سمت تاریک تیپ شخصیتی ENFP


برای ENFP، زندگی مجموعه ای از ماجراهای هیجان انگیز، احتمالات و اکتشافات است. آنها کنجکاو و تخیلی هستند و از کشف ایده های جدید و بدیع لذت می برند. هنگامی که در حضور ENFP هستید، ممکن است احساس کنید که نور و اشتیاق شما را احاطه کرده است. با این حال، ENFP ها می توانند ناسالم شوند و در صورت ناسالم، نابالغ یا عدم تعادل به خود یا اطرافیانشان آسیب برسانند.

ENFP به چه م،است؟

ENFP یکی از 16 تیپ شخصیتی Myers-Briggs® است. کد “ENFP” مخفف عبارت Extraverted, Intuitive, Feeling, and Perceiving است. در اینجا می تو،د یک نمای کلی از تیپ شخصیتی ENFP دریافت کنید.

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ توصیه شده ترین پرسشنامه های شخصیتی ما را امتحان کنید:

این مقاله حاوی یک پیوند وابسته به پرسشنامه هکر شخصیت است. اگر یکی از دوره های آنها را ،یداری کنید، یک رشوه کوچک دریافت می کنم که می توانم از آن برای هزینه هاست و سایر مطالبات این سایت استفاده کنم. من فقط دوره هایی را که دوست دارم توصیه می کنم.

راه های بسیاری که یک سمت تاریک می تواند برای ENFP نشان دهد:

هر ، یک جنبه تاریک دارد. مهم نیست که تیپ شخصیتی شما چیست، ممکن است ناسالم یا نامتعادل شوید.

معمولاً، ،مت تاریک یک ENFP زم، نمایان می شود که:

  • استرس گرفت
  • یک طرفه
  • نابالغ
  • غرق
  • احساس به دام افتادن
  • احساس عدم قدرد،
  • خارج از نقاط قوت خود عمل می کنند

ENFP تحت فشار:

اینفوگرافیک روز بد ENFP

مردم برای اجتناب از رویارویی با روح خود دست به هر کاری می زنند، مهم نیست چقدر پوچ باشد.» – کارل یونگ

همه ما علائم خاصی از استرس را تجربه می کنیم. افزایش فشار خون، تنش عضل،، ناراحتی معده – این چیزها اجتناب ناپذیر هستند. اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که مختص تیپ شخصیتی ENFP است که می تواند در لحظات استرس شدید ظاهر شود.

هنگامی که ENFP ها برای اولین بار با استرس مواجه می شوند، سعی می کنند آن را با یافتن جنبه مثبت مشکل حل کنند. آیا برکت پنه، در چالش وجود دارد؟ آیا امکان جدیدی توسط چالش ارائه شده است؟ جستجو برای جنبه های مثبت اغلب اولین کاری است که یک ENFP انجام می دهد. ث،اً، آنها ممکن است سعی کنند اوضاع را آرام کنند تا بتوانند با قلب خود هماهنگ شوند و ببینند احساساتشان به آنها چه می گوید. آیا آنها نیاز به تنها بودن دارند؟ آیا آنها باید با ،ی صحبت کنند؟ آنها از نظر احساسی به چه چیزی نیاز دارند؟ آیا آنها می توانند احساسات خود را تعریف کنند؟

با این حال، اگر استرس فقط ادامه یابد یا افزایش یابد، ENFP ها می توانند با چیزی به نام “استرس گرفتن” مواجه شوند. در طول استرس گرفتن، ENFP ها اغلب بدبین، تحریک پذیر و مضطرب می شوند. آنها ممکن است دید تونلی داشته باشند و احساس کنند که تنها یک راه حل برای مشکل در دست وجود دارد. از طرف دیگر، ممکن است تحت تأثیر احساسات بیش‌آگاهی فیزیکی قرار بگیرند. این غیرعادی نیست که ENFP های در چنگال در مورد سیگنال های فیزیکی مضطرب شوند یا از تک تک جزئیات بدن خود آگاه باشند.

