روانشناس چگونه ما را درمان می‌کند؟ اسنپ دکتر-یارا مشاور

در اختلالاتی مانند افسردگی، دارودرمانی در کاهش علائم موثر است، اما روان درمانی و مشاوره، به خصوص رفتار درمانی شناختی و درمان بین فردی نیز موثر شناخته شده است. جالب است که بدانید 9 اردیبهشت مصادف با 28 آوریل، هر سال به عنوان روز روانشناس و مشاور در سرتاسر جهان، طی مراسم هایی در رستای معرفی بهتر و هم چنین بیشتر این شاخه از علم برگذار می شود. هم چنین در این روز خیلی از افراد به تبریک روز روانشناس به کسانی که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می کنند، می پردازند.

  • انجمن روانشناسی آمریکا برای اعضای خود یک نظام نامه اخلاقی و حرفه‌ا ی را تعیین کرده است که شامل اصول عمومی و معیارهای اخلاقی می باشد .
  • در نتیجه اعتماد کامل، ارتباط عمیقی میان مراجع و درمانگر شکل می گیرد.
  • بخشی از این مقاله برگرفته از کتاب “چگونه روان درمانگر را انتخاب کنیم؟” ، که اخیراً ترجمه کردم ؛ استخراج شده اند.
  • برای گرفتن نوبت از دکتر ابراهیمی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید، آن ها اطلاعات لازم را در اختیار شما می گذارند.

روانشناس بالینی افرادی را که دچار پریشانی روانی و بیماری روحی هستند تحت معاینه، تشخیص و درمان قرار می­‌دهد. استفاده از روان‌­درمانی و ارائه­‌ی برنامه­‌ی درمان نیز از جمله وظایف روانشناس بالینی است. در ادامه فهرستی از تعدادی حیطه­‌ی تخصصی و وظایف مرتبط با آن ذکر شده است. باید بدانید که حیطه کاری روانشناسان متفاوت است؛ مثلا تحصیلات روانشناس بالینی با روانشناس شخصیت متفاوت است و یا فعالیت‌های روانشناس تربیتی با روانشناس اجتماعی فرق دارد.

روانشناس ایرانی در ماساچوست

مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند. همچنین بسیاری از دوره‌های مبنی بر داروشناسی و مداخلات دارویی برای دکترهای روانشناس بالینی یا شاخه‌های دیگر روانشناسی وجود دارد. اما هیچکدام از این مسایل، این واقعیت را عوض نمی‌کند که حوزه‌ی تخصصی یک روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، حوزه‌ی دارودرمانی و حوزه‌‌ی تخصصی یک دکتر روانشناس، حوزه‌ی درمان غیردارویی است. روانشناس خوب در تهران یا دکتر روانشناس خوب اصطلاحاتی هستند این این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند. قطعا شما هم برای انتخاب یک روانشناس خوب، معیارهایی دارید، ولی پیشنهاد ما به شما تعهد، اخلاق حرفه ای، تخصص و تجربه حرفه ای است.

هر گونه پاسخ منفی شدیدی که به این سوالات دهید ، الزامات تعویض درمانگر را ایجاد می کند . روانشناس می بایست رفتارهای خود را با معیارهای علمی و حرفه ای مطابقت دهد و فردی مسولیت پذیر باشد . روانشناس خوب می بایست از روش های متفاوت ، برای رفع نیازهای افراد ، از اقشار مختلف استفاده کند . روانشناس خوب در حین برگزاری جلسات مصاحبه و مشاوره درمانی می ‌بایست مسائل قانونی و اخلاقی را رعایت کند و از یک نظام ارزشی و هنجاری مشخص در طی جلسات پیروی کند .

روانشناس کودک ، بازی درمانگر

با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد. استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند. امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما می‌توانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناس‌های مجرب نوبت بگیرید. همچنین با مراجعه به وبسایت درمانکده می‌توانید با بهترین روانشناسان تهران از جمله روانشناس بالینی و روانشناس تربیتی و روانشناسی شخصیت در ارتباط باشید و به صورت آنلاین از ایشان نوبت بگیرید. یک روانشناس خوب علاوه بر دارا بودن دانش کافی در زمينه روان شناسی و قابلیت بکارگیری آن معلومات تخصصی در روند درمان، می بایست دیدی خالی از قضاوت، پیشداوری و مملو از درک و همدلی داشته باشد. این درک و همدلی باید به گونه ای باشد که مراجع به آسانی حرف ها و مشکلات خود را بیان کند و از مقاومت براي ابراز مشکلات خود بپرهیزد.

راهکارهایی برای کاهش افسردگی فصلی

این گزینه غالباً نادیده گرفته شده، انتخاب خوبی برای پرستارانی است که علاقه به سلامت روان دارند. کسب دکتری یا Psy.D در مجله خبری پزشکیی مطمئنا وسیع ترین گزینه‌های شغلی را برای شما ارائه خواهد داد. این امر در درجه اول شامل کار با افرادی است که دارای معلولیت و یا جراحاتی برای کمک به آنها در استفاده بیشتر از زندگی خود هستند.

مشاور کسی است که با استفاده از فنون علم روانشناسی به افراد در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌هایشان کمک می‌کند. تفاوت این دو در آن است که افراد مبتلا به اختلال روانی باید توسط روانشناس درمان شوند و مشاور تنها وظیفه هدایت افراد را دارد. خوشبختانه یا متأسفانه موقع برخورد با روان شناس، نظر مردم جامعه در درجه نخست به سلامت روانی خود روان شناس است. چه طور ميشود به روانشناسی که در کنترل خشم دچار مشکل است و وضعیت تهاجمی دارد اعتماد کرد. رسم بر این است که روانشناسی که وارد حرفه ی درمانی مي شود در ابتدا مورد تحلیل قرار می گیرد.

اما در واقع ما چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟ در این مطلب از وبلاگ اسنپ‌دکتر به این سوال پاسخ داده‌ایم. روانشناسی مشاوره ای که به افراد دارای مشکلات عاطفی، اجتماعی، کاری، بهداشتی یا تحصیلی در هر سنی کمک می کند. روانشناسی بالینی که از افراد دارای مشکلات سلامت روان و رفتار هستند، پشتیبانی و مراقبت می کند. پزشکی که تا خدودی روانشناسی نیز در دروس خود خوانده است روانپزشک می نامیم.