علم دندانپزشکی و شاخه های آن + دروس، گرایش ها، مزایا و معایب متخصص ارتودنسی

برای تغییر شکل لثه و اصلاح کردن خطوط لثه از جراحی لثه استفاده می‌شود. قبل از انجام این روش دندان ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته ومشکلاتی از قبیل عصب کشی ، پرکردن دندان، جرمگیری، درمان عفونت، کشیدن دندان های اضافی(مانند دندان عقل)، کشیدن دندان های پوسید،جراحی فک و دندان و … درمان می‌شود. هر بیماری که به دهان و دندان ها مربوط باشد توسط دندانپزشک باید درمان شود. یکی از عواملی که نقش زیادی در جذابیت چهره ی شما دارد دندان های سالم، تمیز، یکدست و مرتب است که لبخندی زیبا را به شما هدیه می‌دهد. در ایرانیجو به بررسی خدمات دندانپزشکی و آشنایی با انواع آنها می‌پردازیم.

افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. در لکه‌گیری دندان از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. در نتیجه با ازبین‌بردن و مختل کردن لکه، دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر به دست می‌آید. در این روش کلاهک‌هایی به‌صورت دائمی روی دندان‌ها سیمان شده و به آنها متصل می‌شوند. این روکش‌ها کل دندان‌ها را می‌پوشانند و بسته به نیازهای زیبایی‌شناختی یا عملکردی جنس این متریال پوشاننده می‌تواند از سرامیک، فلز یا ترکیبی از این دو متفاوت باشد.

  • برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با بهترین دندانپزشک شهر خود آشنا شوید و از طریق اینترنتی نوبت بگیرید.
  • این بدین معنی است که تمامی رشته‌های گروه تجربی دارای ضرایب یکسانی برای دروس تخصصی هستند.
  • کامپازیت یک ماده ترمیمی همرنگ دندان است که روی سطح دندان قرار گفته و توسط دندانپزشک فرم داده می‌شود.

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی برای دندان‌ها، روش کرادینگ دندان است. در کرادینگ دندان متخصص زیبایی دندان از یک سری ترکیبات و متریال ترمیمی استفاده می‌کند تا با استفاده از آنها، دندان‌ها را منظم و مرتب کند و عیوب ظاهری دندان‌ها را برطرف کند. لازم به ذکر است که گذراندن درس های پایه برای ورود به دوره کلینیکی (مرحله دوم) ضروری است. نظام آموزشی مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. رشته دندانپزشکی ، یکی از شاخه های پرطرفدار پزشکی است که در سطح عمومی شامل بررسی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری های دهان و دندان می‌شود و نیاز به مهارت و توانایی های فردی خاصی نیز دارد. پذیرش در رشته دندانپزشکی بر اساس سهمیه در منظقه و سهمیه ایثارگری انجام می گیرد البته برای دانشگاه آزاد فقط رتبه کشوری ملاک است و سهمیه ها تاثیری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارند.

دکتر محمد جواد امیدواری

انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است. تخفیفان پلتفرمی برای ارتباط بین مراکز خدماتی و فروشندگان با مشتریان است. تخفیفان به مشتریان خود تجربه‌ای جدید و هوشمندانه در خرید کردن ارائه می‌کند و باعث رونق کسب‌وکار شرکای تجاری خود می‌شود. شما چه به دنبال یک خرید آنلاین یا خرید از مغازه‌های نزدیک محل سکونت خود باشید و چه به دنبال یک تجربه خاص، چشیدن یک طعم متفاوت یا یادگیری چیزاهای جدید باشید، با تخفیفان یک خرید هوشمندانه و با قیمت مناسب را تجربه خواهید کرد. امروز تخفیفان در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند روی تفریح و خرید شما تاثیر گذار باشد. با تخفیفان حتی می‌توانید خرید از میوه فروشی‌ها و داروخانه‌های سطح شهر را هم به خریدی هوشمندانه تبدیل کنید!

سوالات زیادی در مورد انتخاب رشته دندانپزشکی وجود دارد و داوطلبان به دنبال پاسخ این سوالات هستند. بسیاری از داوطلبان یک سوال مهم در مورد حقوق دانشجویان در رشته دندانپزشکی دارند. آیا دانشجویان در طول دوران رشته دندانپزشکی حقوقی دریافت می‌کنند؟ متاسفانه برخی از داوطلبان تصور می‌کنند که دانشجویان در طول دوران تحصیل حقوقی دریافت می‌کنند.

متخصص درمان ریشه ( اندودنتیست)

در این مقاله از ایرانیجو خدمات دندانپزشکی را معرفی کردیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در همه جای دنیا صنعت پزشکی از پردرآمدترین حرفه ها به حساب می آید و برای آن حتما بازارکار وجود دارد. حرفه دندانپزشکی هم از این قاعده مستثنا نیست و به دلیل تخصصی بودن آن درآمد بیشتری دارد.

متخصص بیماری های لثه و ایمپلنتهای دندانی

داوطلبان باید بتوانند با مهارت‌های عملی خود به درمان افراد با بیماری‌های دهان و دندان بپردازند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته انجام دهند، کسب اطلاعات لازم در مورد دندانپزشکی است. داوطلبان باید با معایب، مزایا، گرایش‌های ارشد و دکتری، درآمد و … این رشته آشنا باشند تا با اطلاعات بیشتری به سراغ این رشته بروند. ما در این مطلب تمامی اطلاعات لازم در مورد رشته دندانپزشکی را در اختیار داوطلبان گروه تجربی قرار می‌دهیم.

خطر پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و ازدست‌دادن دندان‌ها را می‌توان با رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی کم قند و کم اسید، استفاده از محافظ‌های دندان هنگام ورزش‌کردن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک کاهش داد. همان‌طور که گفته شد برخی از خدماتی که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود، در دسته خدمات درمانی و برخی نیز ترمیمی هستند. از طرفی نیز گاهی افراد برای دریافت خدمات زیبایی به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند. آیا تو این سال در دانشگاه ما میتونیم فوق تخصص بشیم و اینکه چقدر رتبه نیاز است در کنکور که از رشته دندانپزشکی قبولشیم؟؟ ممنون از شما. در رشته دندانپزشکی با مدرک دکتری عمومی نیز می توانید درآمد بالایی داشته باشید؛ اما در رشته پزشکی برای کسب درآمد بالا باید به سراغ تخصص بروید.

ارائه ویدیوهای آموزشی در بستر vod حرف آخر به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها به صورت آنلاین و آفلاین ویدیوهای آموزشی دوره‌های مختلف را مشاهده کنند. موسسه حرف آخر از سال 1390 همراه دانش‌آموزان و داوطلبان است و برای آموزش بهتر داوطلبان از روش‌های جدیدی استفاده می‌کند. این موسسه برای اینکه داوطلبان با یک برنامه آموزشی کامل برای کنکور آماده شوند از مشاوره و برنامه‌ریزی هوشمند استفاده می‌کند. بنابراین داوطلبان با جدیدترین و بهترین امکانات برای کنکور سراسری آماده می‌شوند.