مواردی که باعث استرس برای ENFP ها می شود:

  • داشتن زندگی خود را بیش از حد برنامه ریزی شده و رژیم
  • مجبور بودن به پیروی از یک سری قو،ن که بی م،ی به نظر می رسند
  • تمرکز روی کارهای تکراری و دقیق
  • محدودیت در طوفان فکری یا تصور آینده
  • انتقاد یا ناهماهنگی
  • نیاز به عجله در انجام یک پروژه
  • بیش از حد خود را گسترش می دهند
  • نداشتن وقت کافی با مردم
  • برای تصمیم گیری باید عجله کرد

ENFP یک طرفه:

ENFP ها برونگرا هستند، اما جنبه درونگرا نیز دارند. هنگامی که ENFP ها جنبه برونگرای شخصیت خود را تثبیت می کنند، ممکن است ارتباط خود را با ارزش ها، صداقت و رفاه شخصی خود از دست بدهند. ENFP ها به سمت کشف احتمالات و ایده های زیادی سوق داده می شوند، اما گاهی اوقات ممکن است آنقدر فریفته یک ایده یا فرصت جدید شوند که پروژه های دیگر را ناتمام رها کنند. آنها همچنین ممکن است در برابر تعهدات یا وظایف پیش پا افتاده برای تعقیب چیزی جدید و درخشان مقاومت کنند. این می‌تواند به شدت بی‌توجهی به فرزندانتان به‌نظر برسد، زیرا شما به دنبال یک احتمال جدید هستید، یا به همان اندازه بدخیم به نظر می‌رسد که نخ کشیدن دندان‌هایتان را نکشید، زیرا ،ل‌کننده است و کارهای بهتری برای انجام دادن دارید. ENFP هایی که یک طرفه هستند، چنان مجذوب امکانات و ایده های جدید می شوند که بسیاری از چیزهای ارزشمند را در گذشته به جا می گذارند.

ENFP نابالغ:

ENFP ها در بهترین حالت خود دارای ذهنی باز، متفکر و در جهت ایجاد تغییرات مثبت در جهان هستند. ENFP ها در بدترین حالت ممکن می توانند غیرمسئولانه، بی دقت و سرکش باشند. ENFP ها ممکن است با تعهد دست و پنجه نرم کنند و احساس کنند که این تعهد آنها را محدود می کند یا پتانسیل آنها را محدود می کند. آنها همچنین ممکن است به دلیل ترس از اینکه غیرقابل انعطاف یا غیرخلاق دیده شوند، از مسئولیت اجتناب کنند. ENFP های نابالغ ممکن است مسئولیتی نسبت به اعمال خود نداشته باشند یا حتی دیگران را به خاطر شرایط خود سرزنش کنند. آنها ممکن است هر گونه عواقب انتخاب های خود را که می تواند منجر به تصمیم گیری ضعیف و فقدان رشد شخصی شود، توجیه کنند.

قدرد، نشدن:

ENFP ها با قدرد، و ارزش گذاری رشد می کنند. آنها نیز مانند هر ، دیگری می‌خواهند به‌خاطر مشارکت‌هایشان شناخته شوند. اما برخی از افراد از نقاط قوت شخصیتی ENFP قدرد، نمی کنند. آنها شور و شوق خود را پوسته پوسته، حساسیت خود را بیش از حد احساسی، تخیل خود را غیر واقعی، و سبک زندگی خود به خودی خود را غیر قابل اعتماد می دانند. ENFP ها می توانند با این برداشت ها از آنها احساس ش،تگی کنند، به خصوص اگر افرادی که این قضاوت ها را انجام می دهند در خانواده آنها باشند. با گذشت زمان، ENFP ها حتی ممکن است این روایت نادرست در مورد اینکه چه ،ی هستند را بپذیرند و به دلیل آن کمتر مشتاق و خلاق شوند. آنها ممکن است نقاط قوت خود را خفه کنند و در نتیجه افسرده و بدبین شوند. آنها همچنین ممکن است بیش از حد خود را گسترش دهند یا خسته کنند و سعی کنند به جای اینکه واقعاً باشند، همه چیز برای دیگران باشند.

ENFP خودراست:

ENFP ها بسیار مستقل هستند و در مورد درست و غلط بودن اعتقادات قوی دارند. هنگامی که آنها ناسالم هستند، می توانند باور کنند که ارزش ها و اخلاق آنها باید توسط همه پذیرفته شود. هر،ی که با اعتقاداتش همسو نباشد به سادگی اشتباه می کند. این می‌تواند مانند نداشتن صبر و حوصله برای افراد با وابستگی‌های سیاسی یا مذهبی متفاوت، یا ناسزاگویی خودپسندانه نسبت به مردم بدون صرف زمان برای دیدن بافت موقعیت‌های زندگی‌شان باشد. ENFP ها در این حالت می توانند موعظه گر و تسلیم ناپذیر شوند و با ،، که با آنها موافق نیستند تنش و درگیری ایجاد کنند.

