فناوری به عنوان پلی در زمان: شکل دادن به آینده سلامت مغز از طریق نوآوری های امروزی – از جمله نوآوری هایی که شکست می خورند


عینک گوگل را به خاطر دارید؟ گوگل میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرد و در سال 2014 با اولین نسل از فناوری واقعیت افزوده پوشیدنی (AR) وارد بازار شد. می تو،د هدست های جالب آنها را با یا بدون عینک بپوشید و از آنها برای خواندن و ارسال ایمیل در حین انجام کارهای دیگر استفاده کنید.

حتی قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرد، گلس سر و صدای زیادی ایجاد کرد. در سال 2013، همه می خواستند در تست بتا شرکت کنند.

تقریباً تمام سخنرانان اصلی که در آن سال دیدم، با هدست عینک گوگل ظاهر می‌شدند – و سپس همیشه اعتراف می‌،د که باتری آن هفته‌ها پیش تمام شده بود و آن‌ها فقط آن را می‌پوشیدند تا جذاب به نظر برسند. باید اعتراف کنم من هم همین کار را کردم.

شاید به این دلیل باشد که من را نسبت به محصولی که حدود ده سال قبل، در سال 2005 طراحی کرده بودیم، نوستالژیک کرد.

همه قبول دارند که Google Gl، وقتی وارد بازار شد ش،ت خورد، اما برای من نمادی از امید است. تنها این واقعیت که به بازار آمد، من را حتی به VISUnit افتخار می کند، حتی اگر سفر ما کمی متفاوت بود. شیشه ممکن است از نظر تجاری الهام بخش نسل بعدی توسعه دهندگان AR باشد، اما کار ما احتمالاً اولین کاری بود که امکان سنجی سیستم های دید تقویت شده را در ارتش نشان داد.

من در مورد اینکه چگونه فناوری باید توانایی انسان را فعال کند صحبت کرده ام. این باید ما را از آنچه می تو،م انجام دهیم به آنچه می خواهیم انجام دهیم ببرد. در دنیای ایده آل، فناوری توانایی ها را پل می کند.

فناوری همچنین پلی در زمان است.

یک اختراع همیشه به رسمیت شناخته نمی شود یا پایگاه کاربر فوری به دست نمی آورد. اما لحظه‌ای را ثبت و مستند می‌کند که نسل بعدی سازندگان را به وجود می‌آورد.

دنیای تکنولوژی همیشه اینطور فکر نمی کند. مردم بر سر اینکه چه ،ی اول چیزی را اختراع کرده است بحث می کنند. حق ثبت اختراع راهی برای قرار دادن یک سهم در زمین است، اما همه آنها همین است. فقط به این دلیل که چیزی را ثبت اختراع می کنید به این م،ی نیست که محصولی قابل دوام خواهد بود. اگرچه زمان‌بندی احتمالاً یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت فناوری است، اما پیش‌بینی یا کنترل آن غیرممکن است.

نکته جالب در مورد Google Gl، این است که آنها احتمالاً به اشتباه بودن زمان بندی مشکوک بودند، اما به هر حال تلاش ،د.

ارائه موفقیت آمیز یک محصول فناوری به بازار نیاز به یک نقطه شیرین در همپوش، نمودار ون از نیاز مشتری، بلوغ فناوری و آمادگی بازار دارد.

اگر به اختراعاتی که در فصل‌های قبل بحث شد فکر کنید، می‌تو،د متوجه شوید که چرا موفقیت در بازار تقریباً همیشه دور از ذهن است. در مورد CosmoBot، علی‌رغم نیاز زیاد به فناوری‌های آموزشی نوآورانه و تعاملی برای کودکان دارای معلولیت، این فناوری بالغ نبود. مصرف کنندگان حاضر به پرداخت قیمت نبودند. بنابراین ما دنده ها را تغییر دادیم و سیستم یادگیری Cosmo را توسعه دادیم تا به نقطه شیرین نیاز، بلوغ فناوری و بازار دست پیدا کنیم.

