رشته دندانپزشکی چند ترم است؟ راهنما جامع  تحصیلی ایران تحصیل-یارا مشاور

اما به‌هرحال قیمت خدمات دندانپزشکی قطعا باکیفیت این خدمات مرتبط است. این امر قطعا در کاهش هزینه‌های درمان و خدمات دندانپزشکی نیز مؤثر خواهد بود. از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد. ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت. ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است. با جراحی در فک ثابت می‌شود و می‌توان یک دندان مصنوعی یا پروتز در بالای آن قرارداد.

  • درس رادیولوژی یکی از درسهای دندان‌پزشکی و از علوم اساسی جهت دستیابی و شناسایی حالات طبیعی و غیرطبیعی استخوان فکها و دندانها می‌باشد.
  • چون دندانپزشک با بزاق و خون سروکار دارد و این موضوع می تواند در صورت اهمیت ندادن به مسائل بهداشت سلامت خود دندانپزشک و خانواده اش و بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.
  • پریودنتیست یا متخصص لثه، وظیفه تشخیص و درمان بیماری های لثه و دیگر بافت های نرم دهان را بر عهده دارد.
  • درآمد ماهیانه جراحی دهان و فک و صورت حداقل 30 میلیون تومان در ماه است.
  • همان‌طور که مشاهده کردید، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود و از مراقبت‌های اولیه گرفته تا ویزیت‌های دندان پزشکی، معاینات دوره‌ای تا خدمات ترمیمی و زیبایی متفاوت است.

درست مانند سایر رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی، حرفه دندان پزشکی نیز تخصص‌های متفاوتی دارد. از دندان پزشکی عمومی گرفته تا متخصص ارتودنسی، جراح دندان پزشکی، متخصص ریشه و ترمیم دندان همگی گزینه‌های متعددی هستند که باید باتوجه‌به نوع مشکل و درمان موردنیاز به آنها مراجعه کرد. برای مثال برای دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مختص کودکان و خردسالان، باید به مطب دندان پزشکی اطفال مراجعه کرد. به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دوساله حتما برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه شود. در زمان مراجعه برای دریافت انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، متخصص دندان پزشکی با پرسیدن سؤالاتی عمومی در خصوص شرایط دندان‌ها اطلاعات لازم را به دست می‌آورد.

ایمپلنتولوژیست ،لامینیت ،دندانپزشک،اطفال، ای…

بازار کار رشته مجله خبری پزشکی در ایران به این بستگی دارد که آیا دندانپزشکان می خواهند در زمینه خاصی از دندانپزشکی تخصص داشته باشند یا دندانپزشکی عمومی را انجام دهند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره مشکلات مربوط به دهان، دندان و فک خود به دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور مراجعه نمایید. در صورتی که درمان شما نیاز به تخصص خاصی داشته باشد به دندانپزشک متخصص ارجاع داده می شوید.

برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند. همچنین دانشجوی این رشته باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشد چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان نیاز به دستهایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.

واژینوز باکتریال چیست؟ علائم، علت و راه های درمان آن

همچنین انجام معاینات، رادیوگرافی (پرتونگاری) و تشخیص نیز از جمله اقداماتی است که این افراد قادر به انجام آن هستند. دندانپزشکان همچنین می‌توانند داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای مورد استفاده در مدیریت بیماری را تجویز کنند. بسته به تابلوهای صدور مجوز آن‌ها، ممکن است دندانپزشکان عمومی نیاز به آموزش‌های اضافی برای انجام ایمپلنت، دندانپزشکی زیبایی و غیره داشته باشند. بیشتر درمان‌های دندانپزشکی برای جلوگیری یا درمان دو بیماری شایع دهان انجام می‌شود که عبارتند از پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال (بیماری لثه یا پیوره). درمان‌های معمول شامل ترمیم دندان‌ها، استخراج یا برداشتن جراحی دندان‌ها، ترمیم ریشه، درمان کانال ریشه اندودنتیک و دندانپزشکی زیبایی است. وظیفه اصلی یک دندانپزشک تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان است و به همین علت شاید بهتر باشد این رشته را دهان پزشکی نامید.

متخصص درمان ریشه ( اندودنتیست)

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی برای دندان‌ها، روش کرادینگ دندان است. در کرادینگ دندان متخصص زیبایی دندان از یک سری ترکیبات و متریال ترمیمی استفاده می‌کند تا با استفاده از آنها، دندان‌ها را منظم و مرتب کند و عیوب ظاهری دندان‌ها را برطرف کند. همه افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های سالم به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارند. داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم مدیون مراقبت‌های مداوم و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است. زیبایی، تمیزی، سالم‌بودن و یکدست‌بودن دندان‌ها می‌تواند به یک لبخند زیبا بیانجامد و این لبخند زیبا نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد.

بعد از اینکه تحصیلات خود را در این رشته تمام کردید، می توانید وارد بازار کار شوید؛ اما قبل از آن نیاز است یک سری نکات را بدانید. هریس اولین دانشکده دندانپزشکی جهان را در بینبرج، اوهایو شروع کرد و به ایجاد دندانپزشکی به عنوان یک حرفه بهداشتی کمک کرد. این دانشکده در ۲۱ فوریه ۱۸۲۸ افتتاح شد و امروز موزه دندانپزشکی است. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می باشد. دندانپزشک متخصص از عمل جراحی هایی که روزانه انجام می دهد ، درآمد مجزایی خواهد داشت و اگر در ماه فقط 10 عمل جراحی داشته باشد ، می تواند ماهانه حدود 10 میلیون تومان نیز از طریق جراحی کسب کند. همچنین بازار کار خوبی را در میان کشور های اتریش و اسپانیا را داراست ومیزان در آمد آن بستگی به تخصص و مهارت فرد و بازاریابی و معرفی خود دارد.