صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه

کسب تخصص این رشته حدود 3 سال زمان می برد که به طور معمول برترین رتبه های آزمون وارد این تخصص می شوند. بله، به عنوان مثال امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، آمریکا و کانادا وجود دارد که از لحاظ تراز علمی در سطح دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران هستند ولی از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تر می‌باشند. به طور کلی دندانپزشکی در تمام کشورها از لحاظ موقعیت شغلی جزو ۵ شغل برتر محسوب می‌شود. عرض ادب و احترام، دانشجویان دندان پزشکی بعد از فارغ التحصیلی دو سال خدمت اجباری دارن که در مناطق محروم باید بگذرونند. شهریه رشته دندان‌پزشکی این کشور در مقایسه با شهریه دانشگاه‌های کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

  • با وجود اینکه بازارکار این رشته نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است اما نسبت به سایر رشته‌ها از بازارکار خوبی برخوردار است و درصورت علاقه‌مندی به این رشته با نوآوری و بازاریابی مناسب و وجدان کاری درآمد خوبی خواهند داشت.
  • رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد و پرطرفدار است که افراد زیادی داوطلب تحصیل در این رشته هستند.
  • بسته به شرایط دندانهای شما دندانپزشک شما شرایط لازم برای لامینیت دندانهای شما را مشخص خواهد کرد.
  • البته باید گفت که فشار دروس عملی و امتحان های آن در دندانپزشکی بیشتر است.
  • این دوره مجموعه‌ای هماهنگ از فعالیت‌های آموزش نظری، عملی، بالینی و تحقیقاتی است.

پوسیدگی‌های دندانی که باعث ایجاد حفره (سوراخ) در دندان‌ها شده است، با پر کردن دندان درمان می‌شود. این شیوه درمانی یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی است. دندان‌پزشک از مته و ابزارهای دیگر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می‌کند. سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی

به این نکته توجه کنید که ممکن است در زرین استفاده شده لک و یا سایش به وجود بیاید پس هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم و تعویض دارد. برای جلوگیری از رشد باکتری ها و جمع شدن غذا در درزهای دندان از یک محلول مایعی به اسم سیلانت استفاده می‌شود.این محلول، یک ماده پلاستیکی بادوام است که به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می‌کند و باعث می‌شود دندان ها پوسیده نشوند. برای مشاهده حقوق این حوزه در کشور دلخواه می توانید به سایت payscale مراجعه کنید. برای جلوگیری از مبتلا شدن به مشکلاتی که گفته شد باید ورزش های خاص روزانه داشته باشید و در طی دوران تحصیل در کنار استادان خود به خوبی با اصول کنترل عفونت آشنا شوید تا در کنار داشتن حرفه موردعلاقه خود آسیب نبینید. در بسیاری از مواقع که درد در ناحیه دندان وجود دارد و به خصوص زمان هایی که منشا این درد مشخص نیست، اندودنتیست ها میتوانند کمک شایانی به درمان فرد نمایند.

تخفیفان پلفترمی گسترده در ارائه انواع پیشنهادها است که خدمات خود را در چندین شهر بزرگ ایران ارائه می‌دهد. با نصب سوپر اَپ تخفیفان می‌توانید از همه پیشنهادهای جذاب و جدید اطراف خود و فروشگاه‌های اینترنتی با خبر باشید. تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید. شما می‌توانید با بسیاری از خدمات مهم دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان، بلیچینگ، عصب کشی، ترمیم، کامپوزیت ونیر و… ارتودنسی به طور بسیار حرفه ای و خاص به اصلاح و درمان ناهماهنگی دندان ها و فکین می پردازد.

رشته پرستاری : بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

افرادی که براثر مصرف بیش‌ازحد سیگار یا نوشیدن قهوه دندان‌های آن‌ها بدرنگ شده است می‌توانند از لمینت دندان استفاده کنند تا زیبایی دندان‌های خود را بازیابند. کسانی که دارای دندان‌های به‌هم‌ریخته‌ای هستند و فواصل، فرورفتگی یا برآمدگی زیادی در دندان‌هایشان مشاهده می­شود می‌توانند‌ برای فرم بخشیدن و یکدست کردن دندان‌های خود از لمینت دندان استفاده کنند. امروزه به دلیل گسترش خدمات درمانی در این حوزه و پیشرفت روزافزون علم، دندانپزشکی حیوانات به یک تخصص مستقل تبدیل شده. همان طور که می‌دانید سلامت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر فقط برای انسان ها صدق نمی‌کند و برای حیوانات نیز بسیار حائز اهمیت است. دندانپزشک عمومی به کسانی گفته می‌شود که مدرک پایه ای و عمومی دندانپزشکی را دارند.

