روان پریشی پس از زایمان چیست؟ وضعیت نادر پس از قتل سه کودک در ماساچوست در کانون توجه قرار گرفته است


یک زن ماساچوست که متهم به قتل سه فرزندش است، وضعیت نادری را که به گفته طرفداران سلامت روان پوشیده از شرم است، در کانون توجه قرار داده است و اغلب مادران را از مراجعه به درمان باز می دارد.

روان پریشی پس از زایمان بیماری است که در آن توهمات و هذیان ها احساس واقعیت را پس از زایمان تغییر می دهند و گاهی او را به آسیب رساندن به خود یا فرزندانشان سوق می دهند.

این بیماری قابل درمان است، اما نیاز به مراقبت های روانپزشکی اورژانسی دارد، کارشناسان می گویند.

مشخص نیست که لیندسی کلنسی، مادر 32 ساله اهل دا،بری، ماساچوست، روان پریشی پس از زایمان داشته است یا خیر. اعضای خانواده به تماس‌ها و ایمیل‌های ان‌بی‌سی نیوز در روز دوشنبه پاسخ ندادند و مقامات نگفته‌اند که آیا سلامت روان یکی از عواملی بود که او هفته گذشته قبل از اقدام به خودکشی فرزندانش را خفه کرد یا خیر.

مطابق با NBC بوستونکلنسی از افسردگی پس از زایمان رنج می برد، نوعی از افسردگی که می تواند توانایی مادر را در برقراری ارتباط با نوزادش مختل کند. افسردگی پس از زایمان حدود 1 نفر از هر 8 مادر را تحت تاثیر قرار می دهد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری می گوید.

این یکی از چندین اختلال خلقی است که ممکن است بعد از زایمان اتفاق بیفتد. یکی دیگر از اضطراب‌های پس از زایمان، اضطراب را چنان فلج‌کننده ایجاد می‌کند که عملکرد مادران جدید را مختل می‌کند. برآوردهای شیوع آن با سازمان حمایت متفاوت است پشتیب، بین المللی پس از زایمان گزارش آن در 10 درصد از مادران رخ می دهد.

روان پریشی پس از زایمان شدیدترین اختلال خلقی پس از بچه دار شدن است، و همچنین نادرترین آن است – طبق گفته پشتیب، بین المللی پس از زایمان، در 1 یا 2 زایمان از هر 1000 زایمان اتفاق می افتد. شروع علائم ناگه، است و معمولاً در چند روز یا چند هفته اول پس از زایمان اتفاق می افتد، اگرچه ممکن است بعداً ظاهر شود.

علاوه بر توهم و هذیان، علائم روان پریشی پس از زایمان شامل بی خوابی، تحریک پذیری، پارانویا، بی قراری و نوسانات خلقی سریع است.

افکار آسیب رساندن به خود یا آسیب رساندن به دیگران، به ویژه به فرزندان، نیز می تواند بخشی از این بیماری باشد، اما کمتر رایج است. در میان مادر، که از روان پریشی پس از زایمان رنج می برند، حدود 5 درصد اقدام به خودکشی و 4 درصد نوزادکشی می کنندمیشل دیویدسون، کارشناس روان پریشی پس از زایمان و عضو هیئت مدیره پشتیب، بین المللی پس از زایمان گفت.

هنگامی که این مادران می کشند، اغلب با این تصور غلط انجام می شود که آنها فرزندان خود را از سرنوشت بدتری باز می دارند.

او گفت: «تقریباً در تمام مواردی که روان‌پریشی پس از زایمان واقعی هستند، واقعاً قصد بدی وجود ندارد. اساساً این ،ن تلاش می‌کنند تا نوزادان خود را نجات دهند یا نوزادان خود را با خود به بهشت ​​ببرند.»

موانع درمان

دکتر گفت: درخواست کمک می تواند دشوار باشد. فیلیپ رسنیک، استاد روانپزشکی در دانشگاه کیس وسترن رزرو.

او گفت: «از زن، که بچه دار می شوند در جامعه ما انتظار می رود که فوراً آن نوزاد را دوست داشته باشند. “اگر فردی افسردگی پس از زایمان یا روان پریشی پس از زایمان داشته باشد، ممکن است احساسات طبیعی مادرانه را احساس نکند، سپس احساس گناه می کند و حتی تمایلی به گفتن احساسات خود به شوهر یا متخصص ،ن یا متخصص اطفال خود ندارد.”

از زن، که بچه دار می شوند در جامعه ما انتظار می رود که فوراً آن نوزاد را دوست داشته باشند.»

دکتر فیلیپ رسنیک، استاد روانپزشکی در دانشگاه کیس وسترن رزرو

کارشناسان می‌گویند و وقتی بیماران علائم خود را به پزشکان می‌آورند، همیشه تشخیص دقیقی نمی‌دهند.