اما آن نمودار ون که در ابتدای فصل به تصویر کشیده شده است، ثابت نیست. مدام در حال تغییر است. در مورد CLS، تکنولوژی و در نتیجه بازار تغییر کرد، حتی اگر نیازی نبود. از آنجایی که آی‌پد و سایر رایانه‌های تبلت به یک هنجار تبدیل شدند، تبلت‌ها نیاز را افزایش دادند و تغییر دادند – حتی اگر استفاده از آنها در ابتدا مورد حمایت علم نبود.

AcceleGlove مدلی مشابه عینک گوگل را به نمایش گذاشت. ما فناوری نوآورانه را با چند نسخه نمایشی و یک کیت توسعه‌دهنده در جهان عرضه کردیم و به بازار اجازه دادیم تا نیاز را ایجاد کند. همانند Google Gl،، این محصول خیلی دور از دسترس نبود. اما هر دو کاتالیزور تغییر شدند، البته در مقیاس های مختلف. AcceleGlove ایده‌های ما را برای رابط‌های حرکتی به برنامه‌هایی که توسط ،، که کیت را ،یداری کرده‌اند یا نسخه نمایشی را دیده‌اند توسعه داده‌اند، پیوند داد. عینک گوگل به صدها نوآور فرصتی داد تا پتانسیل واقعیت افزوده را تجربه کنند.

هر دو اختراع زمینه را برای برنامه های قاتل و موارد استفاده قانع کننده فراهم ،د. در مورد رابط‌های حرکتی، نینتندو و مایکروسافت بعداً با Wii و Kinect رابط‌های حرکتی را برای بازی‌های ویدیویی معمول ،د. درست همانطور که Oculus و Hololens اکنون در حال هجوم مشابهی برای VR/AR هستند. و تکنولوژی دوباره برمی گردد. مایکروسافت اخیراً قراردادی 22 میلیارد دلاری از ارتش برای توسعه سیستم تقویت بصری یکپارچه، که یک سیستم AR برای تصمیم گیری سربازان است، به دست آورد.

آشنا به نظر می رسد؟

از طرف مصرف کننده، همین واقعیت که عینک گوگل وجود داشت کافی بود. این الهام بخش مردم بود که فراتر از روش های سنتی حرکت در مورد محیط زیست ما فکر کنند. به جای نگاه ، از پایین به یک دستگاه، می‌تو،م به دنیا نگاه کنیم و اطلاعات دیجیتالی را پوشش دهیم. این یکی از اولین گام ها در همگرایی فیزیکی-دیجیتالی بود که امروزه در بسیاری از صنایع شاهد آن هستیم. و به ،وان ،ی که اختراعات زیادی خلق کرده است که هرگز آزمایشگاه را ، ن،د یا برای بازار خیلی زود بودند، من عاشق این واقعیت هستم که Gl، اصلاً ظاهر شد!

فیس بوک، ری بن و اسنپ عینک های هوشمندی را منتشر کرده اند که حاوی دوربین های تعبیه شده است. شرکت‌ها شرط می‌بندند که تمرکز بر روی فاکتور فرم سایه‌های سرد و راحتی امکان گرفتن ع، سریع و آسان، در حالی که پیشرو نیست، در واقع ممکن است اپلیکیشن قاتلی باشد که در نهایت بازار مصرف را باز می‌کند.

زمان نشان خواهد داد.

– دکتر کورینا (کوری) لاتان یک کارآفرین فناوری است که ربات هایی برای کودکان معلول، فناوری واقعیت مجازی برای ایستگاه فضایی و حسگرهای پوشیدنی برای آموزش جراحان و سربازان توسعه داده است. در بالا گزیده ای اقتباس شده از کتاب جدید او است، اختراع آینده: داستان هایی از یک فن خوش بین (انتشارات Lioncrest؛ 2022)، که امکانات فراوان فردا را از طریق سفر بیست ساله کوری که در لبه فناوری و عملکرد انس، اختراع می کند، بررسی می کند.

مطالب مرتبط:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2022/12/15/technology-as-a-bridge-in-time-shaping-the-future-of-،in-health-via-todays-innovations-including-t،se-that-fail