شما می توانید توله سگ خود را طوری تنظیم کنید که با گربه خود دوست شود – اگر مقدمه را درست انجام دهید


تحقیقات جدید نشان می دهد که هنگام معرفی یک توله سگ به گربه (هایی) که قبلاً در خانه هستند، آن را آهسته انجام دهید.

اگر مقدمه را درست انجام دهید، می تو،د توله سگ خود را طوری تنظیم کنید که با گربه شما دوست شود
ع،: Gladskikh Tatiana/Shutterstock

توسط Zazie Todd PhD

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

بر اساس تحقیق جدیدی که توسط ریچل کینزمن و همکاران منتشر شده است، اگر یک توله سگ را با یک گربه موجود به خانه می آورید، مهم است که به تدریج آن ها را معرفی کنید. حیوانات، که عواملی که منجر به موفقیت می شوند را بررسی ،د.

به طور کلی نتایج این مطالعه امیدوارکننده است، حتی اگر تنها 7٪ از توله سگ ها در حضور گربه رفتار کاملا مطلوبی داشتند. به هر حال، توله سگ ها هنوز در حال یادگیری هستند، بنابراین جای تعجب نیست که 93 درصد حداقل برخی مواقع رفتارهای نامطلوبی از خود نشان دادند. اما بیش از 25٪ از توله ها می توانند در اطراف گربه آرام باشند و کمتر از 2٪ علائم پرخاشگری مانند غرغر ، بر روی گربه را نشان می دهند.

رفتار مطلوب به صورت آرام بودن، بی علاقه بودن یا نادیده گرفتن گربه تعریف شد. رفتارهای نامطلوب عبارت بودند از ترس، پرخاشگری، محتاط بودن، تعقیب گربه، هیجان بیش از حد، یا بازی با گربه. اساساً، هر چیزی که گربه ممکن است به ،وان یک تهدید درک کند.

در حالی که تعقیب و گریز می‌تواند یک رفتار بازی باشد، اما می‌تواند نشانه‌ای از توالی شکارچی توله‌سگ باشد، و ممکن است تشخیص این موارد برای مردم دشوار باشد. به علاوه، گربه ممکن است از تعقیب شدن در بازی قدرد، نکند. تعقیب و گریز نیز با بزرگتر شدن و در نتیجه بزرگتر شدن توله سگ به مسئله جدی تری تبدیل می شود.

مسئله دیگر این بود که بسیاری از مردم متوجه نشدند که اگر گربه نسبت به توله سگ پرخاشگر بود یا از آنها پنهان شد، ممکن است به این دلیل باشد که گربه استرس داشت.

بهترین نتایج زم، پیدا شد که نگهبان حیوان خانگی مقدمه بین توله سگ و گربه را رهبری کرد. مثال‌ها عبارتند از: استفاده از دروازه‌های حیوانات خانگی و اطمینان از اینکه گربه‌ها دارای فضاهای بلندی هستند که بتوانند از توله‌سگ دور شوند، نظارت بر تعاملات بین آنها، کوتاه نگه داشتن این تعاملات و پاداش دادن به رفتار خوب توله‌سگ.

بسیاری از مردم به حیوانات خانگی اجازه می دهند که مقدمات را هدایت کنند، برای مثال به گربه اجازه می دهند انتخاب کند که چه زم، ملاقات کنند. افراد این دسته تصور می ،د که اگر توله سگ بد رفتار کند، گربه او را در جای خود قرار می دهد. البته این یک تمایز واضح نبود. برخی از افراد ،یبی از برخی از معرفی تحت نظارت و برخی از حیوانات خانگی داشتند.

40 درصد افراد معرفی را تدریجی انجام دادند که این توصیه برای معرفی سگ و گربه است.

افرادی که رویکرد سرپرستی را برای معرفی داشتند، بیشتر بر این باور بودند که گربه‌ها و سگ‌ها می‌توانند به خوبی با هم کنار بیایند – و احتمال بیشتری داشت که توله ، داشته باشند که فقط رفتارهای مطلوب در اطراف گربه از خود نشان دهد. آنها همچنین احتمال بیشتری داشت که یک توله سگ و گربه داشته باشند که با هم بخوابند و یکدیگر را نظافت کنند.

این تحقیق بخشی از یک مطالعه گسترده تر به نام Generation Pup بود که هزاران توله سگ از همه نژادها را دنبال می کند و در طول عمر آنها مخلوط می شود تا در مورد چگونگی ایجاد زندگی شاد و سالم به سگ ها بیشتر بیاموزند. دانشمندان هنوز در حال جذب توله‌های بیشتری برای پیوستن هستند، بنابراین اگر در بریت،ا یا جمهوری ایرلند هستید و یک توله سگ زیر 12 هفته دارید، در اینجا می تو،د اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

این بخش خاص از تحقیق شامل چندین پرسشنامه بود که بین توله ، که برای اولین بار به مطالعه ملحق شد تا 16 هفتگی تکمیل شد. برای بیش از 1200 توله سگ که با حداقل یک گربه زندگی می ،د، پرسشنامه تکمیل شد و 97 درصد آنها قبلاً گربه را ملاقات کرده بودند.

این نتایج اهمیت نظارت، آموزش، تنظیم خانه را به درستی، و صرف زمان برای معرفی بین یک توله سگ جدید و یک گربه ،ن نشان می دهد. رابطه بین سگ ها و گربه ها می تواند دوستانه باشد اگر قیم آنها همه چیز را درست انجام دهند.

اگر این پست را دوست داشتید، از کتاب های من دیدن کنید Wag: علم شاد ، سگ شما و پورر: علم شاد ، گربه. ،، در کمتر از 2 هفته در جلد شومیز منتشر خواهد شد!

لینک های مفید:

ارجاع

Kinsman، RH، Owczarczak-Garstecka، SC، Casey، RA، Da Costa، ​​RE، Tasker، S.، & Murray، JK (2022). معرفی یک توله سگ با گربه (های) خانگی موجود: تجزیه و تحلیل روش ،یبی. حیوانات، 12(18)، 2389. https://doi.org/10.3390/ani12182389

به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مار، و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2023/05/you-can-set-your-puppy-up-to-be-friends.html