رزنیک دهه‌ها را صرف مطالعه والدینی کرده است که فرزندانشان را می‌کشند و برای دفاع در مورد آندریا یتس، مادر تگزاسی که با اعتراف به غرق ، پنج فرزندش، یکی پس از دیگری در وان حمام خانواده در ژوئن 2001، ملت را متحیر کرد، شهادت داد. فرزندان او بین 6 ماه تا 7 سال بودند و وکلای یتس گفتند که او از افسردگی پس از زایمان و روان پریشی پس از زایمان رنج می برد. تصمیم گرفت که کشتن فرزندانش آنها را از رفتن به جهنم نجات دهد.

رزنیک گفت: «اولین باری که او را دیدم، سه هفته پس از قتل، احساس حق بودن کرد و بهترین کاری را برای فرزندانش انجام داده است.

ماه‌ها بعد، پس از درمان با داروهای ض،سردگی و داروهای ضد روان‌پریشی، رزنیک گفت: «او متوجه شد که باورهای روان‌پریشی قبلی داشته و البته پشیم، وحشتناک و افسردگی شدید از از دست دادن فرزندانش داشته است».

یتس ابتدا به قتل محکوم شد، قبل از اینکه این محکومیت لغو شود و او به دلیل جنون در سال 2006 بی گناه شناخته شد.

او در حال حاضر در یک بیمارستان رو، تحت معالجه است و تحت درمان است جلسات استماع سالانه را رد کرد برای تعیین صلاحیت او برای ، این مرکز.

در ماساچوست، لیندسی کلنسی به دو فقره قتل و سه فقره خفه ،، حمله و ضرب و جرح متهم شده است.

در بی،ه ای که روز شنبه منتشر شد، همسرش، پاتریک، گفت که همسرش با شرایط نامشخصی دست و پنجه نرم می کند و پس از مرگ دختر 5 ساله شان، کورا، برای او طلب بخشش کرد. پسر 3 ساله داوسون و پسر 8 ماهه کالان.

لیندسی واقعی سخاوتمندانه نسبت به همه – من، بچه‌هایمان، خانواده، دوستان و بیمارانش – محبت و توجه داشت. تارهای روح او دوست داشتنی است.» تنها چیزی که اکنون برای او آرزو دارم این است که بتواند به نوعی آرامش پیدا کند.

شوهر آن زمان یتس، Rusty Yates، قتل فرزندانش را به دلیل بیماری رو، مقصر دانست – پاسخی که از طرف شرکای مادران پس از زایمان که فرزندان خود را می کشند غیرعادی نیست. شریل مایر، استاد دانشکده روانشناسی حرفه ای در دانشگاه ایالتی رایت که دو کتاب در مورد زن، که فرزندان خود را می کشند، نوشته است.

این مردان به طور کلی نمی گویند، “من می خواهم او را تا حد زیادی مجازات کنند.” او گفت: “این همسر من نیست.”

پیشگیری از روان پریشی پس از زایمان

افراد باردار می توانند با برنامه ریزی قبلی با متخصص ،ن و زایمان خود درباره راه های کاهش خطر ابتلا به روان پریشی پس از زایمان صحبت کنند.

در حالی که روان پریشی پس از زایمان نادر است، ،ن با سابقه برخی از بیماری های رو، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن هستند. مطالعه ای در سال 2006 که در مجله سلامت ،ن منتشر شد پیشنهاد میکند که 72 تا 88 درصد زن، که بلافاصله پس از زایمان دچار روان پریشی پس از زایمان می شوند، اختلال دوقطبی یا اسکیزوافکتیو دارند.

اگر دوستان یا خانواده مشکوک باشند که یک مادر جدید به روان پریشی پس از زایمان مبتلا شده است، دریافت مراقبت های فوری پزشکی فوری ضروری است. این بیماری موقتی است و علاوه بر داروهای ضد روان پریشی و ضد افسردگی، الکتروشوک درم، نیز یک درمان موثر نشان داده شده است.

پشتیب، از پشتیب، بین المللی پس از زایمان نیز در دسترس است برخط، با تلفن و از طریق داوطلبان در سراسر کشور.

رزنیک گفت که بهترین راه برای کمک به زن، که پس از زایمان دچار مشکل هستند این است که به آنها اطلاع دهید که درخواست کمک مشکلی ندارد.

او گفت: «من فکر می‌کنم اولین گام کاهش انگ آن است. “این کاهش ظرفیت مادری یا رفتار شرم آور را نشان نمی دهد.”

اگر باردار یا تازه مادر هستید و در بحران هستید، خط تلفن ملی سلامت روان مادران پشتیب، محرمانه و رایگان 24/7 را به زبان ،یسی و اسپ،ایی ارائه می دهد. با شماره تلفن 1-833-9-HELP4MOMS تماس بگیرید یا پیامک کنید.

اگر شما یا شخصی که می شناسید در بحران است، با 988 تماس بگیرید تا به خط حیات خودکشی و بحران برسید. همچنین می تو،د با خط ملی پیشگیری از خودکشی به شماره 800-273-8255 تماس بگیرید، HOME را به شماره 741741 پیامک کنید یا مراجعه کنید. SpeakingOfSuicide.com/resources برای منابع اضافی


منبع: https://www.nbcnews.com/news/us-news/postpartum-psyc،sis-rare-condition-s،light-،ing-three-children-m-rcna68165