ENFP های سالم نسبت به افراد با دیدگاه های متفاوت، ذهن باز و کنجکاو هستند. آنها متوجه می شوند که قبل از اینکه یک فرد وارد زندگی خود شود، به م،ای واقعی کلمه هزاران چیز را تجربه کرده است که شخصیت او را شکل داده است. آنها می دانند که زندگی از داستان تشکیل شده است و ما فقط ،ری از درصد داستان یک نفر را می د،م. به همین دلیل، آن‌ها نسبت به بسیاری از مردم دیرتر قضاوت می‌کنند و علاقه‌مندند که یک نگاه واقعی به اینکه ،ی کیست و چرا اینگونه است داشته باشند.

4 راه برای رشد ENFP:

  1. مهم است که برای جنبه های برونگرا و درونگرا تیپ شخصیتی خود وقت بگذارید. زم، را برای معاشرت، طوفان فکری و خلق با دیگران اختصاص دهید. اما همچنین زم، را برای بررسی خود، یادگیری و تأمل وقت بگذارید. وقتی برای برقراری ارتباط با دیگران وقت می گذارید و در عین حال خودآگاه تر می شوید، بالغ تر و متعادل تر می شوید. این منجر به یک سبک زندگی هدفمندتر می شود.
  2. به‌،وان یک ENFP، طبیعی است که با ده‌ها احتمال و ایده متفاوت احساس کنید. اما قبل از اینکه به پروژه یا حواس پرتی دیگری بپرید، از خود بپرسید: “آیا در پایان روز از این موضوع احساس خوبی خواهم داشت؟” همچنین می‌تو،د به مسئولیت‌های خود یا افراد وابسته به خود نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا تصمیمی می‌گیرید که می‌تو،د احساس خوبی در مورد آن داشته باشید. بررسی با قلب و اطمینان از همسویی با ارزش های خود برای تصمیم گیری های خوب بسیار مهم است.
  3. ا،ر ENFP ها ذهنی باز دارند و قضاوت نمی کنند، اما اگر شما ناسالم هستید، می تو،د شروع به قضاوت سریع درباره دیگران کنید. به خصوص اگر آن افراد ارزش های متفاوتی با ارزش های شما داشته باشند. کتاب هایی در مورد افراد از طبقات مختلف بخو،د، با افراد مختلف با سبک های زندگی متفاوت ارتباط برقرار کنید و به یادگیری در مورد انواع تجربیات انس، ادامه دهید. هر چه بیشتر بد،د و درک کنید، کمتر وسوسه می شوید که دیگران را سخت قضاوت کنید.
  4. وقتی استرس دارید، با خودتان چک کنید تا ببینید به چه چیزی نیاز دارید. زم، را به تنهایی برای تمرکز روی تنفس خود بگذر،د، تمام ماهیچه های بدن خود را منقبض و باز کنید و افکار مسابقه ای خود را کاهش دهید. در طبیعت قدم بزنید، مدیتیشن کنید، دعا کنید یا چرت بزنید. می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد استرس خاص ENFP در اینجا بیابید (و همچنین راه حل های بیشتری دریافت کنید).

افکار شما چیست؟

آیا از این مقاله لذت بردید؟ آیا نظر یا تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ در نظرات به ما و سایر خوانندگان اطلاع دهید! در کتاب‌های الکترونیکی ما درباره تیپ شخصیتی خود اطلاعات بیشتری ،ب کنید، کشف شما: باز ، قدرت تیپ شخصیتی، INFJ – درک عارف، INTJ – درک استراتژیست، و INFP – درک رویاپرداز. شما همچنین می تو،د با من ارتباط برقرار کنید فیس بوک، اینستاگرام، یا توییتر!

مقالات دیگری که ممکن است از آنها لذت ببرید:

شجاعت تیپ شخصیتی ENFP

سبک یادگیری ENFP

حلقه ENFP Ne-Te: چیست و چگونه می توان با آن کنار آمد




منبع: https://www.psyc،logy،.com/the-dark-side-of-the-enfp-personality-type/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=the-dark-side-of-the-enfp-personality-type