رشته پزشکی زنان چیست و متخصص زنان چه کار می کند ؟ درمانکده

پزشکان به کمک دکترتو می‌توانند امکان نوبت دهی اینترنتی و مشاوره تلفنی خود را فعال کنند. به این ترتیب بیمار برای نوبت گیری از دکتر نیاز به روش‌های سنتی مثل تلفن زدن یا مراجعه حضوری ندارد. برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید. همچنین هر زمانی که علائمی در دستگاه تناسلی دارید که شما را نگران کرده است باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

  • کافی است ابتدا شهر خود را انتخاب کنید، لیست پزشکان را ببینید و با توجه به امتیاز و نظرات سایر بیماران درباره دکتر، نوبت خود را رزرو کنید.
  • در این مطلب از درمانکده با رشته پزشکی زنان بیشتر آشنا می‌شوید و می‌خوانید که متخصص زنان چه کار می کند.
  • در واقع بسیاری از پزشکان در تخصص های مختلف، از جمله بهترین متخصص زنان و زایمان، پس از پایان دوره آموزشی تئوری خود، دوره های آموزشی عملی را زیر نظر بهترین و مجرب ترین پزشکان می گذرانند.
  • صدها پزشک پذیرش۲۴ آماده ویزیت حضوری و پاسخگویی بهسوالات پزشکیشما هستند.

حوزه ی فعالیت ایشان در زمینه ی جراحی زیبایی زنان ، جلوگیری از بارداری ، نازایی ناباروری و مشکلات جنسی آقایان، انتخاب و تعیین جنسیت فرزند، عمل های جراحی زنان سرطان های زنان بیماری های زنان می باشد. ساده‌ترین راه برای نوبت اینترنتی بهترین دکتر زنان و زایمان و نازایی، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو می‌باشد. دکتر زنان و زایمان و نازایی در دو حیطه‌ی بیماری‌های زنان و مراقبت‌های زایمان فعالیت می‌کنند. تمامی بیماری‌های مرتبط با زنان و همچنین مسائل مربوط به بارداری، قبل از حاملگی و دوره‌ی بعد از زایمان (نفاس) و عمل سزارین در حوزه ی فعالیت های دکتر متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص زنان است.

متخصص زنان و زایمان و ناباروری

به صفحه مشاوره آنلاین زنان و زایمان بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. انجام معاینات لگن، انجام تست پاپ اسمیر، انجام معاینات پستان که حتما باید توسط دکتر متخصص زنان انجام شود. قبل از هر اقدامی تصمیمتان برای بدنیا آوردن کودک در خانه را با پزشک در میان بگذارید، او به شما کمک خواهد کرد تا از خطرات احتمالی اینکار بکاهید.

مراقبت های دوران بارداری

یکی از روش های مراقبت از سلامتی به طور مداوم استفاده از ارتباط غیر حضوری با پزشکان است که هدف اصلی سامانه ی رسا ست. از جمله روش های درمانی و مراقبتی برای کاهش عوارض و علائم یائسگی، ورزش، تغذیه مناسب، هورمون تراپی و استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی و سنتزی مانند ویتامین های ای و سی و فیتواستروژن ها هستند. این روش ها، میزان مصرف داروها و ورزش های مناسب این دوره را متخصصین زنان و زایمان تجویز می کنند.

رشته پزشکی زنان و زایمان بر بیماری‌های دستگاه تولید مثل زنان، بیماری‌های پستان مرتبط با این رشته و مراقبت مادر و جنین در حین بارداری و زایمان تمرکز دارد. متخصص زنان و زایمان یکی از پزشک‌هایی است که همه خانم‌ها در طول عمر خود باید به او مراجعه کنند. در این مطلب از درمانکده با رشته پزشکی زنان بیشتر آشنا می‌شوید و می‌خوانید که متخصص زنان چه کار می کند.

طول دوره آموزشی پزشکی زنان و زایمان چه قدر است؟

در این قسمت قصد داریم به صورت مختصر در زمینه درمان این بیماری ها که توسط بهترین متخصص زنان در تهران انجام می شود برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم. لاپاراسکوپی یکی از تکنیک های جراحی است که توسط دستگاه لاپاراسکوپ برای درمان و رفع برخی مشکلات انجام می شود و از خدمات بهترین متخصصان زنان می توان به درمان بیماری های زنان و مشکلات جراحی لاپاراسکوپی اشاره کرد. یکی از مهم ترین خدمات متخصص زنان و زایمان، انجام جراحی های زیبایی برای خانم ها مانند لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و پرینورافی می باشد. انجام این جراحی های پلاستیک می تواند به افزایش اعتماد به نفس زنان و همچنین افزایش میل جنسی و بهبود روابط زناشویی کمک کند. گاهی هم ممکن است با تخصصی به نام OB-Gyn (با تلفظ اُ بی جین) مواجه شوید. منظور از OB-Gyn همان چیزی است که در ایران با نام «دکتر زنان و زایمان» شناخته می‌شود.

مثلا اگر درد، خونریزی غیر طبیعی رحم، ورم یا هر مشکلی در لگن، واژن، رحم یا تخمدانها احساس میکنید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود. در هنگام مراجعه به متخصص زنان سعی کنید راحت باشید و همه سوالات خود را بپرسید تا تشخیص و درمان درست پیش برود. مهم است بدانیم که ماما پزشک نیست اما متخصص زنان و زایمان دوره ی پزشکی عمومی را گذرانده سپس در حوزه ی تخصصی زنان و زایمان برای کلیه ی مشکلات و بیماری ها و عمل های جراحی مختص بانوان آموزش دیده و تجربه کسب کرده است. متخصصان زنان و زایمان برای درمان و جراحی پیچیده ترین بیماری های این زمینه آماده شده اند و لازم است که برای این موارد و زایمان های غیر طبیعی مثل سزارین به ایشان مراجعه شود. دکتر بیتا سجادی پور جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی می باشد.

حتی ممکن است تعدادی از دکترهای زنان و زایمان که در بخش زایمان تخصص دارند، ترجیح بدهند فقط در زایمان طبیعی حضور داشته باشند و در جراحی‌هایی مثل سزارین دخالت نکنند. خونریزی نامنظم، تخلیه واژنی، درد کمر و لگن، ورم پا، خستگی و کاهش وزن نیز از دیگر علائم آن است. متخصص و جراح زنان و زایمان با تجویز آزمایش پاپ‌اسمیر، واکسن‌های HPV و آزمایش HPV می‌تواند از رشد زخم‌های سرطانی نشده جلوگیری کند. در صورتی که این تغییرات تحت کنترل نباشد، باید از مشاوره‌های متخصص و جراح بیماری‌های زنان و زایمان استفاده کرد.