روانشناس خوب در تهران، لیست روانشناسان تهران و اسامی مشاوران و دکتر روانشناس-یارا مشاور

پس از انجام مشاوره اولیه، با توجه به موضوع هماهنگی و یادآوری‌های لازم برای مشاوره بعد با شما انجام خواهد شد. در ایران می توانید با شماره 1480 بهزیستی، اورژانس 115 یا اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرید. برای ارتباط با یک مشاور آموزش دیده برای شرایط بحران با اورژانس تماس بگیرید. روانکاوی که بر درک و تغییر شخصیت و سایر جنبه های ناخودآگاه رفتار و تفکر متمرکز است. سلام ۲۷ سالمه من با یه خانمی ۸ ماه باهمیم همه چی خوب بود ایش…

همان گونه که ميدانيد بعضی از اختلالات روان شناختی نشانه های نزديک به هم دارند پس شکیبایی رمز پیروزی است. نخستین و واضح و روشن ترین مهارتی که هر روانشناسی باید داشته باشد این است که بتواند با سایرین به خوبی رابطه برقرار کند. وی به احساسات و افکار سایرین توجه ميکند و با مراجع خود گرم و دوستانه برخورد ميکند و در جلسه درمان بر مراجع تمرکز ميکند نه خود.

  • همه روانشناسان به صورت کاملاً تخصصی برای استفاده از آزمون‌های روانشناسی به منظور تشخیص و ارزیابی مشکلات آموزش دیده‌اند.
  • از سوی دیگر، مشکلاتی نیز وجود دارد که صرفا مشاوره می تواند گزینه خوبی باشد.
  • کورا دوستی داشت که می‌توانست روی‌ او حساب کند، خواهری که خاطرات کودکی مشترکی با او داشت.
  • آموزش صحیح و ارزیابی دقیق نیاز به یادگیری مهارت های بین فردی دارد.
  • اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد.

درمانگر، یک اصطلاح رایج است که به روان درمانگران، مجله خبری پزشکیان و مشاوران اشاره دارد. در حیطه روانشناسی و کار با مراجعین، این اصطلاحات همگی دارای یک معنی هستند و معمولاً به جای هم به کار برده می‌شوند. البته عنوان مشاور و روانشناس در بسیاری از جا‌ها بیشتر از درمانگر استفاده می‌شود. عناوین مشاور سلامت روان و روان درمانگر نیز اصطلاحاتی هستند که با توجه به نوع کار با مراجعین استفاده می‌شوند. بسیاری از متخصصان سلامت روان، خود را روانشناس می‌دانند، البته کار آن‌ها متفاوت از روان درمانگران نیست. روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد.

روانشناس کیست؟ مشاوره رایگان بهترین روانشناس های ایران

هم چنین بهتر است که بدانید بسیاری از روانشناسان در رشته روانشناسی بالینی آموزش خواهند دید. این رشته از روانشناسی شامل آموزش تخصصی مشکلات سلامتی ذهنی و مشکلات روانی می باشد. روانشناسان بالینی می توانند در حوزه های مختلفی مانند پزشکی قانونی، روان پزشکی عصبی و آموزشی تخصص داشته باشند و یا در این حوزه ها به تخصص خود ادامه بدهند. اگرچه مجوز روانشناسان به صورت کلی است، اما موظفند حوزه‌های تخصصی خود را به نهاد نظارتی اعلام کرده و در محدوده صلاحیت خود فعالیت کنند.

هدف از این رشته توجه به مشکلات اجتماعی، بهبود سلامتی و اجرای قوانینی است که به بهتر شدن زندگی افراد می‌انجامد. این دسته از روان­شناسان پیرامون مسئله‌­ی سلامت جامعه تحقیق می‌­کنند. آن­‌ها همچنین به دنبال بالا بردن سواد اجتماعی و ارائه‌­ی برنامه‌­های پیشگیری هستند. این دسته از متخصصان روی ایجاد تغییرات مثبت روی فرد و جامعه تمرکز دارند. روانشناس شناختی، مانند سایر روان­شناسان، یک حوزه­ را برای گرفتن تخصص انتخاب می‌­کند که به ­طور مثال می­‌توان به حافظه، تکامل زبان، توجه، حل مسئله یا اختلال در یادگیری اشاره کرد. در این مقاله از درمانکده می‌توانید بیشتر با روانشناس بالینی و حوزه کاری یک روانشناس بالینی آشنا شوید.

دکتر حمیرا ره انجام

روانشناسی پلیس و امنیت عمومی که از عوامل اجرای قانون و سایر متخصصان امنیت عمومی پشتیبانی می کند. روانشناسی کودک و نوجوان که بر روی نوزادان، کودکان و نوجوانان متمرکز است. روانشناسان می توانند به صورت خصوصی یا در مکان های مختلفی مانند بیمارستان ها یا مدارس کار کنند.

روانشناسان برای درک ذهن و رفتار، آموزش بالینی و دانشگاهی در رشته روانشناسی را گذرانده اند. روانشناسان ممکن است در زیر شاخه های مختلف مانند روانشناسی بالینی یا پزشکی قانونی تخصص داشته باشند. تفاوت دکتر روانشناس با روانپزشک آن است که دکتر روانشناس از راههای غیر دارویی به درمان مبادرت می کند و روانپزشک از طریق درمان دارویی. در بسیاری از کشورها مانند کشور اسکاندیناوی دکترای روانشناسی ۷ تا ۸ سال نیز می‌تواند به درازا بکشد. در نتیجه کسی که مدرک دکترای روانشناسی دارد، و اقدام به کار کردن در رشته‌ی روانشناسی به عنوان دکتر می‌کند، حداقل ۹ تا ۱۰ سال و حداکثر ۱۵ سال و یا بیشتر در دانشگاه درس خوانده است. بعد از مقطع فوق لیسانس، در بسیاری از کشورها مقطعی به نام انفیلد وجود دارد.

علت اینست که در روانشناسی بالینی، فردی‌که به این‌درجه می‌رسد و مدرک فوق‌لیسانس روانشناسی‌بالینی می‌گیرد، می‌تواند مدرک دکترای روانشناسی بگیرد. درواقع مثل پزشکی‌که در شاخه‌های دیگر پزشکی فعالیت‌می‌کند، دکتر روانشناس می‌تواند در شاخه‌هایی‌که مربوط‌به بیماری‌های روحی و روانی می‌شود، فعالیت‌نماید. به‌همین علت است که یک دکتر روانشناس بالینی در بسیاری از کشورها جایگاه بهتری را نسبت به روانشناسی‌های دیگر دارد. و بین روانشناسی بالینی و روانشناسی آموزشی یا روانشناسی جنایی، روانسنجی و بقیه‌ی رشته‌های روانشناسی تفاوت زیادی وجود ندارد. هرکدام از ما در زندگیمان ممکن است زمانی احساس شکست بکنیم و برای روبرو شدن با مشکلاتمان به کمک نیاز داشته باشیم. زیانها و اضطرابهای زندگی روزمره میتوانند گاهی به طور قابل توجهی تضعیف کننده باشند.

هستید از این پس هزینه مشاوره خود را (تا سقف 5 مشاوره)، با کسر سهم بیمه پرداخت کنید.