دکتر متخصص داخلی کیست , چه بیماری‌هایی را تشخیص داده و درمان می‌کند؟-یارا مشاور

همچنین اگر مصرف یک دارو منجر به عوارض منفی برای شما شده است باید به پزشک اطلاع دهید. برخی از علائم مانند مشکل در بلع، سوزش سردل، رفلاکس معده و اسهال می‌توانند نگرانی جزئی یا نشانه مشکلی جدی باشند و باید علت بروز این نشانه‌ها مجله خبری پزشکی توسط متخصص گوارش بررسی شود. سیستم تولیدمثل در مردان و زنان با دستگاه ادراری رابطه نزدیکی دارد. برخی از بیماری‌ها ممکن است روی هر دو سیستم تأثیر بگذارد و باید برای درمان آنها پزشک در مورد هر دو سیستم دانش کافی داشته باشد.

دکتر علی اصغر شاه دایی متولد سال ۱۳۴۷ موفق به دریافت مدرک دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران شد. وی همچنین مدرک تخصصی بیماری های داخلی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کرد.ایشان پایان نامه خود درباره درمان های نوین دیابت ارائه داده و در کلینیک های تخصصی دیابت موفقیت بسیاری در زمینه درمان دیابت از خود نشان داده است. دکتر علیرضا عارف زاده متخصص داخلی، غدد درون ریز و رشد و متابولیسم می باشند. دکتر عارف زاده دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند و سپس وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند و مدرک تخصصی خویش را از آن جا دریافت نمودند. دکتر علیرضا عارف زاده متولد سال ۱۳۵۴، فارغ التحصیل در رشته پزشکی عمومی بوده و رشته تخصصی خود در زمینه بیماری های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذراند.

  • حال در این مقاله ی بهترین دکتر داخلی در ایران، شرایط و ویژگی هایی که باید یک دکتر داخلی خوب داشته باشد، با هم دیگر بررسی کردیم.باید بیان کنیم که دکترهایی که در این مقاله معرفی کردیم، صرفا جنبه آشنایی داشته و قصد ما آسان شدن کار شما بوده است.
  • در صورت داشتن هرگونه مشکل، ابتدا لازم است که معاینات اولیه توسط یک دکتر داخلی مانند دکتر ترکی انجام شود و در صورت نیاز به مراقبت های بیشتر از متخصصین دیگر کمک می گیرد.
  • برای مثال توصیه و تجویز غربالگری و آزمایشات پزشکی، ارائه اطلاعات و مشاوره، پیشگیری از بروز بیماری، بررسی علائم حیاتی، تشخیص بیماری، تجویز آزمایش و دارو، اقدامات اورژانسی در حیطه وظایف آنها قرار می‌گیرد.
  • برخی از علائم مانند مشکل در بلع، سوزش سردل، رفلاکس معده و اسهال می‌توانند نگرانی جزئی یا نشانه مشکلی جدی باشند و باید علت بروز این نشانه‌ها توسط متخصص گوارش بررسی شود.
  • تخصص داخلی عمومی یا تخصص داخلی، شاخه‌ای از پزشکی است که پزشک با تحصیل آن، در زمینه شناخت و درمان بیماری‌های اندام‌های داخلی بدن تخصص پیدا کرده و می‌تواند به بررسی علائم و بیماری‌های ارگان‌های مختلف بدن بپردازد.
  • بیشتر اوقات یک متخصص داخلی را با یک پزشک عمومی یا خانواده اشتباه گرفته می گیرند.

بیسینوز (بیماری ریوی) – انسداد راههای هوایی کوچک که به شدت باعث اختلال عملکرد ریه می شود. تشریح تشخیص و مرحله سرطان (توصیف اینکه سرطان در کدام قسمت بدن است و تا کجا گسترش دارد. بافت های کلیه یک بیمار را تحت یک میکروسکوپ بررسی کند تا تعیین کند آیا بیمار نیاز به پیوند دارد یا خیر.