البته معمولأ یک دندان‌پزشک خوب در مطب شخصی درآمد بالاتری نسبت به کار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی دارد و آنچه شما از درآمد بالا دندان‌پزشکی می‌شنوید، معمولأ مختص این گروه است. دوره دکتری عمومی دندان‌پزشکی یکی از دوره‌های مصوب نظام آموزش عالی در کشور جمهوری اسلامی ایران است که به اعطاء مدرک دانشگاهی می‌انجامد. این دوره مجموعه‌ای هماهنگ از فعالیت‌های آموزش نظری، عملی، بالینی و تحقیقاتی است. شاید این سوال برایتان پیش آید که رشته دندان‌پزشکی، چند نوع ورودی دارد و این این تنوع ورودی برای چیست! در پاسخ باید بگوییم که دانشگاه‌های سراسر کشور برای برخی از رشته‌ها مانند رشته دندان‌پزشکی دو نوع ورودی در نظر گرفته‌اند و شامل ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه می‌باشد.

دانشگاه‌های دندان‌پزشکی اتریش به زبان آلمانی تدریس می‌کنند، البته برخی دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. در باب چرایی ایمپلنت دندان باید گفت، دلایل بسیاری از جمله افزایش سن، کشیدن دندان و… باعث می‌شود افراد دندان‌هایشان… اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح پروتز، از جمله سطحی که با لثه‌های شما تماس دارد، را به‌صورت کامل مسواک بزنید. این امر به‌ویژه در صورت استفاده از هر نوع فیکساتور پروتز بسیار مهم است. همچنین به ضدعفونی‌کردن پروتزهای دندانی شما کمک خواهد کرد و به آنها احساس تازگی می‌بخشد. دندان‌پزشک با بررسی دندان‌ها و موقعیتی که دارند و همچنین وضعیت دندان‌های سالم باقی‌مانده بهترین شیوه درمانی را توصیه خواهند کرد.

با این حال، دندانپزشک باید آگاه باشد که داشتن مهارت‌های مدیریتی، به اداره کلی امور کاری کمک خواهد کرد. بسیاری از علاقه‌مندان به رشته دندانپزشکی، به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند که در عین حال شهریه‌ و مخارج زندگی بالا نباشد. مزیت ادامه تحصیل در یک دانشگاه برتر خارج از کشور، اعتبار مدرک تحصیلی و امکان کار در سراسر دنیا است. انتظار می‌رود که تقاضا برای دندانپزشکان افزایش یابد زیرا تعداد بیشتری از افراد مسن به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند. از آنجایی که اهمیت حفظ دندان‌های هر نسل نسبت به نسل قبلی بیشتر است، در سال‌های آینده به مراقبت‌های دندانی بیشتری نیاز خواهد بود. علاوه بر این، تقاضا برای کارهای پیچیده دندانپزشکی از جمله ایمپلنت و بریج دندان افزایش خواهد یافت.

در کنار نقشی که در جویدن و سیستم گوارش دارند، در تلفظ حروف و کلمات بسیار حیاتی هستند. دندان ها در زیبایی لبخند و نمای کلی صورت و در ظاهر افراد و روابط اجتماعی تاثیر گذار می باشند. لطفا از صحت اطلاعات تماس خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت امکان ارسال پاسخ وجود نخواهد داشت. یک دندانپزشک خوب باید به درستی و با حوصله به سوالات بیمار خود پاسخ دهد.

معمولا در کلینیک‌ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارد و علاوه بر آن به ازای هر بیمار درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد. رشته «دندانپزشکی» یکی از شاخه‌های پرطرفدار پزشکی است که در سطح عمومی شامل بررسی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان می‌شود و نیاز به مهارت و توانایی‌های فردی خاصی نیز دارد. دندانپزشکی در پایه دکترای حرفه‌ای قرار دارد و زیرگروه ۱ رشته تجربی در کنکور سراسری است. تعرفه خدمات دندان پزشکی برای کشیدن دندان، جراحی دندان و جراحی فک، انواع ارتودنسی، ایمپلنت، تاج‌گذاری روی دندان‌ها، عصب‌کشیو دیگر موارد متفاوت است. اما خدمات زیبایی دندان ممکن است در هر کلینیک دندان پزشکی نرخ متفاوتی داشته باشد.