صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه-یارا مشاور

همچنین یک دندانپزشک باید بطور مرتب نرمش و ورزش کند تا دچار کمردرد و پادرد مزمن نگردد. وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندان‌پزشک این مهارت را می‌دهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمان‌های لازم را در راستای تخصصی خود ارایه دهد. مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندان‌ناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است. امروزه در کشور ایران فرصت‌های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است.

  • این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگه‌دارنده آنهاست.
  • بیشتر دندانپزشکان یا بیمارستان‌های دندانپزشکی یا مراکز مراقبت‌های ثانویه (زندان‌ها، پایگاه‌های نیروهای مسلح و غیره) فعالیت می‌کنند.
  • مراقب باشید که خیلی محکم آنها را مالش ندهید زیرا ممکن است باعث ایجاد شیارهایی در سطح آنها شود.
  • در انتخاب رشته دندان پزشکی نیز علاقه بسیار مهم بوده و باید در نظر گرفته شود.
  • هر ترم چقدر طول می کشد و در هر ترم تحصیلی چه دروسی ارائه می شود، برای شما پیش بیاید.

بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد. در رشته دندانپزشکی با مدرک دکتری عمومی نیز می توانید درآمد بالایی داشته باشید؛ اما در رشته پزشکی برای کسب درآمد بالا باید به سراغ تخصص بروید. دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. دانشجویان رشته دندانپزشکی باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشند، چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی، از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان، نیاز به دست‌هایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن، کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.

دندانپزشکان هر تخصصی که داشته باشند قبل از انجام و شروع درمان های خود نیاز به عکس رادیولوژی دارند. متخصصین رادیولوژی معمولا در مراکز تصویر برداری از بدن مجله خبری پزشکی مشغول به کار هستند. ارتودنسی که همان سیم و براکت هایی است که روی دندان ها به منظور رفع ایرادات و مشکلات فک و دندان ها انجام می شود نیاز به تخصص دارد.

سفیدکردن دندان‌ها، مرتب کردنشان و مواردی ازاین‌دست در زمره خدمات زیبایی دندانپزشکی قرار می‌گیرد. حال باتوجه‌به این دسته‌بندی برای انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، در ادامه با یک دسته‌بندی دقیق انواع این خدمات را با جزئیات کامل‌تری بررسی خواهیم کرد. ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید. لظفا انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات روانشناختی، فرهنگی و تحصیلی با ما در میان بگذارید.

معرفی رشته مهندسی علوم دامی

پروتزهای مصنوعی خود را هر روز در محلول تمیزکننده دندان خیس کنید. همچنین به ضدعفونی‌کردن پروتزهای دندانی شما کمک خواهد کرد و به آنها احساس تازگی می‌بخشد. یکی دیگر از رویکردهایی که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود، لکه‌گیری است. در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود. کامپوزیت‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان سیمان برای روکش‌های سیمانی و غیره استفاده شوند.

نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

البته همانطور که گفته شد دندانپزشک عمومی نیز می تواند ارتودنسی را انجام دهد.برخی از ناهنجاری های مربوط به ناحیه فک و همچنین ایرادات ظاهری دندان ها با ارتودنسی قابل درمان هستند. با آنکه علم دندانپزشکی محدود به دهان و دندان می باشد، اما با این حال علمی گسترده و دارای تخصص های مختلف است. در ادامه به بررسی و معرفی تخصص های مختلف دندانپزشکی خواهیم پرداخت. دندانپزشکی که در یک رشته تخصصی خاص ادامه تحصیل داده باشد (پس از اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی) عنوان «متخصص» حتما زیر اسم او و قبل از گرایش مورد نظر ذکر می‌شود.

امکانات سریتا واقعا نامبروان هست و من تا به حال چنین تیم و امکانات حرفه ای رو جایی ندیدم. آقای دکتر هم کار رو خیلی سریع انجام دادن و من خیلی از کارشون راضی هستم. هم از دیدن دندان هام لذت بردم هم در کنار پرسنل و دستیاراشون بهم خوش گذشت. ما کیفیت کارمان را به صورت کتبی تضمین می کنیم تا با خیال راحت دندان هایتان را به ما بسپارید. انتخاب جداکننده مناسب برای زباله آمالگام باعث تضمین سلامت عمومی می‌شود.