دکتر مونا حجت نیا

پزشکان داخلی همچنین ارزیابی های پیش از عمل را نیز انجام می‌دهند. بیماران ممکن است شرایطی داشته باشند که منجر به بروز عوارضی در طول جراحی شود؛ به همین منظور متخصص داخلی با ارزیابی این شرایط و تعیین اینکه آیا این موارد موانعی برای جراحی هستند یا خیر، ایمنی بیمار را تضمین می کنند. وظیفه متخصص داخلی تشخیص این بیماری بعد از انجام معاینات لازم و انجام آزمایشات ضروری توسط فرد است. متخصص داخلی در واقع باید به درستی نوع این بیماری را تشخیص دهد تا فرد سریعتر مورد درمان قرار بگیرد و در آینده به مشکلات جدی تری برخورد نکند. از آنجایی که پزشک داخلی در طول روز با انواع بیماری ها مواجه می شود لذا باید صبورانه و با حوصله به معاینه افراد بپردازد. بیمار از درد و مریضی خود رنج می کشد حال اگر متخصص داخلی نیز با او بد رفتاری کرده و یا به درستی وضعیت او را بررسی نکند، شرایط روحی برای بیمار بدتر خواهد شد.

بهترین دکتر داخلی در ایران【سال1401】❤️+ لیست ۱۰ تایی

اورولوژیست در تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم ادراری تخصص دارد. برای درمان بیماری‌های مرتبط با اندام‌های تناسلی و غدد فوق‌کلیوی می‌توان به این فوق‌تخصص مراجعه کرد. اما متخصص داخلی باید پس از اتمام دوره دکتر عمومی حدود 3 تا 6 سال ادامه تحصیل دهد تا دررابطه‌با اندام‌ها و سیستم‌های داخلی بدن تخصص کافی کسب کند. متخصصان داخلی می‌توانند پس از پایان این دوره برای دریافت مدرک فوق‌تخصص اقدام کنند. یائسگی پایان چرخه قاعدگی بوده و درصورتی‌که شخص 12 ماه پریود نشود، تشخیص داده می‌شود.

در کنار خستگی ممکن است بیماری های دیگری مانند دیابت و نارسایی احتقانی قلب ظاهر شود. متخصص داخلی معمولا برای مشخص شدن علت خستگی ممکن است معاینه فیزیکی، سابقه پزشکی و آزمایش خون را برای فرد انجام دهد. دکتر سید امیر طاهری متخصص بیماری های داخلی، فوق تخصص گوارش، کبد و مجرای صفراوی می باشد. عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، عضو انجمن اورولوژي ايران، عضو انجمن اورولوژي اروپا، عضو انجمن اورولوژي امريكا، عضو انجمن … این دسته از پزشکان نیز می‌توانند کلیه اقدامات متخصصان داخلی را انجام دهند.

سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر داخلی در ایران آشنا کند و آرزومندیم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، هم چنین در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید. معاینه و بررسی کامل بیمار و انجام تمامی آزمایشات موردنیاز به منظور تشخیص بیماری از وظایف ابتدایی بهترین دکتر داخلی در ایران می باشد. پزشکان ویزیت کننده، اساتید مجرب و متبحر دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، عضو انجمن بيهوشي … برای مثال می‌توان به نوع بیماری، شیوه‌های تشخیص و اقدامات درمانی اشاره کرد.

دکتر كامران بابازاده

اما می‌تواند در زانو، مچ پا، دست، مچ دست یا آرنج هم به وجود بیاید. در نقرس حملات ناگهانی بوده و از علائم آن می‌توان به درد شدید، قرمزی و تورم اطراف مفاصل اشاره کرد. آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها حمله می‌کند.

اگر دچار مشکلات پزشکی گیج‌کننده‌ای هستید و نمی‌دانید مشکل از کدام اندام یا سیستم است، باید به دکتر داخلی مراجعه کنید. دکتر فروغ سبزقبایی پس از گذراندن دوره تخصصی خود، دوره فوق تخصصی نفرولوژی یا بیماری های کلیه و فشارخون را در دانشگاه علوم پزشکی ایران سپری کردند و در نهایت بورد فوق تخصصی را از آن خود کردند. ایشان عضو انجمن نفرولوژی ایران، عضو انجمن جهانی نفرولوژی و هم چنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند. دکتر منصوره فریدنیا فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران می باشد. دارای دکترای تخصصی در رشته بیماری های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد. یک پزشک داخلی لازم است که مانند تمامی دانش‌ آموختگان رشته ‌های تخصصی پس از ورود به دانشکده پزشکی ۷ سال پزشکی عمومی را بگذراند.