صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه-یارا مشاور

جراحی‌های زیبایی فک، بینی، چانه و صورت و همچنین جراحی‌های خارج کردن کیست‌ها، تومور‌ها، قرارگیری ایمپلنت، جراحی های ساده تا پیشرفته ناحیه فک و صورت توسط جراح فک، دهان و صورت انجام می شود. برخی از دندانپزشکان تخصص هایی مانند اطفال ، ارتودنسی ، اندودنتیکس ، جراحی دهان ، پریودنتسی و سایر تخصص های دندانپزشکی را انتخاب می کنند که نیاز به تحصیلات تکمیلی دارد و مسیر شغلی خاص خود را دارد. رشته دندان پزشکی هم مانند رشته پزشکی، جزو رشته های دکتری عمومی زیر گروه 1 تجربی است.

از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید چون این رشته اصطلاک بدنی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند ارتروز و دیسک کمر و … ارتباط اجتماعی بالایی داشته باشد؛ زیرا همه ما یک ترس پنهان از دندان درد و دندانپزشک داریم، بنابراین برای یک دندانپزشک ماهر توانایی برقراری ارتباط با بیمار و ایجاد حس اعتماد در بیمار یک اصل فراموش نشدنی به‌خصوص در رشته تخصصی اطفال است. لازم است دندانپزشکان بتوانند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌حل مناسب برای نیازهای هر بیمار را محاسبه کنند. مهارت‌های عالی شناختی به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که تصمیمات محکمی در کار اتخاذ کنند. یکی دیگر از عواملی که ممکن است عموما مورد توجه قرار نگیرد، این است که یک فرد در زمینه مجله خبری پزشکی باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشد.

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد و پرطرفدار است که افراد زیادی داوطلب تحصیل در این رشته هستند. دندانپزشکان امکان کار در دانشکده دندانپزشکی، مراکز دولتی و بیمارستان ها، کلینیک متعلق به یک دندانپزشک دیگر با اجاره یونیت یا در صورت داشتن شرایط لازم، امکان تأسیس مطب خصوصی را دارند. طی سالیان اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت کنندگان افزایش یافته، ولی با این حال در برخی از شهرستان های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم.

  • امکان اخذ نوبت اینترنتی همچنین امکان استفاده از تخفیف های ویژه برای کاربران سایت فراهم گردیده است.
  • درس های تخصصی به درس هایی گفته می شود که اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می کند و آموزش های لازم را به او می دهند.
  • از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید چون این رشته اصطلاک بدنی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند ارتروز و دیسک کمر و …
  • دانشجویان این رشته بعد از گذراندن طرح 2 ساله، امکان فعالیت در درمانگاه ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی را دارند.

برخی از بیماری های مربوط به دهان، فک و صورت نیاز به بررسی دقیق و آزمایشگاهی دارد. توده های اضافه، تغییر شکل فک و صورت، بیماری های زبان و دهان و … این متخصصین اغلب با بیماران ارتباطی ندارند و کار آنها بررسی آزمایشگاهی توده ها و نمونه های خارج شده از دهان، صورت و فک بیمار می باشد. این کار توسط جراح و دندانپزشک انجام می شود و سپس نمونه های آزمایشگاهی به پالوژیست ارسال می گردد.

کامپوزیت فک بالا و پایین

درحالی‌که آمالگام در دندانپزشکی در حال حذف تدریجی است، کامپوزیت‌ها به یکی از پرمصرف‌ترین مواد ترمیمی و زیبایی تبدیل شده‌اند. این روش جراحی برای اصلاح خطوط لثه و ترمیم عقب‌رفتگی آنها انجام می‌شود. علاوه بر این برای جراحی و تغییر شکل لثه نیز از روش پیوند لثه استفاده می‌شود. ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نسبتا دید دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته انجام می‌شود. درحالی‌که هنوز برخی از دندان‌های خود را دارید، می‌توان یک پروتز فوری ساخت.

و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. ما در این مقاله کاری به تخصص های دندانپزشکی نداریم و صرفا تلاش کرده ایم تا در خصوص خدمات و اقداماتی که یک دندانپزشک عمومی به مراجعان ارائه می دهد صحبت کنیم و توضیح دهیم که چرا دندانپزشکان عمومی نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان دارند. کار فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی تشخیص بیماری های دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان، آبسه دندان، برفک دهان، التهاب لثه و درمان آن می باشد. در قدیم هم این رشته به صورت تجربی مانند رشته مامایی، رشته کشاورزی و … وجود داشت و دندانپزشکی را با دندان سازی یکسان می دانستند. اما امروزه رشته دندانسازی به عنوان بخشی از علم تخصصی دندانپزشکی و تا مقطع دکترای عمومی آموزش می بینند. رشته دندانپزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان دارد و بهتر است نام این رشته را دهان پزشکی نامید.

دندانپزشک و متخصص ارتودنسی و ناهنجاری فک

در طول یک ویزیت معمول مطب دندانپزشک ، یک متخصص بهداشت یا دستیار دندانپزشکی سابقه پزشکی بیمار را جمع آوری می کند ، اشعه ایکس می گیرد و دندان های بیمار را تمیز می کند. سپس ، دندانپزشکان خود مسئول انجام یک معاینه کامل برای ارزیابی نگرانی های خاص هستند. سایت پذیرش۲۴ خدماتی را برای شما فراهم آورده تا در سریعترین زمان و به راحت ترین شیوه نوبت دهی با جستجوی پزشکمورد نظر خود، نوبت خود را از دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در دریافت نمایید. البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است! با این وجود می توانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه با دکتر آنلاین دندانپزشکی، تلفنی و متنی گفتگو کنید. ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید.

تاریخچهٔ دندان‌پزشکی در ایران[ویرایش]

این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. گروه اول یا به عبارتی «آرایشگران ماهر» افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند. شایان‌ذکر است که فرانسه در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های دندان‌پزشکی برای آرایشگران عمومی را ممنوع اعلام کرد و از آن به بعد این دسته از آرایشگرها تنها به خدمات آرایشگری می‌پرداختند. در فرانسه؛ آرایشگران اولین افرادی بودند که به ارائه خدمات مربوط به دهان و دندان پرداختند.

ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد. برای دندان از مواد پرکننده (رنگ دندان یا نقره‌ای) یا روکش دندان استفاده می‌شود. این کار همچنین از دندان در برابر شکستگی که ممکن است پس از درمان ریشه ایجاد شود نیز محافظت می‌کند. ممکن است نیاز باشد که کانال‌کشی ریشه طی چند جلسه انجام شود و ازاین‌رو دفعات مراجعه به دندان پزشکی برای عصب کشی دندان به چند جلسه بیانجامد. یکی دیگر از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی ارائه شده در کلینیک‌های دندان پزشکی، Dental fissure sealants نام دارد که در این روش شکاف‌ها و درزهای بین دندان‌ها پر می‌شود.