رقص سالن رقص می تواند آتروفی مغز مرتبط با افزایش سن را در هیپوکامپ کاهش دهد (و بیشتر از راه رفتن روی تردمیل!)


رقص در سالن اجتماعات می تواند عملکردهای شناختی را بهبود بخشد و آتروفی مغز را در افراد مسن که در معرض خطر ابتلا به بیماری آ،ایمر و سایر اشکال زوال عقل هستند، کاهش دهد. این یافته کلیدی تیم من است که اخیراً منتشر شده است مطالعه در مجله پیری و فعالیت بدنی.

در مطالعه خود، 25 بزرگسال بالای 65 سال را در شش ماه ک، های رقص باله که دو بار در هفته برگزار می شد یا شش ماه ک، های پیاده روی روی تردمیل دو بار در هفته ثبت نام کردیم. هیچ یک از آنها درگیر رقص رسمی یا سایر برنامه های ورزشی نبودند.

هدف کلی این بود که ببینیم هر تجربه چگونه بر عملکرد شناختی و سلامت مغز تأثیر می گذارد.

در حالی که هیچ یک از داوطلبان مطالعه تشخیص زوال عقل نداشتند، همه آنها در حداقل یکی از تست های غربالگری زوال عقل ما کمی کمتر از حد انتظار عمل ،د. ما دریافتیم که افراد مسن‌تری که شش ماه رقص اجتماعی و آنهایی که شش ماه پیاده روی روی تردمیل را به پایان رسانده‌اند، عملکرد اجرایی خود را بهبود بخشیده‌اند – اصطلاحی جامع برای برنامه‌ریزی، استدلال و پردازش وظایفی که نیاز به توجه دارند.

با این حال، رقصیدن نسبت به راه رفتن روی تردمیل در یک معیار عملکرد اجرایی و سرعت پردازش، که مدت زم، است که برای پاسخ دادن به اطلاعات یا پردازش اطلاعات لازم است، پیشرفت های قابل توجهی بیشتری ایجاد کرد. در مقایسه با پیاده‌روی، رقصیدن همچنین با کاهش آتروفی مغز در هیپوکامپ مرتبط بود – ناحیه‌ای از مغز که کلید عملکرد حافظه است و به‌ویژه تحت تأثیر بیماری آ،ایمر قرار دارد. محققان همچنین می‌دانند که این بخش از مغز ما می‌تواند در پاسخ به تمرینات هوازی دچار نوروژنز شود – یا سلول‌های عصبی جدید رشد کند.

در حالی که چندین مطالعه قبلی نشان می دهد که رقص اثرات مفیدی بر عملکرد شناختی در افراد مسن دارد، تنها چند مطالعه آن را به طور مستقیم با تمرینات سنتی مقایسه کرده اند. مطالعه ما اولین مطالعه ای است که عملکرد شناختی بهتر و بهبود سلامت مغز را پس از رقص نسبت به پیاده روی در افراد مسن در معرض خطر زوال عقل مشاهده می کند. ما فکر می‌کنیم که رقص اجتماعی ممکن است مفیدتر از پیاده‌روی باشد، زیرا از نظر فیزیکی، اجتماعی و شناختی نیاز دارد – و بنابراین شبکه وسیعی از مناطق مغز را تقویت می‌کند.

در حین رقصیدن، نه تنها از نواحی مغزی که برای حرکت فیزیکی مهم هستند استفاده می کنید. شما همچنین به نواحی مغزی تکیه می کنید که برای تعامل و سازگاری با حرکات شریک رقصتان مهم هستند، و همچنین به نواحی ضروری برای یادگیری مراحل جدید رقص یا به خاطر سپردن مواردی که قبلاً آموخته اید.

چرا مهم است

نزدیک به 6 میلیون سالمند در ایالات متحده و 55 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آ،ایمر یا زوال عقل مرتبط با آن مبتلا هستند، اما هیچ درم، وجود ندارد. متأسفانه، اثربخشی و اخلاقیات پیرامون درمان‌های دارویی اخیراً توسعه‌یافته هنوز مورد بحث است.

خبر خوب این است که افراد مسن به طور بالقوه می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را از طریق مداخلات سبک زندگی، حتی در مراحل بعدی زندگی، کاهش دهند. اینها شامل کاهش انزوای اجتماعی و عدم تحرک فیزیکی است.

رقص سالن اجتماعات هم انزوا و هم عدم تحرک را هدف قرار می دهد. در این مراحل بعدی همه‌گیری COVID-19، درک بهتر اثرات غیرمستقیم COVID-19 – به ویژه آنهایی که خطر زوال عقل را افزایش می‌دهند، مانند انزوای اجتماعی – به فوریت مورد نیاز است. به نظر من، مداخله زودهنگام برای جلوگیری از تبدیل شدن زوال عقل به همه گیری بعدی حیاتی است. رقص اجتماعی می تواند راهی به خصوص برای غلبه بر اثرات نامطلوب شناختی و مغزی مرتبط با انزوا و تعاملات اجتماعی کمتر در طول همه گیری باشد.

چیزی که هنوز معلوم نیست

نشان داده شده است که مداخلات ورزشی ایروبیک سنتی مانند راه رفتن روی تردمیل یا دویدن منجر به بهبودهای متوسط ​​اما قابل اعتماد در شناخت – به ویژه در عملکرد اجرایی می شود.

مطالعه تیم من مبتنی بر آن تحقیق است و شواهد اولیه ای را ارائه می دهد که نشان می دهد همه ورزش ها در مورد سلامت مغز ی،ان نیستند. با این حال، حجم نمونه ما بسیار کوچک بود، و برای تأیید این یافته‌های اولیه به مطالعات بزرگ‌تری نیاز است. همچنین برای تعیین طول، فرکانس و شدت بهینه ک، های رقص که ممکن است منجر به تغییرات مثبت شود، مطالعات بیشتری لازم است.

مداخلات سبک زندگی مانند رقص در سالن اجتماعات یک مسیر امیدوارکننده، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای جلوگیری از زوال عقل است، زیرا ما – در نهایت – همه‌گیری COVID-19 را پشت سر می‌گذاریم.

هلنا بلومن دانشیار پزشکی و مغز و اعصاب، کالج پزشکی آلبرت اینشتین، با تخصص و آموزش در زمینه پیری شناختی و حرکتی، تصویربرداری تشدید مغناطیسی و روش‌های تحقیقات بالینی. مقاله در ابتدا در تاریخ منتشر شد گفتگو.

برای ،ب اطلاعات بیشتر:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/01/11/ballroom-dancing-can-reduce-aging-related-،in-atrophy-in-the-hippocampus-and-more-than-treadmill-walking