چیز معاینه شوید و آزمون های تشخیصی بر روی شما انجام شود. شاید خیلی عجیب باشد که بپرسیمروانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بالاخره هر پرسشی جوابی دارد. از این تفاوت ها می توان به سن ، جنسیت ، قوم و نژاد ، دین ، ملیت ، انواع معلولیت ، زبان گفتار ، گرایش های جنسی و موقعیت های اقتصادی و اجتماعی افراد اشاره کرد .

مشاورۀ آنلاین با دکتر روانشناس مورد نظرتان را رزرو کنید

درواقع باتوجه به فوق‌لیسانسی که گرفته‌اند، می‌توانند به‌مراجعین مشاوره‌دهند. در بسیاری از کشورها، رشته‌ی روانشناسی هم به‌صورت ناپیوسته و هم به‌صورت پیوسته وجوددارد. باید بدانید برای رسیدن به دکترای روانشناسی، زمانی بین ۱۱ تا ۱۵سال احتیاج است. یعنی شخصی‌که به‌درجه دکترای روانشناسی می‌رسد و متخصص بیماری‌های روانی می‌شود، حداقل ۱۰ تا ۱۵سال در دانشگاه و به‌مطالعه گذرانده‌است.

در واقع مهم ترین وظیفه روانشناس در جامعه این است که علم خود را بومی سازی کند و بر اساس فرهنگ، سنن و شرایط اجتماعی آن را بهینه کرده و در بین مردم ترویج دهد. با کلینیک تماس بگیرید با توجه به نیازی که دارید متخصص معرفی میکنن خدمتتون. وی این حس امیدواری که قرار است شرایط بهتر شود را به صورت کلامی و غیر کلامی به شما القا می کند . روانشناس این کار را با لبخند زدن به شما ، تکان دادن سر به نشانه تایید صحبت‌ها و … انجام می ‌دهد .

شواهد متقاعدکننده ای وجود دارد که اکثر افرادی که حداقل چندین جلسه به روانشناس مراجعه می کنند، در مقایسه با افرادی که مشکلات احساسی دارند و درمان نمی شوند، احساس بسیار بهتری دارند. یک مطالعه عمده نشان داد که 50 درصد بیماران پس از هشت جلسه به طور قابل توجهی بهتر شدند، درحالی که 75 درصد افراد تحت درمان تا قبل از شش ماه بهبود پیدا کردند. برای مثال اگر از مشاوره روانشناسی بعد از ازدواج استفاده می کنید، باید به تمام مشکلاتی که با همسر خود دارید بپردازید و آنها را صادقانه مطرح نمائید تا با کمک مشاور بر مشکلات غلبه نمائید. شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مشکلات خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید! پس از انتخاب مشاور خود، تمام مشکلاتی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند. تفاوت میان روانشناس و روانپزشک این است که یک روانشناس در درجه اول، به بیمار افسرده از طریق مشاوره و روان ‌درمانی (گفتار درمانی هم به آن می گویند) کمک می‌کند.