رشته دندانپزشکی معرفی رشته گرایش ها بازار کار

از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد. خطر ابتلا به بیماری های واگیر دار و عفونی برای دندانپزشکان بیشتر است. البته با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی این اتفاقات رخ نخواهند داد. یک دندانپزشک عمومی نسبت به پزشک عمومی می تواند درآمد بسیار بهتری داشته باشد. در این تخصص به تهیه عکس های رادیولوژی از دهان و دندان پرداخته می شود.

  • در واقع هرگونه عفونت در ناحیه دهان به ویژه عفونت ناشی از بیماری های پیرامون دندان و لثه و چرکی که بین فاصله دندان و لثه تجمع می کند، می تواند وارد جریان خون شده و در نهایت سبب سکته قلبی، سکته مغزی یا حتی مرگ شود.
  • دوره 4 ساله رشته دندانپزشکی به نام دوره تخصصی همراه با کارآموزی مابین داوطلبان شناخته می‌شود.
  • علت نبود پذیرش دندان‌پزشکی، پزشکی و داروسازی بدون کنکور، وجود رقابت بالا و حساسیت این رشته‌ها می‌باشد.
  • برخی از بیماری های مربوط به دهان، فک و صورت نیاز به بررسی دقیق و آزمایشگاهی دارد.
  • در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند.

Root canal therapy درمان ریشه دندان یا Root canal therapy یا اندو، به عمل درمان مجرای اعصاب دندان که همان… یکی دیگر از رویکردهایی که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود، لکه‌گیری است. در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند. در نتیجه بروز چنین مشکلی، ریشه‌های دندان بیش از حد نرمال نمایان شده و ظاهری نامطلوب به چهره فرد می‌دهند.

دروس تخصصی دندانپزشکی

در بهار سال ۱۳۹۷ با هدف ارائه ی خدمات نوین و پیشرفته دندانپزشکی در تهران افتتاح گردید . کلینیک دندانپزشکی آرکا یکی از مجهز ترین کلینیک های دندانپزشکی در ایران … یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، انجام کامپوزیت دندان است. درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود.

کارنامه قبولی رشته 99 – 1400 و حداقل درصد لازم برای دانشگاه سراسری

این پلاک‌ها اسیدی تولید می‌کند که دندان‌ها و بافت لثه را فرسایش می‌دهد. اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند. ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد. ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود.

امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور به چه صورت است؟

به پزشکی که در طول دوران تحصیلی موضوعاتی مثل مراقبت از دهان، لثه، دندان کودکان و نوزادان را مورد بررسی قرار می‍دهد و تخصصش در این رشته است، دندانپزشک اطفال و کودکان گفته می‌شود. در واقع در ایران برای بسیاری از رشته ها مرجع دقیق نیست که بتوانیم حقوق مشاغل را به طور واضح و شفاف ببینیم. دانشجویان در این دوره به دلیل گذراندن دوره کارآموزی به همراه اساتید خود از نزدیک با بیماری های دهان و دندان آشنا می شوند و می توانند مانند دندان پزشک عمومی به تشخیص در درمان آن بیماری بپردازد. بورد تخصصی یا آزمون دانش نامه تخصصی ، یک امتحان جامع کشوری است که در پایان دوره چند ساله هر رشته تخصصی به صورت نظری و عملی برگزار می شود و متخصصینی که در آن قبول شوند دارای بورد تخصصی نامیده می شوند‌. معمولا این متخصصین در کلینیکهای تخصصی رادیولوژی دندانپزشکی مستقر هستند و بر تهیه عکسهای رادیوگرافیک نظارت کرده و در صورت وجود شواهدی از بیماری در نواحی فک و صورت آنرا به دندانپزشک معالج یادآوری می نمایند.

یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند. شهریه متغیر نیز با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می‌شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد. شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود. در واقع ۳۶ نفر از ۶۰ نفر بومی آن ناحیه و ۲۴ نفر باقی مانده از نواحی دیگر خواهند بود. در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته می‌شود.

داوطلبان در دوره تخصصی 5 ساله با دو بازه زمانی متفاوت روبه‌رو هستند. بازه زمانی اول یک مدت زمان یک سال و نیم و بازه زمانی دوم یک مدت زمان سه و نیم ساله است. دوره اول که شامل دروس پایه است با 43 واحد در اختیار دانشجویان رشته دندانپزشکی قرار می‌گیرد. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته دندانپزشکیاست. افرادی که به دنبال قبولی در رشته دندانپزشکی هستند باید بدانند که این رشته درآمد بسیار مناسبی دارد. این رشته جزو رشته‌های پردرآمد گروه تجربی است و فارغ‌التحصیلان این رشته از لحاظ مالی نباید نگران باشند.