رشته دندانپزشکی معرفی رشته گرایش ها بازار کار

عرض ادب و احترام، از نظر سنی ممکنه در استخدام مراکز دولتی به مشکل برخورید اما بازهم دقیق نمیشه گفت که تا اون زمان شرایط استخدام به چه شکل باشه و امروزه اکثر دندان پزشکان مطب شخصی دارند و یا در کلینیک ها مشغولند که سن مطرح نیست. در مورد رتبه قبولی هم بستگی داره کدوم دانشگاه مدنظرتونه اما به طور کلی برای اطمینان خاطر باید رتبه زیر 1000 رو در نظر بگیرید. بورسیه‌های دندان‌پزشکی ترکیه، هزینه‌های شهریه و خوابگاه دانشجویی و بیمه دانشجویان را پوشش می‌دهد. هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور سالانه در حدود 20 هزار دلار می‌باشد. هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه سالانه در حدود 2 هزار دلار می‌باشد، این مبلغ برای ایرانی‌ها کم‌تر و در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.

  • داوطلبان با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانند یکی از گرایش‌های زیر را برای تخصص خود در رشته دندانپزشکی انتخاب کنند.
  • درسته هردو سختی‌های خودشونو دارن ولی اگر هدفتون هست ارزش داره که زمان بگذارید برای پزشکی، البته شرط دارا بودن استعداد هم لازمه و باید واقعأ توانایی کار داشته باشید.
  • که تمامی این شرایط را می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.
  • هجدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور ۱۵ دی ماه برگزار می شود.
  • اغلب این روش برای کودکان به منظور بهبود ظاهر فک انجام می شود اما امروزه این روش فقط برای کودکان استفاده نمی‌شود و بزرگسالان نیز برای رفع اشکال و ظاهر زیبای دندان هایشان به فکر ارتودنسی هستند.

این روش توسط دندانپزشک انجام می‌شود اما بهتر است برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد. امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم دست یابد. ایستادن مداوم و خم شدن از جمله سختی های شغل دندانپزشکی است که به مرور زمان می توانند مشکلاتی مانند آرتروز، کمر درد، درد مفصل، گردن درد، واریس را برای فرد به بیاورد.

دندانپزشکی رشته ای است که جسم فرد عمل کننده را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، دندانپزشک باید صبر و حوصله کافی جهت انجام درمان مقتضی را داشته باشد چون اصولا درمان های دندانپزشکی زمانبر هستند. اصلی ترین نیاز دندانپزشکان برای ورود به شغل دندانپزشکی است تا بتوانند سطح علمی خود را مطابق با مقالات بروز جهانی ارتقا دهند.

متخصص درمان ریشه ( اندودنتیست)

طول این دوره 4 سال می باشد و دانشجویان در این دوره دروس اختصاصی را بصورت نظری، عملی و نظری _ عملی در کلاس، آزمایشگاه، پری کلینیک، کلینیک‌های دندان‌پزشکی، بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی _ درمانی می‌گذرانند. شرط ورود به مرحله دوم، قبولی در امتحان جامع علوم پایه دندان‌پزشکی است و شرط فراغت از تحصیل، گذراندن کلیه واحدهای درسی و دفاع از پایان‌نامه در پایان مرحله دوم می‌باشد. براساس آخرین آمار، در مجموع 37 دانشگاه دولتی و 19 پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان‌پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. در پنل پزشکان دکترتو می‌توانید از بهترین دندان‌ پزشک در شهر خود نوبت اینترنتی بگیرید، یا اینکه می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان استفاده کنید.

پایه یازدهم

تحصیل دندان‌پزشکی در این کشور ۴ تا ۶ سال زمان می‌برد و از جمله شروط اخذ پذیرش از دانشگاه دندان‌پزشکی کانادا، داشتن معدل حداقل ۱۵ برای مقاطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی (نظام قدیم) و همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶.۵ است. با این حال، مطمئنأ با پيشرفت بهداشت دهان و دندان، فرصت‌های شغلی دندان‌پزشكان عمومی كاهش پيدا كرده است و البته افزايش تعداد دندان‌پزشكان جوان بي‌كار تنها مشكل ايران نيست! چرا که طبق بررسی‌ها و پيش‌بينی‌های جوامع علمی بین‌الملل، در سال 2030 ميلادی، بهداشت دهان و دندان مردم به اندازه‌ای خوب خواهد بود كه دندان‌پزشكی عمومی به بخشی از پزشكی عمومی برخواهد گشت و رشته دندان‌پزشكی تنها جنبه تخصصی خواهد داشت. بنابراین، شهریه‌ها با توجه به سطح‌بندی واحدهای دانشگاهی و وضعیت رشته‌ها مشخص می‌شود. این نشان دهنده برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای افزایش کیفیت خدمات آموزشی و عدالت آموزشی است.

دانشجویان در این دوره 2 ساله به یکی از مناطق محروم اعزام می‌شوند و به افراد خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند. البته به این نکته توجه داشته باشید که داوطلبان در این دوره به صورت ماهیانه حقوق نیز دریافت می‌کنند. بنابراین طرح دندانپزشکی نیز مانند 11 رشته دیگر گروه تجربی دارای طرح اجباری است. هر داوطلبی با توجه به علاقه خود به سراغ انتخاب یک رشته تحصیلی می‌رود. داوطلبانی که قبل از انتخاب رشته تحصیلی تمامی جوانب مثبت و منفی یک رشته تحصیلی را در نظر می‌گیرند شانس بیشتری برای موفقیت در آن رشته دارند.

روکش‌های زیبایی دندان (لمینت دندان یا وینر)

این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. بعدها مسئلهٔ آموزش دندان‌پزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر فالک کوش میلچارسکی، دکتر محسن سیاح و برخی دیگر از دندان‌پزشکان آن زمان دانست. دندان‌پزشکی، که شاخه‌ای از پزشکی بود، تنها کلاس طب (پزشکی) تا سال ۱۲۹۷ خورشیدی در مدرسهٔ دارالفنون بود.

اغلب این روش برای کودکان به منظور بهبود ظاهر فک انجام می شود اما امروزه این روش فقط برای کودکان استفاده نمی‌شود و بزرگسالان نیز برای رفع اشکال و ظاهر زیبای دندان هایشان به فکر ارتودنسی هستند. یکی از بهترین روش ها برای زیبایی دندان این روش است، همانطور که می‌دانید دندان های سفید و تمیز ظاهری زیبا دارند و باعث لبخندی جذاب در صورت شما می‌شوند پس اگر به دنبال سفید شدن دندان هایتان هستید این روش را به شما توصیه می‌کنیم. وقتی لثه تحلیل برود، علاوه بر بیش از حد نمایان شدن ریشه دندان ها که ظاهر نازیبایی به لثه ها می‌دهد باعث خرابی ریشه دندان ها و در نتیجه از دست دادن دندان ها می شود.

یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی به مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی مربوط می‌شود. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر است؟ مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 سال است. این بدین معنی است که داوطلبان برای فارغ‌التحصیلی از این رشته باید یک مدت زمان 6 ساله را سپری کنند. دوره 2 ساله در رشته دندانپزشکی به دوره علوم پایه معروف است و داوطلبان در این دوره تنها مفاهیم علوم پایه را مطالعه می‌کنند.