رشته پزشکی زنان چیست و متخصص زنان چه کار می کند ؟ درمانکده

در زمان مقرر به پزشک مراجعه کنید و اطلاعات نوبت دریافتی را به منشی و پزشک ارایه کنید. در صورتی که خطر ابتلا به بیماری ویروس پاپیلومای انسانی در شما بیشتر باشد ممکن است توصیه شود واکسن بزنید. اگر پزشک نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد ممکن است آزمایش خون یا ادرار یا سونوگرافی برایتان نسحه کند. این بخش هرگز بازگشت نخواهد داشت مگر فرد باردار شده و در اثر تغییرات هورمونی، تغییراتی در ناحیه تناسلی ایجاد شود. این موضوع خود گواه محکمی است که نشان می دهد چقدر تجربه و توانایی عملی می تواند موفقیت درمان را افزایش دهد. علاوه بر دانش و آگاهی، از دیگر معیارهایی که تاثیر بسیار بالایی دارد، ویژگی پزشکانی است که باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند.

  • هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان زنان و زایمان تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب، مشکل خود را درمان کنید.
  • ماما ها می توانند به تنهایی مراحل زایمان طبیعی را انجام داده و از نوزاد و مادر مراقبت جسمی و روحی داشته باشند.
  • توجه داشته باشید که زنان متاهل که ممکن است در زمان رابطه جنسی با همسر خود دچار مشکلاتی از قبیل زگیل و تبخال ناحیه تناسلی و یا حتی مشکلات دیگری مانند ایدز و هپاتیت شوند، باید در مدت زمانی کوتاه تری (حداقل دو بار در سال) به پزشک مراجعه کنند.

سعی نکنید با استفاده از عطر و ادکلن، بوی مطبوعی در ناحیه تناسلی ایجاد کنید. اگر بوی بدنتان طبیعی باشد که هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر بوی غیر طبیعی بدهد باید پزشک از آن مطلع شود. از دو روز پیش از معاینه زنان، از فعالیت جنسی، دوش واژنی یا استفاده از تامپون پرهیز کنید. برای خانم ها عفونت های مختلفی مانند کاندیدیازیس، عفونت های تناسلی مثل تریکومونیازیس یا عفونت های مجاری ادراری وجود دارد که برای درمان آن ها باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

دکتر پریسا علمی جراح و متخصص بیماریهای زنان زایمان و نازایی هستند. دکتر علمی در سال ۱۳۷۶ از رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ‌التحصیل شده است. وی درسال ۱۳۸۰ بورد سراسری تخصصی جراحی زنان و زایمان و نازایی را بارتبه ممتاز اخذ نموده است.دکتر علمی دوره های تکمیلی در رشته های لاپاراسکوپی را در دانشگاه تهران و هندوستان ، و دوره تکمیلی سونوگرافی تخصصی زنان و جنین را در بیمارستانهای تخصصی ایران و امارات با موفقیت سپری کرده اند. ملاک دکترتو برای انتخاب دکتر متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب؛ رای و نظر مراجعه‌کنندگان هر پزشک است. با مراجعه به لیستی از بهترین دکتر زنان در دکتر تو و کلیک بر پروفایل هر پزشک، نظرات و امتیاز کاربران را مشاهده کرده و نوبت دکتر زنان مورد نظر خود را ثبت کنید.

جدید ترین آپدیت ها را در ایمیل خود دریافت کنید !

هنگامی که زنان یائسه می شوند ،چرخه ی قاعدگی آنان متوقف شده و توانایی باروری خود را از دست می دهند. در این زمان تخمدان ها به میزان کمتری هورمون های زنانه به خصوص استروژن ترشح می کنند و سبب بروز عوارض یائسگی می شوند. گر گرفتگی ،تپش قلب ،نعریق ، اضطراب و بی خوابی علائمی هستند که در گذر زمان از بین می روند اما مشکلاتی از قبیل خطر ابتلا به پوکی استخوان ، بیماری های قلبی و عروقی و افسردگی همواره وجود خواهند داشت. برای درمان ناباروری با توجه به علت اصلی آن درمان های مختلفی وجود دارد . این درمان ها شامل درمان های دارویی، تلقیح داخل رحمی، جراحی و روش های کمک باروری مانند ivf یا لقاح خارج از رحم، استفاده از تخمک اهدایی و یا رحم اجاره ای می شود.

دکتر پری ماه کلینی

یکی از روش های مراقبت از سلامتی به طور مداوم استفاده از ارتباط غیر حضوری با پزشکان است که هدف اصلی سامانه ی رسا ست. از جمله روش های درمانی و مراقبتی برای کاهش عوارض و علائم یائسگی، ورزش، تغذیه مناسب، هورمون تراپی و استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی و سنتزی مانند ویتامین های ای و سی و فیتواستروژن ها هستند. این روش ها، میزان مصرف داروها و ورزش های مناسب این دوره را متخصصین زنان و زایمان تجویز می کنند.

جدیدترین آدرس، تلفن مطب، ساعت کاری، سوابق کاری و علمی، رزومه و تحصیلات پزشکان تهران را در سایت پذیرش۲۴ مشاهده نمایید. با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید.

به صفحه مشاوره آنلاین زنان و زایمان بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. انجام معاینات لگن، انجام تست پاپ اسمیر، انجام معاینات پستان که حتما باید توسط دکتر متخصص زنان انجام شود. قبل از هر اقدامی تصمیمتان برای بدنیا آوردن کودک در خانه را با پزشک در میان بگذارید، او به شما کمک خواهد کرد تا از خطرات احتمالی اینکار بکاهید.

مثلا اگر درد، خونریزی غیر طبیعی رحم، ورم یا هر مشکلی در لگن، واژن، رحم یا تخمدانها احساس میکنید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود. در هنگام مراجعه به متخصص زنان سعی کنید راحت باشید و همه سوالات خود را بپرسید تا تشخیص و درمان درست پیش برود. مهم است بدانیم که ماما پزشک نیست اما متخصص زنان و زایمان دوره ی پزشکی عمومی را گذرانده سپس در حوزه ی تخصصی زنان و زایمان برای کلیه ی مشکلات و بیماری ها و عمل های جراحی مختص بانوان آموزش دیده و تجربه کسب کرده است. متخصصان زنان و زایمان برای درمان و جراحی پیچیده ترین بیماری های این زمینه آماده شده اند و لازم است که برای این موارد و زایمان های غیر طبیعی مثل سزارین به ایشان مراجعه شود. دکتر بیتا سجادی پور جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی می باشد.